×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

افزونه جلالی را نصب کنید.  .::.  اخبار منتشر شده : 4 خبر

اولین جشنواره ملی دریای خزر در ساحل لاهیجان برگزار شد.

به گزارش «بامردم»، بوم بانان گیلان به مناسبت ۲۱ مرداد ، روز ملی دریای خزر و در راستای اهداف حمایتی و محیط زیستی خود با همکاری شهرداری لاهیجان ، اداره کل میراث فرهنگی و گردشگری استان گیلان ، اداره کل محیط زیست استان گیلان ، کانون سندروم داون استان گیلان و با حضور مدیرکل اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری گیلان و مسئولین استان و شهرستان در ساحل دریای خزر واقع در شهر لاهیجان برگزار کردند .

هدف از اجرای این جشنواره ، آگاه سازی مردم به مقوله حفاظت و سیانت از بزرگترین و شکننده ترین اکوسیستم دنیا ( دریای خزر ) برای حفظ و بقای گونه های در خطر انقراض موجود در آن بود .

در این جشنواره اعضای فعال بوم بانان در غرفه های فرهنگ سازی بازیافت به فعالیت و آگاه سازی در این موضوع پرداخته وبا ارائه و آموزش کوتاه در بین شهروندان خواستار تولید کمتر زباله در بین جامعه شدند .

در ادامه بوم بانان گیلان حمایت خود را از گونه در معرض انقراض فوک خزری اعلام داشته و علاوه بر آن با برگزاری مسابقه ساخت مجسمه شنی فوک خزری و حضور اساتید برجسته مجسمه ساز شنی ، به اهمیت حفط و حراست از این گونه جانوری در معرض انقراض پرداختند .
همزمان با این برنامه ها مسابقه پرواز بادبادک ها هم با حضور پرشور مردم برگزار و به بهترین ها جوایز ارزنده ای به رسم یادبود اهدا شد .

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.