×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

افزونه جلالی را نصب کنید.  .::.  اخبار منتشر شده : 0 خبر

کاروانسرای-شاه-عباسی

کاروانسرای لات رشت که نزد اهالی محل به کاروانسرای شاه عباسی نیز شهرت دارد، در ۳۵ کیلومتری جنوب شهرستان رشت و در ۴ کیلومتری امامزاده هاشم، بر سر جاده رشت به قزوین واقع شده‌است، بنایی با ۵۰۰ سال قدمت که در سه دهه اخیر متروکه بود حال به یکی از شلوغ‌ترین مراکز  اقامتی، پذیرایی و گردشگری، پذیرای مهمانان داخلی و خارجی تبدیل شده است.

چند روز پیش بود که روزنامه سوال و جواب تیتر یک خود را به پلمپ شدن درب کاروانسرای شاه عباسی رشت اختصاص داد! خبری که شاید بسیاری از افراد را شوکه کرده باشد چرا که  در مدت کوتاهی که از افتتاح این کاروانسرا با حمایت‌های سازمان میراث فرهنگی و گردشگری می‌گذرد توانسته جای خود را در میان مردم و گردشگران داخلی و خارجی باز کند؛ به همین دلیل طی تماسی که با سرمایه‌گذار این مجموعه برقرار شد وی صحت خبر را تکذیب کرده و خصومت شخصی را دلیل انتشار این خبر نادرست در رابطه با کاروانسرای لات، نگین تاریخی و در آینده‌ای نزدیک یکی از قطب‌های گردشگری گیلان» بیان کرد.

حسین علی سامانی پارسا در خصوص خبری که اخیرا در روزنامه سوال جواب مبنی بر پلمپ شدن این کاروانسرا توسط اداره اماکن و سربازان گمنام امام زمان منتشر شد، اظهار کرد: بر خلاف خبری که در فضای مجازی پخش شد، هیچ پلمپی اتفاق نیفتاد و روزنامه سوال جواب بنابه خصومت شخصی که با ما دارد، اقدام به انتشار این خبر کذب نموده است.

وی افزود: در روزنامه سوال جواب گفته شده بود که سربازان گمنام امام زمان کاروانسرا را پلمب کردند، مگر اینجا ما داعشی داریم؟ در ضمن اگر هم اینجا یا هر رستوران دیگری پلمب شود چه دخلی به سربازان گمنام امام زمان دارد؟

سامانی بیان کرد: اینهمه در شعارهایمان از حمایت از سرمایه گذار دم می زنیم، آیا حمایت از سرمایه گذار اینگونه است؟ یعنی بنده که از آینده خود و سرمایه خود بیمناکم، باید بازیچه چنین بازی بشوم؟ اگر سرمایه گذار جوان بخواهد در این استان کار کند، به نظر شما با این رفتارهای مضحک از سرمایه گذاری پشیمان نمی شود؟

سرمایه‌گذارکاروانسرای شاه عباسی تصریح کرد: جالب است اگر بدانید نیت این روزنامه از انتشار چنین خبرهایی گرفتن بقول خودش انتقام بوده است.

وی اذعان داشت: از طرف این روزنامه ۲ بار به کاروانسرا برای گرفتن تبلیغ آمدند که بنده با هر دو تقاضا مخالفت کردم و نماینده این رسانه با گفتن این جمله (من میدانم با شما چکار کنم) کاروانسرا را ترک کرد.

سامانی در پایان بیان کرد: البته پروسه شکایت از این روزنامه را از طریق مراجع قضایی آغاز کردیم و بزودی با پیگیری های لازم نتیجه را به اطلاع خواهیم رساند.

گفتنیست مدیر مسئول این روزنامه یکی از فعالان خانه مطبوعات بوده که بارها سایر رسانه ها را به رعایت اخلاق رسانه ای دعوت کرده است!

همچنین روابط عمومی کاروانسرای شاه عباسی جوابیه‌ای را به شرح زیر جهت تنویر افکار عمومی منتشر کرده است:

بسم رب الشهدا و الصدیقین

پیرو درج خبر در روزنامه سوال  جواب به مدیر مسئولی جناب خورسندی مورخ پنج شنبه ۲۸ مرداد تحت عنوان ” کاروانسرای شاه عباسی رشت پلمپ شد” به اطلاع عموم مردم فرهیخته ، با فرهنگ و شهید پرور گیلان می رساند باری دیگر شاهد بی اخلاقی در فضای رسانه ای و ارجح دانستن منافع شخصی به منافع ملی توسط عده ای قلیل هستیم که با تمسک به نام مقدس شهدا و سواستفاده از حرمت سربازان گمنام امام زمان (عج) در پی خصومت ورزی ، سنگ اندازی و مانع تراشی در مسیر فعالیت بخش خصوصی ، توسعه گردشگری و ایجاد اشتغال پایدار هستند و بدون در نظر گرفتن منابع موثق در درج خبر به انتشار مطالب کذب و منفعت طلبانه روی اورده اند.

کاروانسرای شاه عباسی رشت که با فراز و فرود های بسیاری پس از سال ها متروکه ماندن با سرمایه شخصی و همت بخش خصوصی احیا گردید ، به امید خدا به تدریج به نگین تاریخی و گردشگری گیلان تبدیل خواهد شد و بی شک این توسعه در وهله نخست به نفع اهالی منطقه در روستاهای سراوان و گلسرک خواهد بود و به فضل الهی و حمایت مردم فرهیخته در مسیر تحقق اسناد بالادستی ابلاغیه مقام معظم رهبری در بخش گردشگری و اصل ۴۴ قانون اساسی می باشد که با تعهد به رعایت اصول حرفه ای ، شرعی و قانونی با قدرت به مسیر خود ادامه خواهد داد و در حال حاضر نیز میزبان گردشگران و میهمانان گرامی می باشد

 مقتضی است طبق ماده ۲۳ قانون مطبوعات، متن این جوابیه جهت تنویر افکار عمومی در روزنامه سوال جواب درج گردد

همچنین مدیریت کاروانسرای شاه عباسی حق پیگیری قانونی و حقوقی در زمینه انتشار اخبار ناصحیح و تشویش اذهان عمومی را تا حصول نتیجه مطلوب برای خود محفوظ می داند

روابط عمومی کاروانسرای شاه عباسی

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.