×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

افزونه جلالی را نصب کنید.  .::.  اخبار منتشر شده : 16 خبر

یونس رنجکش - راهی جز اتکا به وحدت و انسجام داخلی نداریم/برخی از مشکلات کشور به دلیل سنگ اندازی داخلی است -

یونس رنجکش در آیین اختتامیه نمایشگاه هفته مبارزه با مواد مخدر اظهار داشت: اعتماد به مردم و طرح مشکلات با آنان تنها راه مقابله با پدیده های اجتماعی و نارسایی ها است زیرا آنان قدرت تنظیم شرایط و راهکارهای برون رفت از چالش ها رادارند.

فرماندار شهرستان مرزی بندر آستارا گفت: چالشها و مشکلات جامعه باید شفاف با مردم مطرح و از آنان کمک خواسته شود.

وی یادآور شد: اگر امروز در کشور ثبات و امنیت با همه مشکلات و فشارها و تهدیدات است این به دلیل حضور مردم در صحنه های مختلف و همکاری و همیاری آنان با درک واقعیت ها و شرایط است.

وی ادامه داد: در کنار کمک خواستن از مردم برای برون رفت از مشکلات باید تلاش کنیم فشارها را از دوش آنان برداریم و همانگونه که رئیس جمهور نیز تأکید داشته‌اند دولتمردان در این راه می باید جدیت بیشتری از خود نشان دهند و در خط مقدم باشند.

فرماندار آستارا اضافه کرد: کشورمان به دلیل جایگاه خاص جغرافیایی و مواهبی که خداوند به آن داده است از دیرباز مورد توجه قرار داشته و همیشه چشم های طمع کار به این آب و خاک بوده و برای رسیدن به منابع و منافع موجود در ایران نقشه های شوم داشته اند و با بحران های مختلف روبرو بودیم اما با اتکا به مردم و تدبیر درست از این تهدیدات تاکنون عبور کرده ایم.

وی یادآور شد: آنچه امروز بیش از همه مهم است این که با تدبیر و درایت و برنامه ریزی صحیح بتوانیم به پشتوانه همین مردم و رفتار صادقانه با آنان از دل تهدیدات، فرصت برای توسعه کشور فراهم کنیم و این امکان پذیر است چون ما تجربه خوبی در طول چهار دهه گذشته داشته ایم.

وی اظهار داشت: برای حفظ امنیت و ثبات این کشور و نظام هزینه های بسیاری پرداخت شده است و ملت ما نشان داده اند که ملت عبور از بحران‌ها هستند و امروز هم راهی جز اتکا به وحدت و انسجام داخلی و تحمل جنگ اقتصادی دشمن نداریم.

وی ادامه داد: کشور به دلایل مختلف دچار چالش های متعددی است که بخشی به بحران آفرینی های بیگانگان برمی‌گردد و برخی نیز به عدم اجرای صحیح سیاست‌ها و برنامه ریزی و برنامه های داخل کشور و سنگ اندازی و عوامل سیاسی که باید همه اینها را کنار گذاشت و در سایه وحدت و همدلی با پیروی از رهنمودهای رهبر انقلاب و سیاست‌های دولت مشکلات را برطرف کرد.

رنجکش گفت: این که برخی به این فکر باشند که یک کشور خارجی با شعار های رنگارنگ خود برای کشور دیگر رفاه، آرامش، توسعه و اقتدار خواهد آورد اندیشه خامی است زیرا هیچگاه نباید به بیگانگان دل خوش کرد چون آنان به دنبال منافع خود هستند.

فرماندار آستارا با اشاره به پدیده قاچاق مواد مخدر و رشد بیش از ۴۲۰۰ برابری خشخاش در سال ۲۰۱۷ در مقایسه با سال ۲۰۰۱ در افغانستان گفت: همین آمار نشان می‌دهد که اگر قرار بود با حمله آمریکا به افغانستان و نابودی طالبان این کشور توسعه یابد نشان می‌دهد که این گونه نبود.

وی اضافه کرد: امروز در کنار معضلات مختلف در کشور و ناهنجاریهای اجتماعی مشکل اعتیاد و مواد مخدر و انواع روان‌گردان‌ها چالش اجتماعی مهمی هستند که ریشه بسیاری از معضلات، ناامیدی، فقر در جامعه می باشند.

وی افزود: باید بتوانیم با بهره‌مندی از تجربه گذشته و در زیر سایه کارکردهای جمعی و شناخت فرصت ها و تهدیدات زمینه های توسعه کشور را بهتر فراهم آوریم.

رنجکش در بخش دیگری از سخنانش ضمن تشکر از مجموعه عوامل و دست اندرکاران در برگزاری نمایشگاه مبارزه با مواد مخدر از برخی فعالان این نمایشگاه تقدیر کرد.

برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.