×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

افزونه جلالی را نصب کنید.  .::.  اخبار منتشر شده : 16 خبر

رئیس مرکز مدیریت بیماری های واگیر وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: هم اکنون ۳۱ هزار و ۹۵۰ نفر بیمار مبتلا به عفونت اچ آی وی در کشور شناسایی شده اند.

به گزارش قدس آنلاین به نقل از ایرنا،  دکتر محمد مهدی گویا روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا در یزد افزود: پنج هزار نفر از این تعداد مبتلا به ایدز و بقیه به ویروس اچ آی وی آلوده هستند.

وی با بیان اینکه ۸۴ درصد مبتلایان به اچ آی وی، مردان و مابقی زنان هستند اظهار کرد: البته موارد ابتلا به این بیماری در بین زنان در حال افزایش است.
به گفته وی، عامل اصلی ابتلا به بیماری اچ آی وی در کشور اعتیاد تزریقی است و برآوردها نشان می دهد ۱۵ درصد افراد اعتیاد ترزیقی، به ویروس اچ ای وی آلوده هستند.
رئیس مرکز مدیریت بیماری های واگیر وزارت بهداشت ، درمان و آموزش پزشکی اضافه کرد: متاسفانه الگوی انتقال، از طریق تماس جنسی خارج از چارچوپ ازدواج در حال رشد است.
وی در ادامه به بیماریهای هاری و بیماری مشترک بین انسان و حیوان اشاره کرد و با بیان اینکه این بیماری یک بیماری غیر قابل درمان است تصریح کرد: هاری، بیماری حاد کشنده و ویروسی است.
گویا با بیان اینکه شاهد کاهش برخی از بیماریهای واگیردار در کشور هستیم افزود: در سال ۸۴، ۱۸ هزار نفر در کشور به بیماری مالاریا مبتلا شده بودند که اکنون این رقم به کمتر از ۲۰۰ مورد رسیده است.
وی تعداد مبتلایان به بیماری سرخک در کشور در سال ۸۲ را ۱۱ هزار نفر بیان کرد و گفت: در سالجاری موارد ابتلا کمتر از یکصد نفر گزارش شده است.
ایدز(AIDS) یا سندرم نقص ایمنی اکتسابی(Acquired immune deficiency syndrome)، نوعی بیماری است که در دستگاه ایمنی و توسط ویروس نقص ایمنی(HIV) ایجاد می شود.
ایدز از سوی سازمان بهداشت جهانی ششمین بیماری کشنده نام گرفته و هم اکنون حدود ۳۵ میلیون نفر در سراسر جهان به ویروس اچ آی وی (HIV) آلوده هستند و تا به حال حدود ۳۹ میلیون نفر جان خود را بر اثر این بیماری از دست داده اند.

برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.