×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

افزونه جلالی را نصب کنید.  .::.  اخبار منتشر شده : 4 خبر

sp.jpg1 - هشدار؛ ایستگاه فضایی چین در آستانه برخورد با زمین است - cldk

اما ماجرای این ایستگاه فضایی چینی مذکور چیست؟ به نظر می رسد حواشی تجاری چین، این بار وارد ایستگاه های فضایی چین شده اند.
گروهی از پژوهشگران مرکز هاروارد اسمیتسونیان اعلام کردند این ایستگاه فضایی از ۱۳ ژوئن ۲۰۱۸ از مدار معمول خود در ارتفاع ۳۹۰ کیلومتری از سطح زمین به مدار ۲۹۵ کیلومتر از سطح زمین کاهش ارتفاع داده‌است.

این تغییر ارتفاع توسط فرماندهی بخش نیروهای فضایی نیروهای مشترک استراتژیک آمریکا گزارش شده‌است.

تیانگونگ-۲ چین برای ۱۰ روز در فاصله‌ای بسیار نزدیک‌تر از مدار معمولش در اطراف زمین پرواز کرده‌است، اقدامی که متخصصان را دچار سردرگمی کرده‌است درحالی که دولت چین نیز هیچ واکنشی از خود نشان نمی‌دهد.

جالب است بدانید که پس از این تغییر ارتفاع ناگهانی،‌ تیانگونگ-۲ دوباره به مدار معمول خود بازگشته‌است و این احتمال را تشدید کرده‌است که شاید قرار است این ایستگاه فضایی به شیوه‌ای کنترل‌شده‌تر از تیانگونگ-۱ به زمین سقوط کند، فضاپیمایی که در ماه آوریل سال جاری به شکلی خارج از کنترل به سمت زمین سقوط کرد و خوشبختانه در منطقه‌ای در اقیانوس سقوط کرد.

تیانگونگ-۲ که در سال ۲۰۱۶ به مدار زمین پرتاب شده‌است، ایستگاهی ثابت و همیشگی نیست. این سازه ۱۰.۴ متری و ۸.۶ تنی مرکزی آزمایشی برای آزمودن فناوری‌هایی است که قرار است

در نهایت به همراه ایستگاه بزرگتر تیانهه در سال ۲۰۲۲ به مدار زمین پرتاب شود. قابلیت‌ فناوری‌های مرتبط با پشتیبانی از حیات، کناره‌گرفتن در ایستگاه و تجهیز دوباره ایستگاه از جمله مواردی هستند که در تیانگونگ-۲ مورد آزمایش قرار می‌گیرند.

اما فضانوردان چینی در اکتبر ۲۰۱۷ برای ۳۰ روز در این ایستگاه اقامت داشتند، اما تیانگونگ-۲ بیشتر اوقات ماموریت خود را بدون سرنشین سپری کرده‌است. براساس اطلاعات به دست آمده،‌این ایستگاه برای مدتی کوتاه ارتفاع خود را کاهش داده و دوباره به مدار قبلی خود بازگشته‌است.

شاید اگر کمی منصفانه به ماجرا نگاه کنیم، حدس می زنیم که در هر شرایط و در هر کشوری برخی از چنین اتفاقاتی عادی تلقی می شود. اما موضوع این است که چینی ها در این زمینه به مشکلاتی برخورده اند و این دومین باری است که با این نوع حواشی آن هم در عرض یک ماه اخیر رو به رو می شوند.
متخصصان احتمال می‌دهند چینی‌ها با این کار درحال آزمودن قابل اعتماد بودن موتورهای ایستگاه پس از دو سال مدارگردی در فضا بوده‌اند و یا ممکن است چینی‌ها بخواهند از موتوری مشابه تیانگونگ-۲ در ساخت تیانهه استفاده کنند از این رو گرد‌آوری اطلاعات درباره مانور دادن و عملکرد این ایستگاه برای چینی‌ها بسیار ارزشمند خواهد بود.

نظر شما چیست؟ ایا چینی ها در خطر هستند؟ اساسا آیا ایستگاه های فضایی کارکردی مخرب دارند؟

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.