×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

افزونه جلالی را نصب کنید.  .::.  اخبار منتشر شده : 17 خبر

201707107667149640 - التهاب در مجلس؛ شعار استعفا استعفای رئیس بانک مرکزی در صحن علنی + فیلم -

در ابتدای جلسه علنی امروز (سه‌شنبه) مجلس شورای اسلامی بررسی نوسانات بازار ارز با حضور ولی الله سیف، رئیس کل بانک مرکزی در دستور کار مجلس قرار گرفت.

سیف با بیان اینکه این جلسه فرصتی است تا علل نوسانات بازار ارز مورد بررسی قرار گیرد، اظهار کرد: «شب گذشته در جلسه‌ای در ستاد اقتصادی دولت در خدمت رئیس‌جمهوری تصمیماتی گرفته شد که توضیحات آن اعلام شد.»

در ادامه اظهارات سیف، علی لاریجانی رئیس مجلس شورای اسلامی از نمایندگان خواست به دلیل اهمیت موضوع سکوت را رعایت کنند. اما نمایندگان خواستار غیرعلنی شدن جلسه و برخی با صدای بلند خواستار استعفای سیف بودند.

رئیس مجلس مرتبا آنها را به مراجعه و نشستن بر صندلی‌هایشان دعوت می‌کرد اما هر دقیقه تعداد نمایندگانی که مقابل تریبون مجلس و در جایگاه سخنرانی سیف جمع شده بودند، بیشتر می شد.

سیف به سخنرانی خود ادامه داد و گفت: «ثبات بازار ارز، کنترل تورم و روند کاهنده تورم و تورم تک رقمی و رشد اقتصادی در دو سال اخیر از دستاوردهای دولت بوده است.»

این اظهارات سیف باعث شد عصبانیت نمایندگان افزایش یابد و تعداد نمایندگانی که مقابل تریبون جمع شدند افزایش یافت.

سیف با بیان اینکه عوامل افزایش نرخ ارز اقتصادی نیست، بیان کرد: «انتظارات بازار و عدم اطمینان به بازار موجب افزایش نرخ ارز شده است. دشمنان ما بیکار ننششته اند، کارشان دشمنی کردن است و با التهاب آفرینی بین‌المللی تلاش می‌کنند در بازار ارز التهاب ایجاد کنند.»

در این زمان سر و صدای نمایندگان به حدی افزایش یافت که صدای سیف در جایگاه خبرنگاران دیگر شنیده نمی‌شد.

برخی از اعضای هیات رئیسه مجلس کنار سیف در تریبون قرار گرفته و تلاش می‌کردند نمایندگان را از وی دور کنند؛ لاریجانی هم دائما از نمایندگان می‌خواست در جایگاه خود حضور یابند و نظم را رعایت کنند.

لاریجانی خطاب به نمایندگان اظهار کرد: «این کارها یعنی چه؟ چرا اینجا جمع شده‌اید؟»

به رغم تذکرات پیاپی رئیس مجلس شورای اسلامی بر تعداد نمایندگانی که خطاب به سیف خواستار استعفای وی می شدند افزوده می‌شد.

لاریجانی با عصبانیت به نمایندگان گفت: «چرا اینجا جمع شده‌اید؟ و با نام بردن تک تک نمایندگان خواستار حضورشان بر صندلی هایشان می‌شد.»

وی بیان کرد: «آقای سیف باید توضیح بدهند و برای ارائه توضیح به اینجا دعوت شده‌اند و خطاب به نمایندگانی که خواستار برکناری سیف بودند گفت: شما که نباید در این خصوص تصمیم بگیرید.»

رئیس قوه مقننه کشورمان خطاب به نمایندگان که با صدای بلند خواستار غیرعلنی شدن جلسه شدن تصریح کرد: «زمانی که جلسه غیرعلنی برگزار می‌شود درخواست جلسه علنی می‌کنید، زمانی که جلسه علنی است می‌گویید جلسه باید غیرعلنی برگزار شود.»

لاریجانی همچنین خطاب به یکی از نمایندگان که به حضور سیف اعتراض داشت، گفت: «مگر آقا نفرمودند حرف ها را بشنوید بعد تصمیم بگیرید، پس اجازه دهید آقای سیف حرف بزند. حرف ها را بشنوید.»

وی نمایندگان را تهدید کرد اگر روی صندلی‌هایشان حضور نیابند جلسه با رئیس کل بانک مرکزی از دستور کار مجلس خارج خواهد شد و بررسی لایحه تجارت در دستور کار مجلس قرار می‌گیرد، اندکی پس از تهدیدات لاریجانی نمایندگان در جایگاه خود حضور یافتند.

پس از آن رای گیری استمزاجی انجام شد که جلسه به صورت علنی و یا غیرعلنی برگزار شود که با نمایندگان مجلس با ۱۴۸ رای موافق ۸۴ رای مخالف و ۱۰ رای ممتنع از مجموع ۲۵۴ نماینده حضور در مجلس خواستار برگزاری علنی جلسه شدند.

رئیس مجلس پس از آن یادآور شد: «ابتدا آقای سیف در مورد وضعیت بازار ارز و همچنین راه حل کاهش التهابات گزارش می‌دهند و پس از آن آقای پورابراهیمی رئیس کمیسیون اقتصادی نظرات کمیسیون را اعلام خواهد کرد و بعد از آن نظرات دیگر نمایندگان را خواهیم شنید.»

برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.