×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

افزونه جلالی را نصب کنید.  .::.  اخبار منتشر شده : 16 خبر

تنبیه کودکان اوتیسم در رشت - واکنش سازمان بهزیستی کشور به انتشار فیلم تنبیه کودکان اوتیسم در رشت - اوتیسم در رشت

حسین نحوی نژاد اظهار کرد: هدف این سازمان از تاسیس مراکز اقامت موقت کمک به کاهش فشارهای روانی در خانواده‌ها و حفظ ارتباط موثر کودک و خانواده بوده است. به همین منظور حساسیت ویژه‌ای در جذب نیرو و اعطای مجوز به افراد ذی‌صلاح و متخصص وجود دارد.

وی ادامه داد: این گونه اتفاقات در هر سازمان و دستگاهی احتمال رخ دادن دارد و در رابطه با اتفاقی که در این مرکز صورت گرفته است، بهزیستی به طور ویژه برخورد خود را آغاز کرده است و در این زمینه به نتایجی هم رسیده است و تمهیداتی برای جلوگیری از این اتفاقات پیش‌بینی کرده است.

معاون توانبخشی سازمان بهزیستی کشور گفت: به محض اطلاع از این اتفاق که مربوط به خرداد سال ۹۶ بوده است پس از رسیدگی، اقداماتی چون توبیخ کتبی مسئول مرکز به دلیل سهل‌انگاری در نظارت در شیفت‌های مختلف، برخورد با مراقبان خاطی و اخراج دو نفر از پرسنل خاطی، دعوت از دو خانواده شاکی و برگزاری نشست با آنها و اعلام اطمینان برای رسیدگی به موضوع، ملزم کردن مرکز جهت ارتقا سیستم دوربین مداربسته از ۱۵ روز به ۳۰ روز و اتصال به تلفن همراه مدیر برای رصد لحظه‌ای داخل و خارج مرکز و ایجاد تمهیدات امنیتی و هماهنگی با کارشناسان بازرسی و حراست سازمان و معرفی مرکز به کمیسیون رسیدگی به تخلفات ماده ۲۶ صورت پذیرفته است.

وی تصریح کرد: انتشار نیافتن این گونه اخبار دلیل بر بی اطلاعی سازمان بهزیستی نیست و مداخلات قانونی بهنگام از طرف مسئولان صورت پذیرفته و مطابق با قوانین با تخلفات برخورد شده است.

معاون سازمان بهزیستی گفت: فقط به منظور جلوگیری از تشویش اذهان عمومی و جلوگیری از سوء استفاده‌های احتمالی از انتشار این اقدامات خودداری می‌شود.

نحوی نژاد افزود: پر واضح است، هدف رسانه‌های بیگانه که با جمهوری اسلامی ایران عناد دارند از پخش این فیلم‌ها از بین بردن و خدشه دار کردن خدمات جمهوری اسلامی ایران به معلولان است.

وی گفت: نظارت بر عملکرد مراکز از محورهای اساسی برنامه‌ریزی در بهزیستی بوده و خواهد بود.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.