پنجشنبه, ۳۰ فروردین , ۱۴۰۳ Thursday, 18 April , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 41350 تعداد نوشته های امروز : 2 تعداد دیدگاهها : 2369×
  • شعار سال

    شعار سال 1403

  • رئیس جمهور آمریکا برجام را به کنگره سپرد| اعلام تحریم های جدید علیه سپاه پاسداران
    22 مهر 1396 - 0:34
    شناسه : 96433
    0

    سخنرانی رئیس جمهور آمریکا دونالد ترامپ درباره ایران انجام شد. به گزارش «بامردم»، دونالد ترامپ رئیس‌جمهوری آمریکا گفت که زمانی که روی کار آمدم دستور بازنگری سیاست واشنگتن در قبال ایران را صادر کردم. وی مدعی شد: « امروز من استراتژی آمریکا در قبال ایران و قدم‌هایی که می‌توانیم در قبال اقدام‌های خصمانه ایران برداریم […]

    پ
    پ

    ترامپ - رئیس جمهور آمریکا برجام را به کنگره سپرد| اعلام تحریم های جدید علیه سپاه پاسداران -

    سخنرانی رئیس جمهور آمریکا دونالد ترامپ درباره ایران انجام شد.

    به گزارش «بامردم»، دونالد ترامپ رئیس‌جمهوری آمریکا گفت که زمانی که روی کار آمدم دستور بازنگری سیاست واشنگتن در قبال ایران را صادر کردم.

    وی مدعی شد: « امروز من استراتژی آمریکا در قبال ایران و قدم‌هایی که می‌توانیم در قبال اقدام‌های خصمانه ایران برداریم را اعلام می‌کنم. سیاست من بر اساس یک راهبرد روشن در قبال ایران است. حکومت ایران، تخریب و مرگ را در سراسر جهان اشاعه داده است. آنها سفارت آمریکا در ایران را به اشغال درآورده آمریکایی‌ها را به گروگان گرفتند.»

    ترامپ با تکرار اظهارات بی‌اساس خود مدعی شد : « ایران همچنین از بمب‌گذاری‌هایی که آمریکایی‌ها را به کشتن داد، حمایت کرده است.»

    وی مدعی شد که ایران پس از حملات ۱۱ سپتانبر به پسر «اسامه به لادن» رهبر وقت القاعده پناه داد و ادعا کرد: « اقدامات ایران و سیاست‌های آن همچنان ادامه دارد. این کشور به طالبان، القاعده، حزب‌الله و حماس کمک می‌کند.»

    رئیس‌جمهوری آمریکا گفت که ایران به زیرساخت‌های آمریکا حملات سایبری می‌کند و مدعی شد: « ایران در عراق باعث تفرقه‌افکنی شده و در یمن و سوریه باعث جنگ شده است و آزادی کشتیرانی در خلیج فارس را مورد تهدید قرار می دهد.»

    وی ادامه داد: « دولت قبلی آمریکا از طریق یک توافق جنجالی، تحریم‌ها علیه ایران را لغو کرد همانطور که قبلا گفته‌ام برجام یکی از بدترین توافق‌هایی بود که آمریکا وارد آن شد. ما در آمریکا به مذاکره‌کنندگان قوی‌تری نیاز داریم که منافع کشورمان را بهتر تامین کنند. برجام فشارها بر ایران را کم کرد و اجازه دسترسی این کشور به منابع مالی را تامین کرد. این کشور پول زیادی از آمریکا گرفت که بخش زیادی از آن بار هواپیما شد و به دست آنها رسید. بدتر از همه این‌ها، برجام به ایران اجازه می‌دهد برنامه هسته‌ای خود را ادامه دهد. ما بازرسی‌های بسیار ضعیفی داریم و در ازای آن تاخیر بسیار اندکی در روند دسترسی ایران به سلاح هسته‌ای ایجاد شده است.»

    ترامپ با بیان اینکه ما تمامی پول را پیشایش به ایران دادیم، مدعی شد که ایران چندین بار از برجام تخطی کرده و گفت: « در یک مورد خاص ایران بیش از ۱۳۰ مترمکعب آب سنگین بیش از میزان مجاز تولید کرد. ایران همچنان بازرسان بین‌المللی را در نقطه‌ای قرار داده است که نتوانند از امکانات خود استفاده کنند.»

    رئیس‌جمهوری ایالات متحده تاکید کرد: « بسیاری هم معتقدند که ایران با کره‌شمالی نیز مراوداتی دارد. من به مسئولان اطلاعاتی دستور می‌دهم این موضوع را بررسی کنند.»

    وی مدعی شد که ایران به تعهدات خود بر اساس روح برجام عمل نکرده است و گفت: « بنابراین من استراتژی جدیدی را اعلام می‌کنم؛ با شرکای خودمان برای جلوگیری از تحرکات ایران همکاری کرده، تحریم‌های جدیدی علیه ایران اعمال می‌کنیم، مانع تولید سلاح‌هایی از جانب ایران می‌شویم که به واسطه آنها تهدید ایجاد می‌شود.استراتژی ما از اینجا آغاز می‌شود که تحریم‌های بسیار سرسختانه‌ای را علیه سپاه پاسداران اعمال می‌کنیم.»

    ترامپ گفت: « از زمانی که برجام امضا شد، تحریم‌ها علیه ایران لغو شد ولی این کشور به دنبال توسعه برنامه موشکی خود رفت.»

    وی با بیان اینکه بر اساس واقعیات اعلام می‌کنم که برجام را تایید نمی‌کنیم و نخواهیم کرد، گفت: « به دولت دستور می‌دهم از نزدیک با کنگره برای رفع نواقص برجام همکاری کند.»

    رئیس‌جمهوری آمریکا با تاکید بر اینکه برجام درباره برنامه‌های موشکی ایران مسکوت مانده و کنگره از همین اکنون وارد عمل شده و به دنبال اضافه کردن چند تبصره برای جلوگیری از برنامه موشکی ایران است، گفت: «اگر نتوانیم با متحدان خود به توافق برسیم، برجام لغو خواهد شد. مصمم هستیم که حامی اصلی تروریسم در جهان هرگز به سلاح هسته‌ای دست پیدا نکند.»

    ایلنا

    blank

    ثبت دیدگاه

    • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
    • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
    • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.