×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

افزونه جلالی را نصب کنید.  .::.  اخبار منتشر شده : 4 خبر

قاتل سریالی زنان گیلان - اعتراف قاتل سریالی زنان گیلان به قتل هشتمین زن در رشت + عکس - اعتراف

پرونده قاتل سریالی زنان گیلان در حالی با صدورکیفرخواست به دادگاه فرستاده خواهد شد که متهم در بازجویی‌های پلیسی راز قتل زن دیگری را نیز فاش کرد.

به گزارش «بامردم»، پرونده قاتل سریالی زنان گیلان در حالی با صدورکیفرخواست به دادگاه فرستاده خواهد شد که متهم در بازجویی‌های پلیسی راز قتل زن دیگری را نیز فاش کرد.

این مرد ۴۰ ساله که فرزاد نام دارد ۳زن را بین سال‌های۸۷تا ۸۸به قتل رساند و پس از آن توبه کرد که دیگر دست به جنایت نزند اما در سال ۹۵توبه‌اش را شکست و دوباره دست به جنایت زد.

تحقیقات در این پرونده از سال گذشته و به‌دنبال ناپدید شدن مرموز  ۴ زن در رشت و روستاهای اطراف، شروع شد. زنان ناپدید شده همه افرادی جوان یا میانسال بودند که به گفته خانواده‌هایشان همیشه طلای زیادی همراه خود داشتند. کارآگاهان که حدس می‌زدند بین ناپدید شدن این ۴ زن ارتباطی وجود دارد و شاید آنها قربانی یک  قاتل سریالی شده باشند بررسی‌های خود  را ادامه دادند تا اینکه از طریق ردیابی‌ها و بررسی‌های اطلاعاتی به مشخصاتی از خودرویی دست یافتند که احتمال می‌رفت راننده آن راز ناپدید شدن زنان گمشده را می‌داند.
با سرنخ‌هایی که پلیس به‌دست آورده بود، فروردین‌ماه امسال فرزاد در خانه‌اش در شهرستان رشت دستگیر شد. بازجویی از مرد ۴۰ساله زیرنظر سرهنگ فلاح‌کریمی، رئیس پلیس آگاهی استان گیلان شروع شد و او در تحقیقات راز ۷جنایت را فاش کرد.
متهم گفت: سال‌هاست که با ماشینم مسافرکشی می‌کنم. البته مدتی هم در کارگاه چوب‌بری کار می‌کردم و چند وقتی هم در یک کشتی در بندرعباس آشپز بودم اما شکست در زندگی با همسر اولم باعث شد تا از تمام زنان متنفر شده و تصمیم به انتقام‌جویی از آنها بگیرم.
وی ادامه داد: طعمه‌هایم کسانی بودند که به‌عنوان مسافر سوار ماشینم می‌‌شدند. سر صحبت را با آنها باز می‌‌کردم و از همان لحظه نقشه قتل‌شان را می‌کشیدم. پس از دوستی با آنها، برخی از طعمه‌هایم را به خانه‌ام می‌کشاندم و آنها را به قتل می‌رساندم یا داخل ماشینم به زندگی آنها پایان می‌دادم. گاهی به زنان چاقو می‌زدم یا اینکه خفه‌شان می‌کردم. پس از آن اجساد را مثله کرده و در حاشیه شهر رشت، داخل جنگل یا رودخانه رها کرده یا اینکه در جایی دفن می‌کردم.
وی گفت: تا سال ۸۸، ۳‌زن را به قتل رساندم اما پس از آشنایی با همسردومم قتل‌ها را متوقف کردم چون زن خوبی بود و به همین دلیل توبه کردم و مدتی بعد صاحب یک دختر شدیم. اما در سال ۹۵به‌دلیل مشکلات مالی و این‌بار به‌خاطر سرقت طلا قتل‌ها را از سرگرفتم.
متهم در تحقیقات اولیه به قتل ۷زن اقرار کرد که بقایای اجساد تمام آنها کشف شد. در همین حال بررسی‌ها نشان می‌داد که همسر دوم او در جریان برخی از جنایت‌ها بوده و حتی برای انتقال اجساد مثله شده با او همکاری کرده است. به این ترتیب همسر وی به اتهام همدستی در جنایت دستگیر شد اما فرزاد اصرار داشت که همسرش در جنایت‌ها نقشی نداشته است. او گفت: اگر همسرم از قتل‌ها چیزی به پلیس نگفت به‌خاطر این بود که او را تهدید به مرگ کرده بودم.
با وجود این زن جوان دستگیر شد و در این میان پلیس که حدس می‌زد فرزاد قتل‌های بیشتری رقم زده باشد تحقیقات را ادامه داد. قاتل سریالی اصرار داشت که فقط ۷زن را به قتل رسانده است تا اینکه مدتی قبل همسر او که در بازداشت بود قفل سکوت را شکست و راز هشتمین جنایت شوهرش را فاش کرد. او به مأموران گفت: شوهرم یک شب به خانه آمد و گفت زنی را کشته و جسدش را در جاده طارم در نزدیکی زنجان رها کرده است.
گفته‌های این زن کافی بود تا مأموران پلیس آگاهی استان گیلان باردیگر به تحقیق از متهم بپردازند. او وقتی دید رازش فاش شده، گفت: قصدم پنهان کردن جنایت نبود چون من اهل دروغ گفتن نیستم اما حافظه‌ام خوب کار نمی‌کند و گاهی اتفاق‌ها را فراموش می‌کنم. هشتمین طعمه‌ام زنی بود که به‌عنوان مسافر سوار ماشینم شد. او را هم مانند زنان قبلی به قتل رساندم و جسدش را در حاشیه جاده انداختم.
پس از اقرار این مرد، مأموران به تحقیق در این خصوص پرداختند و با استعلام از اداره آگاهی استان زنجان پی بردند که گفته‌های قاتل سریالی صحت دارد و در سال گذشته جسد زنی در حاشیه جاده طارم کشف شده بود.
با شناسایی هویت این زن و خانواده‌اش تحقیقات در این پرونده تکمیل شد و با شکایت خانواده ۸زن که درخواست قصاص متهم را مطرح کرده‌اند، پرونده قاتل سریالی زنان گیلان به‌زودی با صدور کیفرخواست به دادگاه کیفری این استان فرستاده خواهد شد.

