پنج‌شنبه, 6 اردیبهشت 1403 Thursday, 25 April , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 41446 تعداد نوشته های امروز : 13 تعداد دیدگاهها : 2372×
  • شعار سال

    شعار سال 1403

  • مریخی‌ها واقعا وجود دارند!
    20 خرداد 1397 - 8:32
    شناسه : 129424
    0

    شاید عجیب به نظر برسد اما مریخی ها واقعا وجود دارند. این موضوعی است که اخیرا توسط پژوهشگران کشف شده است.

    پ
    پ

    - مریخی‌ها واقعا وجود دارند! - مریخ

    ماجرای مریخی ها هر چندوقت یکبار از سوی رسانه های مختلف مطرح می شود. این که مریخی ها وجود دارند یا خیر و یا اینکه اساسا مریخی ها قرار است با زمینی ها آشنا شود. اما همیشه یک سوال در مورد مریخی ها مطرح است. این که اساسا مریخی ها وجود خارجی دارند یا خیر .

    در مورد مریخی ها اختلاف بسیاری بین پژووهشگران وجود دارد. برخی می گویند مریخی ها وجود دارند و برخی دیگر به کل منکر وجود مریخی ها می شوند.با این حال، به نظر می رسد مریخی ها وجود دارند.

    یک  کاوشکر آمریکایی که سازمان فضا نوردی آمریکا در سال ۲۰۱۲ آ‌ن را به فضا پرتاب کرد نمونه هایی از خاک کره مریخ که حاوی متان است را جمع آوری کرده است که به گفته محققان این مسئله احتمالا نشانه فعالیت میکروب ها در سیاره سرخ است.

    نشانه های حیات مریخی ها از جایی پررنگ تر شد که  دانشمندان به بررسی   نمونه های خاک رس و صخره هایی که در کف دریاچه مریخ رسوب کردند پرداخته و اعلام کردند حاوی مولکول های متان هستند. این در حالی است که گاز متان را در کره زمین منابع بیولوژیکی تولید می کنند.

    درواقغ محققان همچنین نوسان های مقدار و غلظت متان را مطابق با فصل سال رصد کردند به طوری که اندازه آن در تابستان مریخ سه برابر بیشتر از زمستان آن است.

     همچنین گاز متان می تواند بر اثر تجزیه کلترات ها، تجمع مولکول های هیدرات متان و یا فرایند های زمین- گرمایی منتشر شود.

    همه این ها یعنی موجوداتی موسوم به مریخی ها .واقعا در سطح مریخ زندگی می کنند یا زمانی زندگی می کرده اند . اما اکنون کجا هستند؟ شاید در حال سفر به کره زمین !

    کالاسودا

    ثبت دیدگاه

    • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
    • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
    • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.