پنجشنبه, ۳۰ فروردین , ۱۴۰۳ Thursday, 18 April , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 41350 تعداد نوشته های امروز : 2 تعداد دیدگاهها : 2369×
  • شعار سال

    شعار سال 1403

  • از اطلاق عنوان «محترم» برای معاون استانداری تا حضور در صف اول مسئولین و اخراج خبرنگاران
    22 مهر 1396 - 11:45
    شناسه : 96559
    0

    این روزها پشت سر استاندار جدید گیلان جمعیتی از مسئولین دیده می شوند که میخواهند خود را همراه و همگام سالاری بدانند. این را بیش از ۲۰ خودروی استانداری در سفر به آستارا یا سیلی از جمعیت مسئولین پشت سر استاندار در افتتاح نمایشگاه ها و برنامه های مختلف نشان می دهند. اتفاقاتی که برای […]

    پ
    پ

    IMG 2191 768x512 - از اطلاق عنوان «محترم» برای معاون استانداری تا حضور در صف اول مسئولین و اخراج خبرنگاران -

    این روزها پشت سر استاندار جدید گیلان جمعیتی از مسئولین دیده می شوند که میخواهند خود را همراه و همگام سالاری بدانند. این را بیش از ۲۰ خودروی استانداری در سفر به آستارا یا سیلی از جمعیت مسئولین پشت سر استاندار در افتتاح نمایشگاه ها و برنامه های مختلف نشان می دهند. اتفاقاتی که برای آذربایجانی ها و همچنین حاضرین در برنامه های مختلف استانداری موجی از تعجب و شگفتی را به همراه داشت

    اختصاصی گیل خبر/ روز چهارشنبه بعد از پایان نشست اجلاس دو جانبه جمهوری اسلامی ایران و جمهوری آذربایجان مدیر عامل راه آهن جمهوری اسلامی ایران از برخورد ناشایست و غیرحرفه ای با خبرنگاران خبرگزاری ها در اجلاس بین المللی آستارا – آستارا عذر خواهی کرد. آن چه موجب عذرخواهی این مقام کشوری را ایجاد کرده بود این بود که به جز خبرگزاری دولت و صداوسیما به خبرنگاران خبرگزاری های دیگر اجازه ورود به اجلاس داده نشده بود. اقدامی که البته از سوی روابط عمومی استانداری گیلان انجام گرفته بود اما تنها کسی که نسبت به آن احساس مسئولیت کرد مدیرعامل راه آهن ایران بود که در این موضوع بی اطلاع بود.

    photo 2017 10 12 06 02 27 - از اطلاق عنوان «محترم» برای معاون استانداری تا حضور در صف اول مسئولین و اخراج خبرنگاران -

    آن چه از روابط عمومی جدید استانداری گیلان بیشتر دیده می شود حاکی از کم تجربگی و عدم اطلاع رسانی مناسب است. در درجه اول شخصی بر مسند سرپرستی ای نهاد نشسته که خود پست مدیرکل امور اجتماعی و فرهنگی را بر عهده دارد و مشخص است که به واسطه اهمیت روابط عمومی استانداری از کار دیگر خود باز می ماند و بازهم نهاد اجتماعی و فرهنگی در استانداری گیلان مظلوم واقع می شود. البته سرپرست جدید روابط عمومی به واسطه شغل خودش به همان قالب مسئولیت گذشته اش در امور اجتماعی و فرهنگی بیشتر تبحر دارد. او را به جای ساماندهی امور رسانه ای و تشریفاتی در صف اول مسئولین می بینیم که دوست دارد در کنار استاندار قرار بگیرد. اقدامی که کمتر از مدیران روابط عمومی دیده می شود.

    این چهره هنری  بجز ارتباط اندکی با حوزه رسانه های صرفا مکتوب چندان آشنایی با فعالیت رسانه ای نوین نداشت و عدم برگزاری حتی یک جلسه از کارگروه رسانه و عدم ارتباط با مدیران رسانه های مجازی طی یک سال از سرپرستی این اداره کل شاید گواهی بر این ادعا باشد و شاید از همین منظر باشد که اولین پستهای خبری روابط عمومی استانداری بعد از سمت سرپرست جدید با گذشته خود تفاوت داشت و در جهت درستی حرکت نمی کند.

    به طور مثال در خبر برگزاری جشنواره فرهنگی نماز ویژه فرزندان کارکنان استانداری که توسط روابط عمومی استانداری منتشر شده است برای عنوان حقوقی معاون هماهنگی امور اقتصادی وتوسعه منابع استانداری عنوان (محترم) نوشته شده است که امروزه در پرتالهای روابط عمومی دسته چندم هم جایی ندارد.

    photo 2017 10 08 12 34 55 - از اطلاق عنوان «محترم» برای معاون استانداری تا حضور در صف اول مسئولین و اخراج خبرنگاران -

    فارغ از این اشتباهات رسانه ای و تلاش برای دیده شدن عدم تشریفات لازم نیز در روابط عمومی استانداری به خوبی دیده می شود. این روزها پشت سر استاندار جدید گیلان جمعیتی از مسئولین دیده می شوند که میخواهند خود را همراه و همگام سالاری بدانند. این را بیش از ۲۰ خودروی استانداری در سفر به آستارا یا سیلی از جمعیت مسئولین پشت سر استاندار در افتتاح نمایشگاه ها و برنامه های مختلف نشان می دهند. اتفاقاتی که برای آذربایجانی ها و همچنین حاضرین در برنامه های مختلف استانداری موجی از تعجب و شگفتی را به همراه داشت. چه کسی باید نسبت به رعایت تشریفات و سلسله مراتب اداری کمک کند؟ کسانی که خود دوست دارند در صف اول قرار بگیرند؟ این ها مواردی است که شان و شخصیت گیلانی ها را نشان می دهد و مشخص است تیم تشریفات و روابط عمومی استانداری کمتر بدان توجه دارد. نتیجه آن هم این می شود که مدیرعامل راه آهن کشور باید به خاطر اقدام روابط عمومی استانداری از خبرنگاران عذرخواهی کند.

    blank

    ثبت دیدگاه

    • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
    • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
    • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.