×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

افزونه جلالی را نصب کنید.  .::.  اخبار منتشر شده : 0 خبر

روحانی 2 - ترامپ جز فحاشی و مشتی از اتهامات واهی علیه ملت ایران حرف دیگری نداشت | ملت ایران ملتی نیست که در برابر یک دیکتاتور سر فرود بیاورند -

رئیس جمهور با بیان اینکه ترامپ جز فحاشی و مشتی از اتهامات واهی علیه ایران حرف دیگری نداشت، گفت: من رئیس جمهورآمریکا را دعوت می کنم که تاریخ و جغرافیا را بهتر بخواند.

به گزارش «بامردم»، حجت الاسلام حسن روحانی رئیس جمهور در واکنش اظهارات ترامپ، طی سخنانی که از شبکه خبر سیما در حال پخش است اظهارداشت: لازم بود بعد از صحبت هایی که از رئیس جمهور فعلی آمریکا شنیده شد نکاتی را به عرض ملت ایران برسانم.

وی افزود: ترامپ جز فحاشی و مشتی از اتهامات واهی علیه ملت ایران حرف دیگری نداشت. من دعوت می کنم رئیس جمهورآمریکا را که هم تاریخ و هم جغرافیا را بهتر بخواند و هم ادب و اخلاق و عرف جهانی.

روحانی همچنین تاکید کرد:  دولت آمریکا دولت کودتا را در شصت و چندسال پیش در این کشور روی کار آورد و قدرتی بود که با پول و اعمال نفوذ و بکارگیری  مزدوران خودش حکومت قانونی این سرزمین را سرنگون کرد و  فراموش کرده که در طول مبارزات یکپارچه مردم ایران علیه دیکتاتوری برای بدست آوردن استقلال، آزادی و جمهوری اسلامی، کشوری که بیشترین حمایت را از دیکتاتور وقت در ایران میکرد، آمریکا بود.

وی ادامه داد: او ظاهرا فراموش کرده است که بعد از پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی طراحی آمریکا در ایران کودتا بود که البته یکبار دیگر هم در سال ۵۹ این کودتا را تکرار کرد.

رییس جمهور خاطرنشان کرد: ظاهرا فراموش کرده اند که در ۸ سال دفاع در برابر تجاوز، آمریکا از متجاوز حمایت کرد و فراموش کردند در موشک باران شهرهای ایران و بمباران شیمیایی سردشت و حلبچه آمریکا در بیانیه ای بجای آنکه از متجاوزین در برابر متجاوزین بایستد و از مظلومین حمایت کند بالعکس عمل کرد.

رئیس جمهور، گفت: ما باید تاریخ را دقیق تر بخوانیم که آمریکا چگونه با مردم ایران رفتار کرده است. جغرافیا را هم باید مطالعه کنیم. چطور یک رئیس جمهور اسم معروف یک خلیج جهانی را یاد نگرفته است. همان خلیج فارس که ناوگان های آمریکایی بی جهت رفت و آمد می کنند. حداقل از نقشه هایی که دست خلبان های خودش است می پرسید.

وی با بیان اینکه ترامپ حقوق بین الملل را هم نمی داند، گفت: مگر یک رئیس جمهور می تواند سندی را به تنهایی لغو کند. او ظاهرا نمی داند که این یک سند دو جانبه بین ایران و آمریکا نیست که هرگونه که بخواهد رفتار کند.

روحانی همچنین با اشاره به اتهامات بی اساس ترامپ نسبت به ملت ایران، گفت: ملتی که دموکراسی را توام با فرهنگ و ایمانش رعایت می کند و به مقررات بین المللی احترام می گذارد یاغی است یا دولتی صدها هزار نفر را در مناطق مخالف جهان از ویتنام گرفته تا امریکای لاتین و در کشورهای دیگر با بمب‌ها مورد کشتار قرار داده. کسی ادعا می‌کند در برابر سلاح هسته‌ای می‌خواهد استفاده کند که تنها کشوری است که در برابر کشور دیگری از سلاح هسته‌ای استفاده کرده آن هم نه یکبار بلکه دوبار.

رئیس جمهور تاکید کرد: یکبار دیگر برای مردم ما روشن شد که دولت آمریکا دولتی است که علیه مردم منطقه و دولت ایران و علیه ملت های مظلوم می خواهد خط قبلی خودش را ادامه دهد. ملت ایران ملتی نیست که با سخنان تنفر انگیز بخواهند در برابر یک دیکتاتور سر فرود بیاورند.

مهر

برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.