جمعه, 31 فروردین 1403 Friday, 19 April , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 41365 تعداد نوشته های امروز : 8 تعداد دیدگاهها : 2369×
  • شعار سال

    شعار سال 1403

  • زمینه اشتغال پنج هزار نفر در گیلان فراهم شد
    14 خرداد 1397 - 18:33
    شناسه : 129022
    0

    مدیر اشتغال و کارآفرینی اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی گیلان گفت : طی دو ماه گذشته ،با معرفی افزون بر یکهزار و ۶۰۰ طرح به بانک های عامل،زمینه ایجاد اشتغال برای حدود پنج هزار نفر در استان فراهم شد.

    پ
    پ

    - زمینه اشتغال پنج هزار نفر در گیلان فراهم شد -

    عبدالله سلمان نژاد روز یکشنبه در گفت و گو با ایرنا، از ثبت نام افزون بر۱۲ هزار و یکصد نفر در سامانه کارا تا زمان حاضر خبر داد وافزود: از این تعداد ۱۰ هزار و ۵۵۱ در زمینه اشتغال روستایی و یکهزار و ۵۵۱ نفر در زمینه فراگیر ثبت نام کرده اند.
    وی با بیان اینکه تا کنون یکهزار و ۱۵۷ طرح روستایی و عشایری در قالب تکاپو با مبلغ ۱۱۱ میلیارد و ۲۷۶ میلیون تومان به بانک های عامل معرفی شده اند، اظهار کرد: طی دو ماه گذشته، زمینه اشتغالزایی دو هزار و ۳۷۸ نفر در بخش روستایی و عشایری طرح تکاپو در استان فراهم شده است .
    وی طرح های معرفی شده روستایی به بانک های عامل را در بخش های جهاد کشاورزی، شیلات، میراث فرهنگی ، صنعت و معدن ، منطقه آزاد و ورزش و جوانان عنوان کرد.
    سلمان نژاد یادآورشد: با پرداخت کامل تسهیلات به تعداد طرح های یاد شده عشایری و روستایی، برای دو هزار و ۳۷۸ نفر اشتغالزایی می شود.
    وی با بیان اینکه تاکنون ۱۵ مورد پرداخت کامل و اقساطی انجام شده است، تصریح کرد:برای این طرح ها ، ۷۹۵ میلیون تومان تسهیلات پرداخت شده که منجر به ۲۳ مورد اشتغالزایی مستقیم شده است.
    سلمان نژاد همچنین از معرفی ۳۳۸ طرح اشتغال فراگیر به بانک های عامل خبر داد و افزود: برای این طرح ها، ۱۲۵ میلیارد و ۲۸۸ میلیون تومان تسهیلات در نظر گرفته شده که با اجرای آنها برای دو هزار و ۲۰ نفر اشتغالزایی مستقیم می شود.
    مدیر اشتغال و کارآفرینی اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی گیلان خاطرنشان کرد: برای امسال ، اشتغالزایی افزون بر ۱۸ هزار نفر با اجرای طرح تکاپو در استان پیش بینی شده است.
    وی با یادآوری اینکه متقاضیان تسهیلات طرح های اشتغال فراگیر و روستایی در قالب سامانه کارا ثبت نام می کنند، ادامه داد: اشتغال فراگیر مربوط به شهرها و اشتغال روستایی مربوط به شهرهای زیر ۱۰ هزار نفر و روستاهاست.
    وی بیشترین رسته فعالیت ها را در گیلان ۱۲ رسته شامل شالی کوبی ، زیتون، خدمات فنی و کشاورزی ، خدمات بازرگانی ، تولید و فرآوری چای ، آبزی پروری، گردشگری ، صنایع دستی ، مواد غذایی ، بسته بندی ، طیور، فناوری و اطلاعات عنوان و اضافه کرد: متقاضیان بایستی برای اطمینان از اینکه طرحشان جزو این تسهیلات قرار می گیرد، طرح های خود را با چهار دستگاه صنعت، معدن، تجارت، جهاد کشاورزی، شیلات و میراث فرهنگی هماهنگ کنند.
    به گفته سلمان نژاد؛ در حال حاضر ، زنجیره اشتغال از تولید تا عرضه کامل نیست و در جاهایی شکاف هایی وجود دارد و این امر موجب می شود که نه تنها اشتغال هایی که ایجاد می شود ، پایدار نباشد، بلکه بهره وری هم پایین می آید.
    افزون بر ۸۰۰ میلیارد تومان در قالب طرح تکاپو به گیلان اختصاص یافته که ۳۰۸ میلیارد تومان مربوط به اشتغال روستایی و ۵۸۷ میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان نیز مربوط به اشتغال فراگیر می باشد.

    ثبت دیدگاه

    • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
    • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
    • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.