×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

افزونه جلالی را نصب کنید.  .::.  اخبار منتشر شده : 4 خبر

OOOUUU - بهره برداری از تصفیه خانه مسکن مهر آستانه اشرفیه -

برای اولین بار در کشور و با همکاری دو شرکت کشور کره جنوبی، پروژه تصفیه خانه بهداشتی مسکن مهر شهرستان آستانه اشرفیه به بهره برداری رسید.

به گزارش «بامردم»، این پروژه روز دوشنبه در مسکن مهر آستانه اشرفیه به بهره برداری رسید.
فرماندار شهرستان آستانه اشرفیه در این مراسم ضمن تاکید بر ضرورت حفظ منابع طبیعی به خصوص آب اظهار داشت: اجرای چنین طرح هایی می تواند در بازگرداندن آب به چرخه طبیعت و محیط زیست نقش موثری داشته باشد.
رحیم حیدری با اشاره به اینکه مسائل زیست محیطی مربوط به یک اقلیم ، منطقه و کشور خاصی نیست، تصریح کرد: همه مردم دنیا بایستی در حفظ منابع خدادادی و طبیعی بکوشند.
وی با بیان اینکه ایران اسلامی ظرفیت جذب سرمایه گذاری های خارجی را دارد، افزود: در این خصوص دولت سیاست ها و برنامه های خود را با جدیت دنبال می کند.
نماینده شهرستان آستانه اشرفیه نیز با اشاره به اینکه مجلس مجوز ۶۵ میلیارد دلار سرمایه گذاری در بخش خارجی را به دولت داده، اظهار داشت: صدور این مجوز فرصت بسیار ارزنده ای برای کشورهای دوست است تا با بهره گیری از آن، برای سرمایه گذاری در کشور ما گام بردارند.
محمد حسین قربانی با اشاره به سفر سال گذشته رئیس جمهوری کره جنوبی به ایران یادآور شد: رئیس جمهوری کره جنوبی با آگاهی از ظرفیت های موجود در ایران آمادگی خود را جهت همکاری اعلام کرد.
قربانی همچنین ضمن قدردانی از تلاش های صورت گرفته در جهت بهره برداری از پروژه تصفیه خانه مسکن مهر آستانه اشرفیه، با اشاره به برخی مشکلات زیست محیطی در گیلان اظهار داشت: مشکلات زباله ، بالا بودن آب های زیر زمینی و … از مشکلات و نگرانی های مهم استان در حوزه محیط زیست است که بایستی با جدیت مورد رسیدگی قرار بگیرد.
مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب روستایی استان گیلان نیز با بیان اینکه برای اجرای طرح تصفیه خانه بهداشتی مسکن مهر آستانه اشرفیه بیش از ۱۵ میلیارد ریال هزینه شده، اظهار داشت: به منظور اجرای این پروژه یک هزار و ۷۰۰ متر شبکه جمع آوری و انتقال با لوله های پلی اتیلن به قطر ۲۰۰ میلیمتر و همچنین نصب پکیج فاضلاب با ظرفیت ۱۰۰ متر مکعب در روز صورت گرفته است.
محبعلی رنج ور خرید و نصب ترانس برق و اجرای انشعاب برق مربوطه و اجرای فندانسیون محل نصب پکیچ فاضلاب را از دیگر اقدامات صورت گرفته جهت اجرای این پروژه عنوان کرد و گفت: این پروژه از ابتدای سال جاری در مجتمع مسکونی ۲۵۲ واحدی مسکن مهر آستانه اشرفیه آغاز شده است.
وی در ادامه با اشاره به اینکه هم اکنون هشت پروژه فاضلاب روستایی آماده بهره برداری در این استان وجود دارد، افزود: با اجرای این پروژه ها ۲ هزار و ۴۰۶ خانوار تحت پوشش قرار می گیرند.
رنج ور با بیان اینکه برای اجرای این پروژه ها بیش از ۱۷۶ میلیارد ریال از محل اعتبارات استانی و ملی هزینه شده، افزود: به زودی شاهد بهره برداری از این پروژه ها خواهیم بود.
شهرستان آستانه اشرفیه با دو بخش مرکزی و بندرکیاشهر ، ۱۰۵ روستا و حدود ۱۰۸ هزار نفر جمعیت، در ۳۵ کیلومتری شرق مرکز استان گیلان قرار دارد.

ایرنا

برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.