×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

افزونه جلالی را نصب کنید.  .::.  اخبار منتشر شده : 4 خبر

میدان بصیرت - جمع آوری میله هایBRT رشت و میدان بصیرت لاهیجان نمونه ی کامل بی تدبیری است - BRT رشت

همای گیلان نوشت: شهرداری یک نهاد عمومی است که هزینه آن مستقیما از سوی مردم تامین می شود و مردم همواره حساسیت های زیادی در انتخاب شهرداران و اقدامات انجام گرفته از سوی شهرداری دارند . در این بین ٬بدلیل نبود قوانین مشخص در شهرداری و یا وجود بسیاری از ابهامات در قانون ،شهرداران رویه ها و اندیشه های شخصی خود را اعمال می کنند و کمتر شهرداری ای توانسته است توقعات و انتظارات مردم را برآورد نماید.
به جهت شفافیت موضوع٬ مثالی می اوریم .برخی اقدامات انجام گرفته شهرداری ها٬ از نبود پشتوانه علمی و کارشناسی در ورای آنها حکایت می کند .به طور مثال در پروژه جمع آوری میله های BRTرشت ٬ اوج بی تدبیری به نمایش گذاشته شده است و اگر اقدامات شهرداری ها بر اساس نظرات شخصی شهرداران اعمال نشود با اندکی درایت و تعهد٬ چه خدمات ارزنده ای می تواند به منصه ظهور برسد !کسی نیست سوال کند که چرا برای این پروژه ۷میلیارد هزینه شده ؟ و اکنون چرا جمع آوری می گردد؟ یا اگر این نرده گذاری کار کارشناسی نبوده است چرا هنوز ۳۰ درصد نرده ها (توشیبا به فرهنگ) به قوت خود باقی مانده است؟
و یا اگر نگاهی به پروژه میدان بصیرت و یا پارک بانوان لاهیجان داشته باشیم می بینیم که طی مدت کوتاهی این پروژه ها مدام دست خوش تغییرات هستند و جای سوال محفوظ که مگر این پروژه ها کارشناسی شده نبوده و مثلا نمی دانستیم که اقدام جدید موجب کم شدن ترافیک خواهد شد. طی مدت کمتر از یک سال شاهد تغییر سه باره ی پروژه میدان بصیرت هستیم و یا در زمان شهردار قبلی پارک بانوان لاهیجان دیواری کشی و اخیرا تخریب می شود که این اقدامات و تصمیمات دیگر٬ موجب می گردد تا بپذیریم بسیاری از اقدامات شهرداری ها صرف بی تدبیری می شود.
چرا هیچ کمیته ای٬ اقدامات شهرداری ها را رصد نمی کند تا طول عمر یک پروژه ٬دوام بیشتری داشته باشد و پولهای بیت المال به سمت خدمات ارزنده و عام المنفعه سوق داده شود. بنابراین شهرداری علاوه بر مطالعات و بررسی های همه جانبه باید به ترسیم تصویر دقیق پروژه ها بپردازد. شهرداری باید به عنوان یک دستگاه ذی قدرت در امور شهری باید هوشمندانه به واکاوی مشکلاتی که هویت یک شهر را تهدید می کند بپردازد و به جای تغییر و تحولات زودگذر٬ با تفکرات عمیق و محاسبات دقیق در مسیر اجرای پروژه های شهری گام بردارد .
البته این نقد فقط به اقدامات شهرداری های رشت و لاهیجان خلاصه نمی شود و مبتلا به همه شهرداری هاست و هدف ٬حمایت یا عدم حمایت شخص نیست که در موقع لزوم به آنها پرداخته خواهد شد.
وقتی می بینیم ۷ میلیارد پول مردم با یک تصمیم اشتباه و در یک چشم بهم زدن به باد می رود پی می بریم که چقدر از علم روز عقبیم و هنوز اندر خم یک کوچه .
آقایان شما را به خدا یک نگاهی به مردم داشته باشید ببینید مردم چه می گویند. قضاوت مردم در خصوص این اقدامات چیست؟از سوی شهرداری رشت خبر از یک طرفه نمودن برخی از خیابانها به گوش می رسد باید پرسید آیا این طرح آنقدر کارشناسانه است که شهردار و یا شورای بعد از شما این طرح را همانند نرده ها باطل نکند؟
اینجاست که می گوییم استان گیلان نیازمند کالبد شکافی است و اگر پروژه های ما هدفدار بود یقینا ججم خدمات ما بیش از این که هست٬ می بود .

علی علی پور مدیر مسئول و صاحب امتیاز سایت همای خبر و هفته نامه همای گیلان

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.