×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

افزونه جلالی را نصب کنید.  .::.  اخبار منتشر شده : 0 خبر

سید محمد احمدی - حضور جوانان و فعال بودن آنها بعنوان فرصتی برای توسعه تلقی می‌شود | بسیاری از مشورت ها از جوانان به بنده منتقل می‌شوند - توسعه

فرماندار لاهیجان گفت: حضور جوانان و فعال بودن آنها بعنوان فرصتی برای توسعه تلقی شده و بر قدرت جامعه افزوده خواهد شد.

سید محمد احمدی در دیدار با مسئولین ستاد جوانان دکتر روحانی در شهرستان لاهیجان (+گزارش تصویری) عنوان کرد: جوانان به عنوان یک عامل محرک در جامعه‌ی امروزی می‌بایست در تصمیمات و اجرای برنامه و ایده‌پردازی در کلیه امور مربوط به اداره‌ی جامعه مشارکت داشته باشند.

وی با بیان اینکه جوانان باید در عرصه های مختلف حضوری فعال داشته باشند، افزود: اعتقادمان در این حوزه استفاده از خرد جمعی و کار گروهی است ، حضور جوانان و فعال بودن آنها بعنوان فرصتی برای توسعه تلقی شده و بر قدرت جامعه افزوده خواهد شد.

فرماندار لاهیجان اظهار داشت: امید آینده هر کشوری جوانان هستند و جوانان در هر موقعیت و شرایط سنی بایستی قدر خودشان را بدانند.

وی خاطرنشان کرد: بسیاری از مشورت ها و موضوعات از جوانان به بنده منتقل می شوند که تمام تلاش خو را به کار می بریم تا بتوانیم این موضوعات و مشورت ها را اجرایی کنیم اما برخی از محدودیت ها و موانع باعث اجرائی نشدن برخی از موضوعات می شوند.

احمدی در ادامه با اشاره به جمعیت ۱۶۷ هزار و ۵۴۴ نفری شهرستان لاهیجان، عنوان کرد: از این میزان جمعیت ۱۰۴ هزار ۵۱۴ نفر در دو شهر لاهیجان و رودبنه و ۶۳ هزار و ۳۰ نفر نیز در ۱۸۰ روستای شهرستان لاهیجان زندگی می کنند، ۸۴ هزار و ۱۹۵ نفر از جمعیت شهرستان مرد و ۸۳ هزار و ۳۴۹ نفر نیز خانوم هستند و از لحاظ جنسیتی تقریبا نسبتی برابر در شهرستان داریم.

نماینده عالی دولت در شهرستان لاهیجان به تفکیک سنی جمعیت این شهرستان پرداخت و گفت: ۱۵/۳ درصد جمعیت لاهیجان را افراد زیر ۱۴ سال، از ۱۵ ساله تا ۲۹ ساله ۲۲ درصد، از ۳۰ ساله تا ۶۴ ساله ۵۱ درصد و افراد بیشتر از ۶۵ ساله حدود ۱۲ درصد از جمعیت شهرستان را تشکیل می دهند.

وی با بیان اینکه شهرستان لاهیجان همچون میانگین استان از لحاظ جمعیت شهرستان پیری محسوب می شود، گفت: برنامه  توسعه شهرستان در سه محور گردشگری، کشاورزی، صنایع تبدیلی و صنعت، بر اساس تحلیل ها، توانمندی ها و ظرفیت ها که بخشی از آن ها مربوط به آمارهای جمعیتی می باشد، تعریف شده است.

فرماندار لاهیجان با بیان اینکه می توانیم با دقت نظر بیشتر و برنامه ریزی درست شاهد توسعه روزافزون شهرستان باشیم، افزود: شهرستان لاهیجان در حوزه های مختلف دارای پتانسیل زیادی است که می بایست از آن ها به درستی استفاده شود.

احمدی با اشاره به برنامه محوری و توجه ویژه استاندار جدید گیلان به جوانان و بانوان عنوان کرد: دکتر سالاری در همان ابتدای فعالیت خود در استان گیلان در راستای اجرای سیاست ها و مواضع رییس جمهوری مبنی بر بکارگیری بیشتر از ظرفیت بانوان و جوانان در سطوح مختلف مدیریتی و تربیت مدیران آینده دستورالعمل مهمی را ابلاغ کرده است و با حضور ایشان انشالله شاهد اقدامات بسیار خوبی در حوزه اقتصاد مقاومتی، سیاسی، اجتماعی، فرهنگی و ایجاد همکاری ها و هماهنگی ها در استان خواهیم بود.

در پایان این نشست هر یک از جوانان نقطه نظرات و پیشنهادات خود را مطرح کردند.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.