×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

افزونه جلالی را نصب کنید.  .::.  اخبار منتشر شده : 0 خبر

011

اختصاصی/رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد لاهیجان: یکی از معیارهای رشد و زمینه توسعه در جوامع مختلف، دانشگاه‌ است چرا که این مراکز علمی و تحقیقاتی و نخبگان آن سرمایه‌های ارزشمندی برای جامعه به حساب می‌آیند.

به گزارش بامردم، محمدعلی نجفی ، استاندار گیلان در نشست شورای کشاورزی استان گیلان که در پژوهشکده چای شهرستان لاهیجان برگزار شد ضمن معرفی چای و برنج به عنوان ۲ محصول راهبردی استان از آمادگی مجموعه اجرایی استان به منظور استفاده از ظرفیت مراکز تحقیقاتی و نیروهای مجرب و کارآمد خبر داد.

وی با یادآوری این مطلب که پیشتر در حوزه کشاورزی بین تحقیقات و اجرا فاصله زیادی وجود داشت، ادامه داد: خوشبختانه ظرفیت های بالایی در بخش های مختلف کشاورزی به ویژه بین مراکز تحقیقاتی و نیروهای مجرب و کارآمد وجود دارد که باید از اینها به بهترین شکل ممکن بهره گرفت.

یکی از معیارهای رشد و زمینه‌ توسعه در جوامع مختلف، دانشگاه‌ است
دکتر سهراب کردرستمی ، رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد لاهیجان در راستای برگزاری این نشست ارزشمند در شهرستان لاهیجان در جلسه هیأت رئیسه دانشگاه اظهار کرد: یکی از معیارهای رشد و زمینه توسعه در جوامع مختلف، دانشگاه‌ است چرا که این مراکز علمی و تحقیقاتی و نخبگان آن سرمایه‌های ارزشمندی برای جامعه به حساب می‌آیند و ما معتقدیم که با این سرمایه‌های ارزشمند می توان کشور را در بخش های مختلف سر و سامان داد.

وی با اشاره به برگزاری نخستین جشنواره ملی بزرگداشت روز جهانی چای با شعار « حمایت از چای داخلی ، حمایت از اشتغال مولد » در دانشگاه آزاد اسلامی واحد لاهیجان گفت: مسئولین دانشگاه آزاد اسلامی با درک این حساسیت و با گسترش رشته های کاربردی و نیز بهره مندی از دستاوردهای علمی جدید در سطحی ملی و بین المللی ( از قبیل نانو تکنولوژی، مراکز رشد، شرکت‌های دانش بنیان ، آزمایشگاههای پیشرفته و …) تمامی تلاش خود را برای دستیابی به شکوفایی علمی که باعث ارتقای زندگی اجتماعی نیز می شود ، هدف دار نموده اند.

رویکرد جدید دانشگاه آزاد لاهیجان ارائه خدمات ارزنده علمی و پژوهشی است

رئیس شورای پژوهش و فنآوری دانشگاه آزاد اسلامی استان گیلان افزود: رویکرد جدید دانشگاه آزاد لاهیجان با توجه به دارابودن امکانات بی نظیر آموزشی و پژوهشی در ارائه خدمات ارزنده علمی و پژوهشی به سازمان‌ها ، صنایع و جامعه بوده و از همکاری های متقابل همه عزیزان، فعالان بخش‌های اقتصادی‌، صنعتی‌، مدیران اجرایی و سایر نهادهای مردمی برای پیشرفت علمی و عملی کشور عزیزمان استقبال کنیم.

آمادگی هرگونه همکاری‌های علمی و پژوهشی وجود دارد

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد  لاهیجان از آمادگی این واحد دانشگاهی به منظور همکاری‌های علمی و پژوهشی، انعقاد تفاهم‌نامه همکاری به منظور بهبود بخش‌های مختلف صنعت چای بین دانشگاه و سازمان‌های متولی این صنعت‌، استفاده از پتانسیل اعضای هیأت علمی و ظرفیت های پژوهشی دانشگاه در جهت حل مشکلات مربوط به کاشت، برداشت، بازرگانی و صنایع وابسته به چای خبر داد و افزود: وجود دانشگاه‌ها و مراکز تحقیقاتی یک فرصت استثنائی جهت توسعه پایدار و علی الخصوص تحقق شعار سال ۱۳۹۵ یعنی اقتصاد مقاومتی و اقدام و عمل می‌باشد.

وی افزود: ظرفیت‌های بسیاری در بخش کشاورزی در شهرستان لاهیجان وجود دارد که ما آمادگی خود را به منظور ورود به این عرصه اعلام می‌کنیم و آماده هرگونه همکاری با ادارات و نهاد های مرتبط هستیم .

لازم به ذکر است مرکز رشد واحدهای فناور دانشگاه آزاد اسلامی واحد لاهیجان تنها مرکز رشد دارای مجوز اولیه در حوزه کشاورزی و منابع طبیعی در سازمان مرکزی دانشگاه آزاد اسلامی می باشد.

022

برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.