×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

افزونه جلالی را نصب کنید.  .::.  اخبار منتشر شده : 4 خبر

امام‌جمعه آستانه‌اشرفیه با بیان اینکه همه اشخاص باید دنبال پیگیری مسائل و اصلاح آن‌ها باشند گفت: مسئولان از مدیر حوزه علمیه آستانه‌اشرفیه الگو بگیرند.

به گزارش بامردم،  حجت‌الاسلام‌والمسلمین ساجدی در خطبه‌های این هفته نماز جمعه آستانه‌اشرفیه با اشاره به سالروز صدور فرمان مشروطیت در سال ۱۲۸۵ شمسی در ایران اظهار داشت: مشروطیت جنبش آزادیخواهی ملت ایران در برابر استبداد و سلطنت مطلقه بود که به دنبال نهضت مردم در مشروطیت به‌طور ظاهری رژیم سلطنت مطلقه به رژیم سلطنت مشروطه تبدیل شد.

وی به نقش فعال و مؤثر مردم گیلان در نهضت مشروطه اشاره کرد و گفت: اختلاف بین رهبران مشروطه و مردم مانع سرانجام رسیدن قیام مردمی نظام مشروطه شد که در ادامه آن شاهد استیلای دوباره استبداد ازجمله استبداد پهلوی بودیم.

ساجدی بابیان اینکه تجربه انقلاب مشروطه و قیام ۱۵ خرداد سال ۱۳۴۲ زمینه پیروزی انقلاب اسلامی ایران را فراهم کرد گفت: انقلاب اسلامی ایران الگوی جدیدی از نظام سیاسی را به دنیا عرضه کرد که امام پس از پیروزی انقلاب تأکید بسیاری بر شکل‌گیری ارکان نظام و تدوین قانون اساسی توسط مجلس خبرگان داشت.

نظام ایران الگوی عملی از حقوق بشر اسلامی است

امام‌جمعه آستانه‌اشرفیه به ویژگی‌های منحصربه‌فرد نظام جمهوری اسلامی ایران اشاره کرد و افزود: ویژگی قانون اساسی و نظام اسلامی ایران این است که بین مبانی و احکام اسلامی و موازین بین‌المللی حقوق بشر جمع کرده و یک الگوی عملی از حقوق بشر اسلامی را ارائه کرده است.

ساجدی با اشاره به مخالفان قانون اساسی ایران درگذشته و امروز گفت: مخالفان نظام جمهوری اسلامی و قانون اساسی طیف وسیعی از سکولارها به‌عنوان مخالفان نظام اسلامی و همچنین مقدس‌مآب‌ها هستند که با این الگوی بی‌بدیل مخالفت می‌کنند که ثمره مخالفان نظام اسلام ایران، تکفیری‌ها و داعش در سوریه و طالبان در افغانستان است تا با حمایت استکبار جهانی و ایجاد یک نظام مخدوش به‌دنبال مقابله با نظام اسلامی هستند.

گفتم مصاحبه نمی‌کنم

وی با اشاره به صحبت‌های انتقادات مطرح‌شده از جانب خود درباره مسائل فرهنگی حرم مطهر و طرح توسعه حرم در خطبه‌های نماز جمعه و بازتاب‌های آن اظهار داشت: یکی از دوستان بسیار خوب که در هر دو بخش دارای مسئولیت هستند، مصاحبه‌ای کردند که بعدازآن یکی از سایت‌های استانی مکرر با بنده تماس گرفته و تقاضای مصاحبه کردند و من نیز به احترام جوانی‌شان و علاقه من به جوانان و پیگیری چندباره از سمت وی به او گفتم که من صحبت‌هایم را در نماز جمعه انجام می‌دهم و فقط برای شما توضیح می‌دهم و به او گفتم اظهارات بنده را مصاحبه تلقی نکرده و منتشر نکنید.

امام‌جمعه آستانه‌اشرفیه افزود: این آقا مصاحبه را به‌طورمعمول تقطیع کرد که ای‌کاش تمام متن مصاحبه مرا منتشر می‌کرد که من هم به او پیام دادم که من گفتم که با شما مصاحبه نمی‌کنم.

ساجدی با اشاره به پاسخ رئیس هیئت‌امنای حرم مطهر درباره مطالب منتشرشده دریکی از سایت‌های گیلان گفت: من از حساسیت دوستان استقبال می‌کنم زیرا تا حساسیت و پیگیری نباشد شاهد تغییر و تحول نیستیم و ممکن است خود بنده نیز در نماز جمعه در مورد موضوعی صحبت کنم که درست نباشد و دوستان می‌توانند نقد کنند و به بنده هم بگویند که من اصلاح کنم.

