پنجشنبه, ۳۰ فروردین , ۱۴۰۳ Thursday, 18 April , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 41350 تعداد نوشته های امروز : 2 تعداد دیدگاهها : 2369×
  • شعار سال

    شعار سال 1403

  • جلسات غیرعلنی همچنان در اولویت شورا | نصرتی: پروژه بی ار تی و پیاده راه مرکز شهر بازبینی می شود
    25 مهر 1396 - 11:01
    شناسه : 97245
    0

    دوازدهمین جلسه شورای شهر رشت، با حضور شهردار رشت در تالار شورا برگزار شد. در این نشست، مسعود نصرتی راهکاری خود را برای برون رفت از مشکلات مالی شهرداری و ایجاد درآمد برای تکمیل پروژه های عمرانی نیمه تمام با نظر مساعد شورا را ارایه داد. به گزارش «بامردم» به نقل از روابط عمومی شورا، […]

    پ
    پ

    شورای پنجم رشت - جلسات غیرعلنی همچنان در اولویت شورا | نصرتی: پروژه بی ار تی و پیاده راه مرکز شهر بازبینی می شود -

    دوازدهمین جلسه شورای شهر رشت، با حضور شهردار رشت در تالار شورا برگزار شد. در این نشست، مسعود نصرتی راهکاری خود را برای برون رفت از مشکلات مالی شهرداری و ایجاد درآمد برای تکمیل پروژه های عمرانی نیمه تمام با نظر مساعد شورا را ارایه داد.

    به گزارش «بامردم» به نقل از روابط عمومی شورا، رئیس شورا در ابتدای جلسه، با اشاره به احادیث و روایات در مورد شیوه های فریب ابلیس گفت: کبر و غرور نمادی از ابلیس است و به خود متذکر می شوم و امیدوارم خداوند ما را از غرور و کبر برحذر دارد.

    امیر حسین علوی با اشاره به اظهارات جدید رئیس جمهور امریکا در مورد برجام ابراز کرد: این اظهارات هرچند پیش بینی شده بود اما سبب اتحاد مردم و مسئولان گردید. و این اظهارات را همواره رهبر معظم انقلاب در سخنان سال گذشته خود به مسئولان متذکر شده و نهیب می زدند.

    وی افزود: هرچند ریاست محترم جمهورکشور و دیگر مسئولان با تدبیر در این زمینه عمل می کنند ، اما باید توجه کرد که امروز وضعیت کشور ما هم در داخل و هم در خارج از کشور در شرایط ویژه ای است. و مردم بخاطر وضعیت اقتصادی فشار زیادی را تحمل می کنند.

    علوی ابراز کرد: مشخصا بیکاری و مشکلات اقتصادی را در مراجعات مردمی حس می کنیم و این موضوع کاملا برای ما آشکار است و از هر ۱۰۰ مراجعه مردمی به اعضای شورا اکثر غالب موضوع بیکاری جوان هاست.

    رئیس شورا تاکید کرد: امروز مشکل مبتلا به کل استان، بیکاری است. قطعا وظیفه هر منتخب و مسئولی است که باید برای رفع ان چاره ای بیندیشد و در راستای دولت و ملت کاری انجام دهد.

    علوی افزود: بنده در دیدار با استاندار محترم هم  این موضوع را متذکر شدم که اعضای شورا دوست دارند که در کنار دیگر مسئولان برای رفع مشکلات کمک کنند. اما، امروز مظلومترین دستگاه شهرداری شده است. هر دستگاه دولتی و هر فرد حقیقی و حقوقی راحت ترین کارش توقیف حساب های شهرداری شده است ولی شهرداری برای دریافت مطالبات خود از دستگاه های دولتی،اقدام اساسی نکرده است و به شهردار متذکر شده ام که در جهت دریافت مطالبات شهرداری اقدام عملی کرده و در این اقدام، شورا نیز پشتیبان شهردار خواهد بود.

    ریاست شورا، شهادت امام سجاد(ع) را هم تسلیت گفت. و ضمن گرامی داشت دیگر مناسبت های هفته ، روز جهانی عصای سفید را به همه روشندلان تبریک گفت.

    بازبینی کف پوش های ویژه نابینایان و معلولین ضروری است

    علوی همچنین گفت: در سالهای گذشته حجم گسترده ای از پیاده روها برای معلولان و نابینایان با کف سازی های ویژه اصلاح شد اما کف پوش های شیار دار ویژه نابینایان عمدتا ساییده شده و از بین رفته است. بنده شخصا موارد زیادی را مشاهده کرده و لازم است شهردار نسبت به بازبینی و کنترل کیفی این کف پوش ها اقدام نماید و مشخص نماید از کدام شرکت خریداری شده است.

    لزوم آمادگی خدمات شهری شهرداری در طوفان پیش رو

    فاطمه شیرزاد نیز در نطق پیش از دستور جلسه، شهادت امام سجاد(ع) را تسلیت گفت و ابراز امیدواری کرد که همگان رفتار ایمه معصومین را الگوی عملی قرار دهند.

    سخنگوی شورا برای شفای عاجل همه بیماران دعای خیر نمود و گفت: مناسب سازی فضاهای شهری برای معلولین ضروری است. اتوبوس های شهری، سرویس های بهداشتی، رفع موانع پیاده روها و… جزو وظایف شهرداری هاست. هرچند برای دیگر دستگاه های خدمات رسان هم وظایفی برای معلولین پیش بینی شده ولی مدیریت شهری وظیفه دارد.

