سه‌شنبه, 4 اردیبهشت 1403 Tuesday, 23 April , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 41419 تعداد نوشته های امروز : 12 تعداد دیدگاهها : 2371×
  • شعار سال

    شعار سال 1403

  • قصه پر غصه و ناتمام چای
    24 مهر 1396 - 12:03
    شناسه : 97026
    0

    به راستی 70درصد مطالبات چایکاران پرداخت شده است؟! محمدولی روزبهان رییس سازمان چای کشور گفت: امروز مبلغ 2میلیارد و 461میلیون تومان از مطالبات، به حساب عابر بانک سپه چایکاران واریز شد. وی افزود:به این ترتیب در مجموع تاکنون 126میلیاردو 34 میلیارد تومان از مطالبات چایکاران پرداخت شده است. رییس سازمان چای کشور ادامه داد:دولت تاکنون […]

    پ
    پ

    چای بهاره از باغات چای روستای بازنشین رحیم آباد گیلان 10 - قصه پر غصه و ناتمام چای - برداشت چای

    به راستی 70درصد مطالبات چایکاران پرداخت شده است؟!

    محمدولی روزبهان رییس سازمان چای کشور گفت: امروز مبلغ 2میلیارد و 461میلیون تومان از مطالبات، به حساب عابر بانک سپه چایکاران واریز شد.

    وی افزود:به این ترتیب در مجموع تاکنون 126میلیاردو 34 میلیارد تومان از مطالبات چایکاران پرداخت شده است.

    رییس سازمان چای کشور ادامه داد:دولت تاکنون بیش از 80درصد قدرالسهم خود را پرداخت است و سهم پرداخت کارخانجات به طور متوسط 55درصد بوده است و به طور میانگین تاکنون 70درصد پول چایکاران بابت بهای برگ سبز چای پرداخت شده است.

    وی در خصوص اینکه برخی از چایکاران نسبت به اعلام  70درصد مطالبات پرداخت شده است، معترضند و مدعی هستند که در آستانه اتمام چین چهارم برگ سبزچای هنوز پول چین دوم خود را دریافت نکرده‌اند، تصریح کرد: پرداخت 70درصدی مطالبات چایکاران برای کشاورزان به طور میانگین اعلام شده و امکان دارد کشاورزی که کارخانه چایسازی همکاری بهتری در پرداخت بهای برگ سبز چای و قدرالسهم خود دارد با کشاورز همکاری می‌کند و بیش از 90درصد پول خود را گرفته باشد.

    وی افزود:البته کشاورزانی هم هستند از ابتدای فصل برداشت کرده‌اند و تاکنون ممکن است،حداقل 60درصد پول خود را دریافت کرده باشند.

    روزبهان گفت:در تلاش هستیم، علیرغم همه مشکلات در تامین نقدینگی دولت وجود دارد، بتوانیم مطالبات باقیمانده چایکاران را پرداخت کنیم.

    به گزارش ایسنا، از آنجاییکه در زنجیره تولید چای،سازمان چای کشور، چایکاران و کارخانجات چای به هم وابسته‌اند، اختلال در یکی باعث از هم پاشیدگی این زنجیره می‌شود.

    ابراهیم.م یکی از کارخانه‌داران چای گیلان که 400میلیون تومان به سازمان چای کشور بدهکار است،گفت: امسال نتوانستیم بهای برگ سبز چای را بپردازیم و علت ان این است عمده چای در انبار هنوز موجود است و آن مقداری هم که فروخته شده است، وصول پول آن از بازار به کندی صورت می گیرد.

    وی افزود: نامه‌ای هم از سوی ریاست جمهوری به معاون اول دکتر جهانگیری داده شده است تا سازمانها، ادارات،نهادها و وزارتخانه ها از چای داخلی استفاده کنند، اما هنوز آثاری از این نامه ندیده‌ایم.

    ایسنا

    ثبت دیدگاه

    • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
    • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
    • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.