×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

افزونه جلالی را نصب کنید.  .::.  اخبار منتشر شده : 16 خبر

پلیس آگاهی - اولتیماتوم پلیس به کشف‌ حجاب‌ کنندگان - اولتیماتوم پلیس

فارس : رئیس پلیس پایتخت در خصوص انتشار فیلم برخورد پلیس با کشف حجاب یک زن گفت:رعایت شؤون اسلامی بر همه شهروندان واجب و لازم است؛ این افراد با برخورد قاطع پلیس مواجه خواهند شد و پلیس هیچ تعارفی با آنها ندارد.

سردار حسین رحیمی رئیس پلیس پایتخت در طرح دستگیری اراذل و اوباش توسط مأموران پلیس امنیت تهران بزرگ در جمع خبرنگاران اظهار داشت:‌ در ادامه سلسله عملیات‌هایی که پلیس علیه اراذل و اوباش در روز گذشته با هماهنگی دستگاه قضایی طی ۷۸ مرحله عملیات به اجرا گذاشت، ۲۴۱ نفر از اراذل و اوباش و مزاحمین محلات دستگیر شدند.

رئیس پلیس پایتخت تصریح کرد: این دستگیرشدگان در کنترل و بازرسی از ۹۸ واحد صنفی از جمله قهوه‌خانه و باشگاه بدنسازی که پاتوق و مخفیگاه این افراد بود، همچنین ۵۴ پارک و تفرجگاه دستگیر شدند.

وی گفت:‌۶۳ نفر از این دستگیرشدگان متأسفانه در بازه سنی زیر ۱۸ سال هستند که با عهد تعهد آزاد شدند.

وی ادامه داد:‌از این افراد، ۹ قبضه سلاح جنگی از جمله کلت و لوله‌بلند، ۱۷۰ قبضه انواع چاقو و قمه و وسایل تخریب، ۹۵ کیلوگرم مواد محترقه دست‌ساز، ۷۳ هزار قلم داروهای تقلبی تاریخ گذشته و مقداری مشروبات الکی کشف و ضبط شد.

عالیترین مقام انتظامی تهران بزرگ اعلام کرد: موضوع برخورد قاطع و جدی و بی‌امن پلیس با اراذل و اوباش و مزاحمین نوامیس و محلات با قدرت و قوت ادامه خواهد داشت.

سردار رحیمی به موضوع مواد محترقه پرداخت و گفت:‌ از هم اینک پلیس با کسانی که به تهیه،‌ توزیع و استفاده از مواد محترقه اقدام کنند برخورد قاطع خواهد داشت.

وی به فروشندگان مواد شیمیایی هشدار داد که پلیس به زودی با فروشندگان مواد شیمیایی که در یکی دو نقاط مستقر بوده، برخورد جدی خواهد داشت.

سردار رحیمی تأکید کرد: در خصوص چهارشنبه آخر سال جلساتی با مقامات قضائی خواهیم داشت و کسانی که در این خصوص زمینه‌ساز تخریب اموال، ایجاد ناامنی و صدای دلخراش شوند، با برخورد قاطع و جدی پلیس مواجه شده و مهمان پلیس خواهند بود.

سردار رحیمی ادامه داد: واحدهای صنفی نیز که به تهیه و توزیع مواد محترقه اقدام کنند، با دستور قضائی پلمپ خواهند شد.

وی، جرم افراد دستگیرشده طرح پلیس امنیت را مزاحمت محلات و نوامیس،‌ چاقوکشی،‌ عربده‌کشی،‌ زورگیری با شبه‌سلاح، درگیری دسته‌جمعی،‌ تخریب اموال عمومی و تهیه مواد محترقه دانست.

رئیس پلیس پایتخت گفت:‌ حدود ۱۰ درصد از دستگیرشدگان سابقه‌دار هستند.

این مقام ارشد پلیس تهران در خصوص شبه‌سلاح‌ها گفت: اینها در اصل حکم اسباب‌بازی هستند، اما اخیراً هم از نظر ظاهر و هم از نظر وزن شبیه سلاح واقعی شده‌اند و متأسفانه ترقه‌هایی که در آنها به کار گرفته شود می‌تواند از فاصله نزدیک موجبات ضربه سخت را فراهم کند.

وی از مسئولان درخواست کرد که همانطور که برای سلاح سرد تصمیم‌گیری شده، برای شبه‌سلاح‌ها نیز تصمیمات جدی و قاطع گرفته شود.

سردار رحیمی در خصوص حضور پررنگ مأموران پلیس راهور پایتخت در معابر شهری گفت:‌ مأموران پلیس راهور از ساعت ۱۵ تا ۲۲ شب در آماده‌باش هستند تا بتوانند با توجه به افزایش حجم تردد شهروندان برای خریدهای شب عید، در مدیریت و تسهیل تردد تأثیرگذار باشند.

وی در خصوص انتشار فیلمی از نحوه برخورد یکی از مأموران پلیس با دختری که کشف حجاب کرده بود، اعلام کرد:‌ رعایت شئونات اسلامی در جامعه اسلامی و نظام جمهوری اسلامی بر همه شهروندان واجب و لازم است.

وی تأکید کرد: این افراد با برخورد قاطع پلیس مواجه خواهند بود و پلیس هیچ تعارفی با آنها ندارد.

عالیترین مقام انتظامی پایتخت ادامه داد: ما به مأموران خود تذکر داد‌ه‌ایم که رعایت شئونات قانونی را در برخورد با همه مردم و همچنین متهمان داشته باشند، تصمیمات خوبی در این زمینه گرفته شده که موضوعاتی این چنینی تکرار نشود.

سردار رحیمی در خصوص عملیات مأموران پلیس امنیت گفت: ۴۰ مورد از اقدامات این پلیس در عملیات روز گذشته به درخواست مردم انجام گرفته است.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.