×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

افزونه جلالی را نصب کنید.  .::.  اخبار منتشر شده : 17 خبر

معاون سازمان مدیریت و برنامه ریزی گیلان، نرخ تورم کل کشور و استان در آذرماه ۹۶ را به ترتیب ۸ و ۸٫۲ درصد دانست و گفت: استان گیلان در بین ۳۱ استان، دارای رتبه نوزدهم بالاترین نرخ تورم کشور می‌باشد.

download 1 - گیلان رتبه نوزدهم نرخ تورم کشور - سازمان مدیریت و برنامه ریزی گیلان

به گزارش گیل خبر، با اشاره به اعلام نتایج طرح آمارگیری شاخض قیمت و ترخ تورم کالاها و خدمات نقاط شهری و روستایی آذر ۹۶ در استان، اظهار کرد: نرخ تورم کل کشور و استان در آذرماه به ترتیب ۸ و ۸٫۲ درصد می‌باشد.

وی افزود: استان گیلان در آذر‌ ۹۶، در بین ۳۱ استان، دارای رتبه نوزدهم بالاترین نرخ تورم کشور می‌باشد. همچنین بیشترین نرخ تورم سایر استان‌های کشور برابر ۱۲٫۲ درصد مربوط به چهارمحال و بختیاری و کمترین مقدار آن برابر ۶٫۵ درصد مربوط به بوشهر بوده‌ است.

معاون آمار و اطلاعات سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان گیلان، درخصوص نرخ تورم شهری، گفت: این نرخ در کل کشور و استان در آذرماه به ترتیب ۷٫۸ و ۸٫۱ درصد می‌باشد. از این ‌رو استان گیلان در آذر‌ماه، در بین ۳۱ استان، دارای رتبه نوزدهم بالاترین نرخ تورم کشور است. همچنین بیشترین نرخ تورم شهری سایر استان‌های کشور برابر ۱۲٫۲ درصد و کمترین مقدار آن برابر ۶٫۶ درصد بوده ‌است.

این مقام مسئول، به نرخ تورم روستایی نیز اشاره کرد و یادآور شد: این نرخ در کل کشور و استان در آذرماه به ترتیب ۹٫۲ و ۸٫۷ درصد می‌باشد. استان گیلان در آذر‌ماه، در بین ۳۱ استان، دارای رتبه شانزدهم بالاترین نرخ تورم روستایی کشور بوده است. همچنین بیشترین نرخ تورم روستایی سایر استان‌های کشور برابر ۱۲٫۷ درصد و کمترین مقدار آن برابر ۵٫۷ درصد بوده ‌است.

ایسنا

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.