×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

افزونه جلالی را نصب کنید.  .::.  اخبار منتشر شده : 5 خبر

آیت الله قربانی 1 - خطبه آیت الله قربانی نیمه تمام ماند -

حجت‌الاسلام‌والمسلمین یوسف صدیق عربانی در خطبه‌های این هفته نماز جمعه رشت در مصلی بزرگ امام خمینی (ره) این شهر در تبیین روایت خوانده‌شده توسط آیت‌الله قربانی اظهار کرد: در روایات دیگر آمده است که بهره انسان از زمین به‌اندازه بلندای قدش است، حال سؤال اینجاست که برچه اساس این مقدار جنایت کرده و دست به آدم کشی می‌زند؟

وی با اشاره به تأثیر تقوا در زندگی انسان و ملاک برتری آن در نزد خدا خاطرنشان کرد: نداشتن تقوا انسان را در مسائل مختلف دچار مسائل می‌کند، زیرا بی‌تقوایان خداوند را فراموش می‌کنند.

امام‌جمعه موقت رشت با گرامیداشت شهادت حسین فهمیده تصریح کرد: شهید محمدحسین فهمیده یک بسیجی نوجوان است که با انتخاب خود کاری کرد که امام خمینی (ره) آن طفل ۱۳ ساله را رهبر خطاب کرده است.

صدیق عربانی با تأکید بر اینکه جامعه اسلامی باید یادآور جان‌فشانی‌های شهدای عزیز انقلاب اسلامی باشد، بیان کرد: شهدا جان خود را تقدیم اسلام کردند و خانواده‌های آن‌ها نیز از فراق عزیزانشان جان دادند.

وی بابیان اینکه شهدا در مجلس عزای امام حسین علیه‌السلام شیر خورده‌اند، گفت: دشمن نمی‌فهمند که این‌ها تربیت‌شده سفره سیدالشهدا است و راه و رسم او را در پیش‌گرفته‌اند.

 صدیق عربانی با اشاره به اینکه دشمنان می‌خواهند دو بال قرمز و سبز انقلاب اسلامی را نابود کند، بیان کرد: قرمزی خون سیدالشهدا و سبزی ظهور امام زمان عجل الله نگرانی دشمنان را دوچندان کرده است.

امام‌جمعه موقت رشت با تأکید بر اینکه این آتش را هیچ‌چیز خنثی نمی‌کند گفت: صدای پای ظهور مهدی موعود عجل الله تعالی فرجه الشریف شنیده می‌شود، لذا می‌گوییم که او خواهد آمد.

آیت‌الله زین‌العابدین  قربانی امام‌جمعه رشت نیز در ابتدای خطبه‌های نیمه‌تمام خود اظهار کرد: بر اساس برخی از روایات انسان موجودی مرکب از فرشتگان و حیوانات است لذا عقل را  از فرشتگان به ارث برده  و تمایلات شهوانی را از حیوانات دربر دارد.

وی بابیان اینکه انسان باید در انجام فعالیت‌ها  تدبیر پیشه کند گفت: اگر انسان عقل را سرلوحه فعالیت خود قرار داد به مرتبه فرشتگان و گاهاً هم بالاتر از آنان خواهد رسید و اگر تمایلات شهوانی را برگزید، مقام انسانی خود را به مرحله حیوانیت تنزل داده است

امام‌جمعه رشت از اینکه دنیای امروز شاهد سقوط انسان به مرحله حیوانیت است اظهار تأسف کرد.

خطبه آیت الله قربانی نیمه تمام ماند

به گزارش خبرگزاری فارس آیت‌الله زین‌العابدین قربانی در حین خطبه به دلیل کسالت پیش‌آمده  برای انجام مراحل درمانی از مصلی امام خمینی ره خارج شد و حجت‌الاسلام صدیق عربانی امام‌جمعه موقت رشت قرائت خطبه را بر عهده گرفت.

*عکس تزئینی است

منبع: فارس

برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.