×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

افزونه جلالی را نصب کنید.  .::.  اخبار منتشر شده : 16 خبر

دکتر غلامرضا اصغری - چای سبز و معمولی هر دو مفید و قابل استفاده است | هیچکدام بر دیگری برتری ندارد - ]hd

رییس سازمان غذا و دارو کشور با بیان اینکه چای سبز و معمولی مورد تایید وزارت بهداشت است، گفت: هر دو چای مفید و قابل استفاده است و هیچکدام بر دیگری برتری ندارد.

به گزارش ایسنا منطقه گیلان، دکتر غلامرضا اصغری در نشست خبری با اصحاب رسانه گیلان که بمناسبت در پیش بودن روز جهانی غذا و دارو برگزار شد، با بیات اینکه بیست و چهارم مهر ماه، برابر با شانزدهم اکتبر، سالروز جهانی غذاست، اظهار کرد: هدف اساسی سازمان فائو، زدودن فقر و گرسنگی در همه جهان است.

وی با اشاره به اینکه از نظر سازمان غذا و دارو، موضوع سلامت و امنیت غذا در اولویت قرار دارد و این اولویت همانند اولویت بهداشت بر درمان در وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی است، گفت: در سال‌های اخیر اقدامات موثری در حوزه‌های کاهش شکر، نمک و چربی‌های با ترانس بالا در کشور صورت گرفته است.

رییس سازمان غذا و دارو کشور با اشاره به درج نشانگرهای رنگی تغذیه‌ای بر روی محصولات، تصریح کرد: نصب نشانگرهای تغذیه بر روی مواد غذایی از دیگر اقدامات مهمی است که در راستای بهبود وضعیت تغذیه مردم انجام شده است.

اصغری سبک زندگی ناسالم، تغذیه نامناسب و بدخوری، پرخوری و بی‌تحرکی در جامعه را عاملی جهت رشد روز افزون ابتلا به بیماری‌های غیرواگیردار دانست.

وی با بیان اینکه هزار و ۸۰۰ پروانه ساخت برای واحدهای تولیدی مواد غذایی در استان صادر شده است، گفت: ۲۰۰ کارخانه مواد غذایی در استان فعال هستند .

رییس سازمان غذا و دارو کشور با بیان اینکه چای سبز و معمولی مورد تایید وزارت بهداشت است، یادآور شد: هر دو چای مفید و قابل استفاده است و هیچکدام بر دیگری برتری ندارد.

اصغری درباره روغن های موجود در بازار نیز خاطرنشان کرد: روغن ‌ های موجود در بازار، اطمینان از مصرف آن حاصل شده و آن چیزی که در برچسب این روغن ‌ ها اعلام شده با محتوای آن یکسان است.

وی با بیان این که پروتکل‌های جهانی در راستای تأیید سلامت محصولات تراریخته در سراسر دنیا وجود دارد، گفت: بر اساس این پروتکل‌ها آزمایش‌هایی انجام می‌شود که سالم بودن محصولات تأیید شده و در اختیار مصرف کننده قرار گیرد.

برچسب ها : , , , ,

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.