×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

افزونه جلالی را نصب کنید.  .::.  اخبار منتشر شده : 3 خبر

مجلس - جعفرزاده: حراست نمی تواند برای نمایندگان تعیین تکلیف کند -

چندی پیش محمود صادقی نماینده مردم تهران پیش قدم شد و در توئیتر خود نوشت:«به‌رغم ناکامی پیام‌رسان‌های رانتی در جذب مخاطب، نمایندگان مجلس برای قطع فعالیت در تلگرام و کوچ به پیام‌رسان‌های داخلی تحت فشار قرار گرفته اند؛ نمایندگان نگرانند در این پیام‌رسان های کم مخاطب چگونه می‌توانند با مردم و موکلان خود ارتباط برقرار کنند.»

دیروز پروانه سحلشوری، نماینده تهران و رئیس فراکسیون زنان مجلس، این فشار بر نمایندگان را واضح تر توضیح داده و گفته که دو روز گذشته پیامکی از سوی حراست قوه مقننه ارسال شد؛ با این مضمون که شما در پیام رسان‌های خارجی بخصوص تلگرام عضویت نداشته باشید و خبرهایتان را در پیام رسان‌های داخلی منتشر کنید.

سلحشوری در گفت وگو با اعتماد اعلام کرده: «سوال این است که زمانی که حراست مجلس به یک نماینده چنین پیامکی ارسال می‌کند، با سایر افراد چگونه رفتار می‌کند.»

جعفرزاده: حراست نمی تواند برای نمایندگان تعیین تکلیف کند

در واکنش به این خبر غلامعلی جعفرزاده ایمن آبادی، نماینده رشت و نایب رئیس فراکسیون مستقلین مجلس شورای اسلامی در گفت وگو با ایرنا با بیان اینکه چنین پیامکی برای من ارسال نشده است، می گوید: «حراست که نمی تواند برای مجلس تعیین تکلیف کند. نه می تواند و نه چنین کاری انجام می دهد.»

او در گفت وگوی خود اضافه کرد: «احتمال دارد آن ها گفته باشند پیام رسان های مجلس در اپلیکیشن های داخلی مانند سروش و غیره فعال است و خبرهای شما در این شبکه ها منتشر می شود.»

جعفرآبادی که خود از اعضای فعال تلگرام بوده می گوید: «اکنون به خاطر فیلتر شدن تلگرام دیگر حضوری در این شبکه ندارم، چون خسته شده ام و نمی توانم مدام به فیلتر شکن وصل شوم.»

در تلگرام ۶هزار عضو، در بله ۳ تا!

او اظهار می کند: «بعد از خروج از تلگرام ارتباطم با مردم در فضای مجازی کاملا قطع است، در حالی که در تلگرام با همه ارتباط داشتم و کانالم قریب ۶ هزار عضو داشت. ولی الان در پیام رسان «بله» تنها سه عضو گرفته است. »

این نماینده مجلس تأکید می کند: «حالا با برداشتن تلگرام چه اتفاقی افتاده است؟ مردم چه اخباری را می خواندند که حالا نمی توانند بخوانند؟ آنهایی هم که فیلتر شکن نصب نمی کنند، vpn خریداری می کنند.»

اقدام حراست بدون اطلاع رئیس؟

پروانه مافی دیگر نماینده تهران در گفت وگو با ایرنا درباره پیامک حراست مجلس می گوید:« این پیامک برای من ارسال نشده است؛ ولی من شنیده ام که به برخی از نمایندگان ادوار مجلس چنین پیامکی را ارسال کرده اند. به هرحال باید این موضوع را با رئیس مجلس مطرح کنیم، چون این اقدام در داخل مجلس انجام شده است و ضمن اینکه آقای لاریجانی همیشه تلاش می کنند شأن نمایندگان حفظ شود و باید دید که این اقدام با اطلاع رئیس مجلس بوده است یا خیر؟ »

گفتنی است پیگیری خبرنگار سیاسی ایرنا از اداره کل روابط عمومی مجلس شورای اسلامی درباره ارسال پیامک به نمایندگان از سوی حراست قوه مقننه نیز به نتیجه روشنی نرسید.

فروردین امسال و قبل از فیلترینگ شبکه اجتماعی تلگرام، دفتر رهبری، معاون اول رئیس جمهور و برخی مسئولین دیگر فعالیت کانالهای خود را در این شبکه به حالت تعلیق در آوردند و دستورالعملهایی برای پایان فعالیت ارگانهای دولتی در تلگرام نیز اعلام شد.

فعالیت همه در تلگرام ممنوع است؟

کانال منتسب به آیت‌الله علم‌الهدی، امام‌جمعه مشهد نیز ازجمله کانال‌هایی بود که ابتدا از تلگرام خداحافظی کرد، اما چندی نگذشت که دوباره پستی در آن منتشر کرد. این کانال چندی پیش نظر کاربران خود را درباره فیلترینگ تلگرام جویا شده بود که براساس آن ۹۱‌درصد کاربران اعلام کرده بودند به پیام‌رسان‌های داخلی مهاجرت نمی‌کنند، بلکه از طریق فیلترشکن به ادامه حضور در تلگرام ادامه می‌دهند.

طبق نوشته روزنامه شهروند، کانال‌ آخرین خبر که منتسب به جریانات اصولگراست، حتی بعد از فیلترینگ تلگرام نیز نتوانست دوری از این پیام‌رسان را تحمل کند و به فعالیت خود ادامه می‌دهد.

این برای دومین بار در سال جاری است که نمایندگان با پیامک مورد عتاب و خطاب قرار می گیرند. چندی پیش نیز حجم قابل توجهی پیامک تهدیدآمیز به نمایندگان مخالف لوایح FATF ارسال شده بود.

برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.