قاتلان سریالی گلستان در انتظار اعدام
قاتل سریالی زنان گیلان در حالی قرار است به‌زودی پای میز محاکمه برود که در استان گلستان، ۲قاتل سریالی که ۱۳نفر را به قتل رسانده بودند با حکم دادگاه انقلاب به اعدام محکوم شدند.

پرونده قتل‌های سریالی استان گلستان از فروردین سال۹۴ روی میز کارآگاهان پلیس قرار گرفت. آن روز راننده خودروی پرایدی در حاشیه شهر گرگان به ضرب گلوله به قتل رسید و تحقیقات برای کشف راز قتل او شروع شد.
کارآگاهان مدتی بعد توانستند پدر و پسری را به جرم این قتل دستگیر کنند و در این میان پدر علاوه بر قتل راننده پراید به جنایت دیگری در شهرستان  کردکوی نیز اعتراف کرد. او همچنین به چندین سرقت مسلحانه‌ اقرار کرد و در ادامه بازجویی‌ها قاتلی به نام حسین را به پلیس معرفی کرد که سال‌ها در نقاط مختلف استان گلستان دست به جنایت زده بود. حسین در شهرستان گنبد دستگیر شد و اعتراف کرد که در جریان سال‌ها فعالیت مجرمانه ۱۱نفر را به قتل رسانده است. او گفت که قتل‌ها را از سال۷۹ آغاز کرده و قربانیانش را بیشتر در جریان سرقت یا انتقام‌جویی به قتل رسانده است.
حسین جزئیات تمامی قتل‌هایش را نزد کارآگاهان پلیس بازگو کرد و پس از آن خانواده قربانیان یکی پس از دیگری شناسایی شدند و صحنه قتل‌ها بازسازی شد. به این ترتیب پرونده حسین و پدر و پسری که پیش از او دستگیر شده بودند برای محاکمه به دادگاه فرستاده شد و آنها نزد قضات دادگاه نیز به بیان جزئیات قتل‌ها و سرقت‌هایشان پرداختند.
در ادامه پرونده متهمان به اتهام محاربه به دادگاه انقلاب فرستاده شد و در نهایت با گذشت بیش از ۲سال از دستگیری متهمان، رئیس‌کل دادگستری استان گلستان رأی پرونده ۸هزار صفحه‌ای متهمان را که به باند قاتلان سریالی گلستان معروف شده بودند، اعلام کرد. هادی هاشمیان گفت: دادگاه انقلاب گرگان متهمان ردیف اول و دوم را به اعدام در ملاءعام و متهم ردیف سوم را به نفی بلد (تبعید) محکوم کرد.
وی افزود: این باند سه نفره، ۸۰فقره سرقت مسلحانه و ۱۳فقره قتل در فاصله سال‌های ۷۹ تا ۹۴ در استان‌های گلستان و مازندران مرتکب شدند.

رئیس‌کل دادگستری گلستان گفت: رسیدگی به این پرونده پس از اعلام نظر دیوان عالی کشور از بهمن۹۵ در دادگاه انقلاب گرگان، به اتهام افساد فی‌الارض و محاربه آغاز شده بود و حکم صادر شده در دادگاه انقلاب، قابل تجدیدنظرخواهی در دیوان عالی کشور است. وی با بیان اینکه با صدور این حکم، پرونده اعضای باند در دادگاه انقلاب بسته شد، افزود:
این پرونده برای رسیدگی از جنبه‌ خصوصی جرم در مورد قتل‌ها و سرقت‌ها به دادگاه کیفری یک استان ارسال شد. به گفته وی، اعضای این باند، دام، انواع ماشین‌آلات کشاورزی، موتور آب، موتورسیکلت و خودروهای سواری را سرقت می‌کردند و درصورت مقاومت مالباختگان آنان را با اسلحه به قتل می‌رساندند.

آفتاب نیوز

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.