    رئیس کمیسیون بهداشت شورا  با اشاره به پیش بینی هوا شناسی تصریح کرد: با اعلام هوا شناسی باد و طوفان و بارندگی خواهیم داشت و امیدواریم خدمات شهری امادگی داشته باشد و پیش از بحران در فضای شهر حضور یابد.

    شیرزاد به قطع درخت در ورزشگاه اشاره نمود و تاکید کرد: برای قطع درخت مجوز هم صادر نشده بود و مسئول فضای سبز منطقه یک و مدیرعامل سازمان پارکها باید پاسخگو باشند و امیدواریم دیگر شاهد قطع درختان در حوزه فضای شهری و ادارات دولتی نباشیم و تقاضا دارم با توجه به آغاز دوم سال، شناسایی و قطع درختان خشک و خطر افرین نیز در دستور کار سازمان پارکها قرار گیرد.

    عضو شورا در بخش دیگری از سخنان خود، ضمن محکوم کردن سخنان رئیس جمهور امریکا، تاکید کرد: ملت با قدرت  و همدلی در کنار مسئولان و  دولت هستند .

    رئیس کمیسیون بهداشت شورا وضعیت سراوان و تصفیه خانه را نگران کننده خواند و افزود: رانش زمین در مرکز دپوی زباله سراوان هشداری برای ما بود و شهردار رشت باید شخصا اقدام جدی در مورد شرکت کود الی و مرکز دپوی سراوان داشته باشد.

    شیرزاد تاکید کرد: هرچند از مسئولان ذیربط و پدافند غیر عامل استان هم در کمیسیون بهداشت برای رفع این مشکل دعوت کردیم، ولی باید از دستگاه های ارشد استان کمک خواست. وی به مصاحبه مدیر شرکت آب منطقه ای و موضوع مالکیت اشاره نمود و تصریح کرد: اب منطقه ای هم مصاحبه کرده که مالکیت رودخانه اب منطقه ای است. بنابراین متولی احیا و رسیدگی رودخانه ها نیز اب منطقه ای است ولی این شرکت در عمل با شهرداری در لایروبی و پاکسازی اقدامی نکرده است.

    شیرزاد از ریاست شورا خواست تا وضعیت سراوان و رودخانه ها را پیگیری نماید. شیرزاد افزود:  با وجود شدت بارندگی ها در ماه های پیش رو ممکن است رانش دوباره زمین را در سراوان داشته باشیم.

    پروژه بی ار تی و پیاده راه مرکز شهر بازبینی می شود

    در این جلسه، همچنین مسعود نصرتی در تالار شورا حاضر شد و پیرامون ایجاد درآمد و راهکارهای برون رفت از چالش های مالی شهرداری  با اعضای شورا تبادل نظر کرد.

    رئیس شورا ضمن خیر مقدم به شهردار رشت گفت: این نشست به درخواست شهردار تشکیل شد تا برخی از سیاست های کلان برای تصمیم گیری واحد با نظر اعضای محترم شورا اتخاذ شود.

    مسعود نصرتی،  وضعیت بدهی ها و طلب های شهرداری را تشریح کرد و گفت: در این زمینه برخی ادارت طرف حساب در نشست مشترکی با حضور استاندار محترم دعوت نموده و تلاش کردیم مشکلات را با مذاکره با مقام ارشد استان  مرتفع نماییم.

    شهردار رشت، دو شیوه گردش مالی در شهرداری را پیشنهاد داد و ضمن تشریح شرایط دریافت تسهیلات از یک بانک، تاکید کرد: با دریافت این تسهیلات برای اتمام پروژه های عمرانی که ۸۰درصد پیشرفت فیزیکی داشته اند، می توان هزینه کرد.

    وی تاکید کرد: برخی از این پروژه ها از سال ۹۴ نیمه کاره مانده و نیاز است که شورای محترم با تشکیل کمیسیونی پروژه های نیمه تمامی که ۸۰درصد پیشرفت فیزیکی داشته است اولویت بندی نموده و برای اتمام آن نیز بازه زمانی درنظر گرفت.

    نصرتی در مورد طلب شهرداری از اشخاص حقیقی و حقوقی نیز توضیحاتی ارایه داد و تاکید کرد: اولویت من تسویه حساب مطالبات کارکنان است و به مدیران مناطق نیز تاکید کرده ام که تنها به فکر درآمدزایی در مناطق باشند و بدهی های مناطق و حقوق کارکنان را به  شهرداری مرکز واگذار نمایند.

    شهردار رشت در بخش دیگری از سخنان خود در مورد وضعیت  پروژه های بی ار تی و پیاده راه هم گفت: این دو پروژه نیازمند یک کار مطالعاتی یک ماه است تا با نظر سنجی از شهروندان این پروژه ها مورد بازبینی قرار گیرد زیرا گردشگری و بازار رشت را تحت شعاع قرار داده است.

    نصرتی گفت: در این زمینه لایحه ای تنظیم شده و برای تصویب و نظر اعضای محترم، به شورا ارسال می شود.

    شهردار رشت همچنین به ورود سرمایه گذاری برای تکمیل کمربندی احمدگوراب به میدان گیل خبر داد و تصریح کرد: این پروژه به گونه ای تعریف شده که شهرداری قرار نیست پولی هزینه کند.

    نصرتی همچنین گفت: تلاش می شود ساختمان اداری شهرداری در یک بازه زمانی ۴۵ روزه تکمیل شود.

     به گزارش گیل خبر، گفتنی است این جلسه به صورت غیرعلنی برگزار شد. بیشتر از نیمی از جلسات شورا تاکنون به صورت غیرعلنی و نیمه علنی تشکیل شده است.

    blank

    ثبت دیدگاه

    • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
    • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
    • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.