×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

افزونه جلالی را نصب کنید.  .::.  اخبار منتشر شده : 0 خبر

آمادگی میزبانی آستارا از نمایشگاه دستاوردهای علمی و تجاری ایران و آذربایجان 1 - آمادگی میزبانی آستارا از نمایشگاه دستاوردهای علمی و تجاری ایران و آذربایجان - آذربایجان

فرماندار شهرستان مرزی بندر آستارا گفت: این شهرستان آمادگی برگزاری نمایشگاه دستاوردهای علمی و تجاری دو کشور جمهوری اسلامی ایران و جمهوری آذربایجان را دارد.

یونس رنجکش در دیدار با “پروفسور محمود افندی اف” رئیس تکنو پارک آکادمی ملی علوم جمهوری آذربایجان که به دعوت پارک علم و فناوری کشورمان به آستارا سفر کرده بود، اظهار داشت: خوشحالیم فصل جدیدی از روابط علمی بین دو کشور ایران و آذربایجان به واسطه مراکز دانشگاهی و پژوهشی و با توجه به ضرورت هایی که در عرصه فناوری های نوین وجود دارد در حال گسترش است و بیشتر خوشحال خواهیم شد تا با توجه به ظرفیت گیلان و حتی آستارا برنامه‌ریزی‌های مشترکی نیز در این شهرستان داشته باشیم.
وی با اشاره به راه آهن آستارا آستارا گفت: فصل جدیدی از همکاری دولت های ایران و آذربایجان آغاز شده است و در آینده نزدیک شاهد تحولات بسیار خوبی در حوزه تجاری و اقتصادی بین دو کشور خواهیم بود و شهرستان آستارا نیز کانون توجه تجارت قرار خواهد گرفت.
فرماندار آستارا اضافه کرد: با توجه به ظرفیت هایی که در پارک علم و فناوری وجود دارد می‌توان با ایجاد مراکز مشترک این روابط را گسترش داد، در ایران در دو دهه اخیر تعاریف جدیدی از رویکرد و کارکرد پارک‌ها شده است که باعث شد برای مثال محوری در گیلان بیش از ده ها شرکت دانش بنیان، نه تنها فعال شوند و در حوزه تجاری‌سازی ایده‌های خود نیز به موفقیت‌هایی دست پیدا کنند.
وی اضافه کرد: گیلان هم اکنون به عنوان دبیرخانه پارک‌های فناوری جهان اسلام انتخاب شده است که این مهم نشان از پتانسیل بالای این منطقه در حوزه علم دارد از همین رو خوشحال می‌شویم روابط ایران و آذربایجان در شهرهای مرزی گسترش پیدا کند تا مردم دو منطقه را به هم نزدیک تر کنیم.
وی گفت: هر میزان بتوانیم روابط اجتماعی را به واسطه دیپلماسی تجاری، اقتصادی، سیاسی و علمی گسترش دهیم قطعاً بهتر می‌توانیم به توسعه دست پیدا کنیم، ما ملت هایی با اشتراکات فراوان هستیم و می‌توانیم در دستیابی به توسعه فناوری به یکدیگر کمک کنیم.
فرماندار آستارا تصریح کرد: هر نوع برنامه ریزی از سوی طرف آذری انجام پذیرد از طریق پارک علم و فناوری شهرستان پیگیری خواهد شد ما نیز پیشنهاد می‌کنیم نمایشگاه دستاوردهای علمی گیلان و آذربایجان در آستارا برگزار شود.
وی در پایان خاطرنشان کرد: سیاست های کلان نظام و دولت نیز در راستای توسعه روابط همه جانبه با همسایگان است و ما نیز این فرصت را غنیمت می شماریم.
پروفسور محمود افندی اف رئیس تکنو پارک آکادمی ملی علوم جمهوری آذربایجان نیز در این دیدار ضمن ابراز خوشحالی از حضور در ایران گفت: ۴۲ دانشگاه تحقیقاتی با ۱۱ هزار نیرو و دو هزار استاد زیر مجموعه پارک علم و فناوری آذربایجان فعالیت می‌کنند.
وی ضمن استقبال از برگزاری نمایشگاه مشترک دستاوردهای علمی ایران و آذربایجان گفت: از فرماندار آستارا تشکر می‌کنم که چنین پیشنهادی را مطرح کرد.
محمود افندی اف با اشاره به اشتراکات فرهنگی و علمی جمهوری اسلامی ایران و جمهوری آذربایجان اظهار داشت: دولت‌ها برای پیشرفت در حوزه تکنولوژی در حوزه‌های مختلف، نیازمند تعامل با سایر کشورها هستند و تبادل اطلاعات علمی می‌تواند کمک به‌سزایی در توسعه روابط دو کشور داشته باشد.
رئیس تکنو پارک آکادمی ملی علوم جمهوری آذربایجان با بیان اینکه هم اکنون در کشورهای چین و ترکیه تکنو پارک‌های علمی زیادی تاسیس و در حال فعالیت هستند اعلام کرد: تکنو پارک‌ها صرفاً به‌دنبال علم و دانش بوده و فارغ از مسائل سیاسی فعالیت می‌کنند.
وی با اشاره به اینکه در حال حاضر دو کشور ایران و جمهوری آذربایجان دارای مناسبات بسیار خوبی هستند تصریح کرد: جمهوری اسلامی ایران یکی از قدرت‌های برتر در حوزه علمی و به‌ویژه حوزه صنعت نفت و پتروشیمی در دنیا است که همین امر مناسبات بیشتر دو کشور در حوزه علمی را می‌طلبد.
وی با بیان اینکه اساس بر این است که تمام تکنو پارک‌های علمی با هم در ارتباط و تبادل افکار باشند افزود: رئیس جمهور کشور ما بسیار علاقمند به گسترش ارتباطات علمی و فناوری با جمهوری اسلامی ایران است و ما هم به تبعیت از رئیس دولت جمهوری آذربایجان این مسیر را ادامه می‌دهیم.
افندی اف با اشاره به مناسبات محکم سیاسی جمهوری اسلامی ایران با کشورهای منطقه اظهار داشت: هم اکنون ارتباط دوستانه و محکم کشورهای ایران، روسیه و جمهوری آذربایجان به‌قدری محکم و استوار است که بن بستی برای این ارتباطات قطعاً وجود نخواهد داشت.

وی با اشاره به پتانسیل‌های بالای دو کشور در حوزه علم و فناوری بر لزوم ارتباطات گسترده دو کشور در این حوزه تاکید کرد و افزود: در این راستا ما آمادگی کامل خود را جهت ایجاد مرکز مشترک پارک علم و فناوری جمهوری آذربایجان با جمهوری اسلامی ایران را در آستارا اعلام می‌کنیم.

آمادگی میزبانی آستارا از نمایشگاه دستاوردهای علمی و تجاری ایران و آذربایجان 2 - آمادگی میزبانی آستارا از نمایشگاه دستاوردهای علمی و تجاری ایران و آذربایجان - آذربایجان آمادگی میزبانی آستارا از نمایشگاه دستاوردهای علمی و تجاری ایران و آذربایجان 4 - آمادگی میزبانی آستارا از نمایشگاه دستاوردهای علمی و تجاری ایران و آذربایجان - آذربایجان آمادگی میزبانی آستارا از نمایشگاه دستاوردهای علمی و تجاری ایران و آذربایجان 3 - آمادگی میزبانی آستارا از نمایشگاه دستاوردهای علمی و تجاری ایران و آذربایجان - آذربایجان

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.