همه اشخاص باید دنبال پیگیری مسائل و اصلاح آن‌ها باشند/ به دنبال مچ‌گیری نیستیم

وی بابیان اینکه بنده معتقدم که همه اشخاص باید دنبال پیگیری مسائل و اصلاح آن‌ها باشند اظهار داشت: ما باید دست همدیگر را بگیریم و به دنبال مچ‌گیری نیستیم؛ از ایشان و همه مسئولان شهرستان، شهرداری، شورای شهر، فرماندار و نماینده مجلس انتظار دارم که به‌طورجدی ورود کنند و مسائل مختلف شهرستان ازجمله طرح توسعه حرم وضعیت فرهنگی حرم مطهر پیگیری کنند و بنده هم به سهم خودم برای حمایت، پیگیری و همکاری اعلام تواضع و همکاری می‌کنم.

 مسئولان از مدیر حوزه علمیه آستانه‌اشرفیه الگو بگیرند

امام‌جمعه آستانه‌اشرفیه با اشاره به ورود طلاب جدید به حوزه علمیه آستانه‌اشرفیه گفت: امام به این دست از طلاب می‌گفت بروید خوب درس بخوانید شاید از جمع شما یک نفر از شما آیت‌الله مطهری شود و به این ورودی‌های جدید عرض می‌کنم بروید سخنرانی‌های ایشان و کتاب‌های ایشان را مطالعه کنید که هنوز باگذشت سال‌های زیاد آثار ایشان مرجعیت علمی دارد.

وی با تمجید از عملکرد مدیر حوزه علمیه آستانه‌اشرفیه بیان کرد: مدیریت و رفتار مدیریتی مدیر حوزه علمیه آستانه‌اشرفیه الگویی برای مسئولان شهرستان است که ایشان توانستند، باانگیزه، با اعتقاد و اهل مشورت و برنامه‌ریزی، معاونان و اساتید بسیار خوبی را جذب و دعوت به همکاری کنند که شاهد پیشرفت خوب و قابل‌توجهی هستیم.

کسی مجاز به صلب حیات و تعرض به دیگر انسان‌ها نیست

ساجدی با اشاره به فرارسیدن روز جهانی حقوق بشر گفت: در نظر گرفتن شأن انسان صرف‌نظر از نژاد، ملیت و مذهب او که دارای کرامت ویژه‌ای است از اصول اساسی حقوق بشر است که باید این شأن حفظ شود و کسی مجاز به صلب حیات و تعرض به دیگر انسان‌ها نیست.

خطیب جمعه آستانه‌اشرفیه با گرامیداشت فرارسیدن شهادت امام صادق (ع) بیان کرد: همه باید به میراث گران‌بهای مؤسس مذهب تشیع اهتمام لازم را داشته باشیم و به‌خصوص در مسائل فرهنگی از تاریخ زندگی این امام همام بهره ببریم که برای رفتار امروز ما بسیار درس‌آموز است.

وی با اشاره به روش تولید علم و انتشار آن توسط امام صادق (ع) گفت: شیوه برخورد امام با شاگردان و مخالفان دارای آموزه‌های فراوانی است که مبلغان و واعظان به این مقولات به‌خصوص در ایام شهادت ایشان با استناد به سیره آن حضرت بپردازند.

دختران نسبت به پسران از اهمیت بیشتری برخوردارند

امام‌جمعه آستانه‌اشرفیه با اشاره به فرارسیدن روز ولادت حضرت معصومه (س) و گرامیداشت روز دختر و آغاز دهه کرامت بیان کرد: اینکه بسیاری از بزرگان شیعه به مقام این بانوی اسلام پایبند بودند، خود گواه جایگاه رفیع ایشان و خدمات ارزشمندشان به اسلام است که همانند اولیای خدا از مقام شفاعت برخوردارند.

ساجدی بابیان اینکه دختران نسبت به پسران از اهمیت بیشتری برخوردارند افزود: خداوند متعال ساختار وجود دختران را با توجه به نقش مادری‌شان بسیار لطیف و ظریف آفریده به همین علت ممکن است نسبت به پسران آسیب‌پذیرتر باشند که اسلام نیز به همین دلیل تأکیدات بسیاری در این زمینه دارد تا شاهد پدیده زشتی مانند دختران فراری نباشیم.

آستان خبر

برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.