×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

افزونه جلالی را نصب کنید.  .::.  اخبار منتشر شده : 0 خبر

کوچکترین کامپیوتر جهان - کوچکترین کامپیوتر جهان کوچکتر از یک دانه برنج است، خیلی کوچکتر … - کوچکترین کامپیوتر جهان

محققان دانشگاه میشیگان موفق شدند آی بی ام را پشت سر بگذارند و کوچکترین کامپیوتر جهان را توسعه دهند. دستگاهی که فقط ۰٫۳ میلی متر اندازه دارد و حتی کوچکتر از یک دانه برنج است و می تواند به یافتن راه های جدید برای نظارت و درمان سرطان کمک کند. پیش از این محققان IBM اقدام به ابداع و طراحی کامپیوتر در ابعاد یک دانه نمک کرده بودند، اکنون گویا قدم ها فراتر از قبل رفته و ابعاد کوچکترین کامپیوتر جهان خیلی خیلی کوچکتر از یک دانه برنج به نظر می رسد! در ادامه با نت نوشت همراه باشید.
کوچکترین کامپیوتر جهان کوچکتر از یک دانه برنج است

چندی پیش مینی کامپیوتر ۱ در ۱ میلی‌متری آی بی ام در کنفرانس Think ۲۰۱۸ رونمایی شد اما قبل از آن نیز ، عنوان کوچک‌ترین کامپیوتر به Michigan Micro mote در ابعاد ۲ در ۲ در ۴ میلی‌متر اختصاص داشته است.

اما این کامپیوترها با pc های معمول متفاوت می باشند. هنگامی که شما تبلت یا لپ تاپ خود را خاموش می کنید، تمام برنامه ها و اطلاعات در حافظه داخلی دستگاه قرار می گیرند. زمانی که دستگاه را مجددا بوت می کنید، تمام ویدیوها، بازی ها و اسناد شما دوباره ظاهر می شود. اما این «کامپیوترها» که توسط IBM و تیم میشیگان ساخته شده است بعد از قطع برق نمی توانند اطلاعات خود را حفظ کنند.

مینی کامپیوتر مذکور که بعنوان کوچکترین کامپیوتر جهان از آنها یاد می شوند از فتوولتائیک که یک متد تبدیل نور به برق است، استفاده می کند. همچنین شامل یک پردازنده، حافظه سیستم، فرستنده های بی سیم و گیرنده هایی است که داده ها را از طریق نور ارسال و دریافت می کنند. یک ایستگاه پایه، کامپیوتر را با نور برای نیروی برق و برنامه نویسی تغذیه می کند. این ایستگاه همچنین تمام انتقال اطلاعات را دریافت می کند.

منبع: نت نوشت

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.