×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

افزونه جلالی را نصب کنید.  .::.  اخبار منتشر شده : 4 خبر

نماینده ویژه استاندار گیلان در اجرای قانون رفع موانع تولید، از پرداخت ۴۵۰ میلیارد ریال تسهیلات به واحدهای صنعتی و رتبه دوم گیلان در ارائه تسهیلات بانکی مختص­ِ صنایع کوچک و متوسط در سطح کشور خبر داد.

به گزارش «بامردم»، محمدحسین اصغریان در چهل و چهارمین جلسه کارگروه اجرای این قانون در رشت، با قدردانی از همکاری دستگاه های دولتی و بانک ها در اجرای شدن مصوبات این کارگروه، تصریح کرد: با توجه به آغاز پرداخت تسهیلات به واحدهای صنعتی، معدنی و کشاورزی در قالب کارگروه ایجاد رونق در واحدهای تولیدی کوچک و متوسط تاکنون بیش از ۴۵۰ میلیارد ریال تسهیلات به این واحدها پرداخت شده است.

وی با اشاره به اینکه این میزان تسهیلات به ۴۷ واحد تولیدی پرداخت گردیده، تصریح کرد: هم اکنون از نظر تعداد تسهیلات پرداختی و نیز میزان ریالی پرداخت تسهیلات رتبه دوم کشوری را داریم که ناشی از عملکرد بسیار خوب بانک های استان بوده است.

معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استانداری گیلان با اشاره به اهداف اقتصاد مقاومتی در پرداخت تسهیلات به واحدهای تولیدی سطح کشور گفت: افزایش تولید و تحریک تقاضا در بازار، از اهداف اصلی و اساسی آن است و برای رسیدن به این اهداف می بایست تلاش و سرعت عمل بیشتری داشته باشیم.

اصغریان بر ایجاد رونق تولید به عنوان یکی از مهم ترین مؤلفه های خروج اقتصاد از رکود  تأکید کرد و افزود: هم اکنون به طور تقریبی ۱۰ درصد از مجموع اعتباراتِ ۴ هزار و ۷۰۰ میلیارد ریالی گیلان به واحدها پرداخت شده استو می بایستی روند پرداخت تسهیلات با سرعت مناسب صورت پذیرد.

وی راه اندازی واحدهای تولیدی و صنعتی که به دلایلی مانند کمبود سرمایه در گردش دچار مشکل شده اند و توانمندی واحدها در افزایش تولید و اشتغال پس از اخذ تسهیلات را از جمله اولویت های پرداخت تسهیلات اقتصاد مقاومتی عنوان کرد و افزود: تسریع در پرداخت تسهیلات از سوی بانک ها و نظارت بر نحوه ی صحیح هزینه کرد آن توسط کمیته نظارتی سازمان صنعت، معدن وتجارت به طور جدی ادامه یابد.

رئیس سازمان صنعت، معدن وتجارت استان گیلان در ادامه این جلسه از ثبت ۲ هزار و ۳۰۰ تقاضای اخذ تسهیلات در سامانه بهین یاب خبر داد.

علی منتظری افزود: تاکنون پرونده ۵۵۰ مورد از متقاضیان تسهیلات رونق صنایع کوچک و متوسط در کارگروه رفع موانع تولید مصوب و به بانک­های عامل معرفی شده است.

وی تصریح کرد: تاکنون به ۴۷ مورد از پرونده های متقاضی که با مصوبه کارگروه به بانک ها معرفی شده بودند، تسهیلات پرداخت شد.

دبیرکارگروه اجرای قانون رفع موانع تولید در گیلان همچنین از راه اندازی کمیته نظارت بر صحت هزینه کرد تسهیلات دریافتی توسط واحدهای تولیدی در راستای افزایش اشتغال و تولید خبر داد.

در چهل و چهارمین جلسه کارگروه اجرای قانون رفع موانع تولید، مدیران دستگاه های دولتی و رؤسای بانک های استان حضور داشتند.

 

برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.