×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

افزونه جلالی را نصب کنید.  .::.  اخبار منتشر شده : 4 خبر

استاندار گیلاناستاندار گیلان گفت: با آمادگی کامل تمامی دستگاه ها و نهادها، به استقبال میهمانان نوروزی می رویم.


 به گزارش «با مردم»، محمدعلی نجفی عصر پنجشنبه در حاشیه جلسه ستاد تسهیلات سفر گیلان در گفت و گو با خبرنگاران افزود: بیش از ۷۰۰ هزار مسافر، به طور روزانه می توانند در اقامتگاه های استان چه بخش دولتی و چه خصوصی، اسکان یابند.
وی با اشاره به بهره برداری از ۹۰۰ متر از آزادراه رشت – قزوین در سال گذشته اظهار کرد: با افتتاح این ۹۰۰ متر، وضعیت خوبی در ورودی به گیلان پیدا کردیم که علاوه بر آن، امسال نیز با بازگشایی موقت سه هزار و ۶۰۰متر که به طور تونل است، بار ترافیکی در این منطقه به طور چشمگیری کاهش می یابد.
استاندار گیلان با اشاره به باز شدن یکطرفه این مسیر تصریح کرد: شب عید امسال بیش از سه هزار متر از باقی مانده آزادراه رشت – قزوین از سمت ورودی گیلان، باز خواهد شد که تحقق این مهم، نقش بسزایی در کاهش بار ترافیکی این مسیر دارد.
نجفی ادامه داد: تمهیداتی نیز فراهم می کنیم که در گلوگاه امامزاده هاشم، با حضور ماموران انتظامی و راهداری، مشکل ترافیکی نداشته باشیم.
آزادراه رشت – قزوین به طول کلی ۱۳۷.۴ کیلومتر از مهمترین راه های کشور و بخشی از کریدور بین المللی شمال – جنوب است که به عنوان کوتاه ترین، ارزان ترین و مناسب ترین مسیر حمل کالا بین دو قاره آسیا و اروپا محسوب می شود.
۱۱ کیلومتر از این مسیر در محدوده منطقه منجیل شهرستان رودبار، هنوز به طور کامل به بهره برداری نرسیده است.
اجرای عملیات آسفالت ۹۰۰ متر از ۱۱ کیلومتر باقیمانده آزادراه قزوین – رشت بر عهده اداره کل راه و شهرسازی گیلان است، انجام حدود سه کیلومتر آن نیز به پیمانکار واگذار و مقرر شده باقیمانده این مسیر که حدود هفت کیلومتر است، به مناقصه گذاشته شود.
استاندار گیلان در بخش دیگری از سخنانش در جمع خبرنگاران، به برگزاری جلسات ماهانه شورای ترافیک با حضور دستگاه های اجرایی بویژه پلیس راه، راهداری، اورژانس و هلال احمر اشاره و اضافه کرد: همه نهادهای خدمات رسان، با قوت در ایام نوروز در اقصی نقاط استان حضور دارند.
وی همچنین به برگزاری جلسات تنظیم بازار اشاره کرد و گفت: بازرسان و ماموران اداره تعزیرات، به طور مستمر در بازار حضور دارند و نظارت و سرکشی لازم را انجام می دهند.
نجفی از مردم و گرشگران نیز خواست تا فضای سبز را پاکیزه نگه دارند و در حفظ و سلامت آن کوشا باشند چراکه این محیط ، متعلق به همه مردم و از نعمات الهی است.
۷۸هتل، ۲۳ هتل آپارتمان، ۷۵ مجتمع گردشگری، ۴۷ مهمانپذیر، یک هزار و ۴۳ خانه مسافر ، ۲۳۳ واحد پذیرایی بین راهی و سفره خانه سنتی و ۵۳ دفتر خدمات مسافرتی در گیلان فعال هستند.
۷۱ منطقه نمونه و ۱۷ روستای هدف گردشگری نیز در گیلان تعریف شده و در نوروز سال گذشته، شش میلیون و ۶۰۰ هزار مسافر در این استان اقامت داشتند که شهرستان های رشت، بندر انزلی، آستارا و لاهیجان بیشترین حجم مسافر را به خود اختصاص دادند.
۷۲۹۶/۲۰۰۷

انتهای پیام /*

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.