جمعه, 6 مهر 1403 Friday, 27 September , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 43676 تعداد نوشته های امروز : 0 تعداد دیدگاهها : 2453×
بهزیستی لاهیجان با 61 پرسنل مشغول ارائه خدمات برای بهتر زیستن می‌باشد + گزارش عملکرد سال 1395
6 شهریور 1395 ساعت: 0:00
شناسه : 13417
2

اختصاصی/رئیس اداره بهزیستی شهرستان لاهیجان عملکرد پنج ماه نخست سال 1395بهزیستی شهرستان را تشریح کرد. پروین قادر رئیس اداره بهزیستی شهرستان لاهیجان در گفت و گو با خبرنگار بامردم با اشاره به اینکه بهزیستی لاهیجان با 61 پرسنل مشغول ارائه خدمات به اقشار مختلف مردم برای بهتر زیستن می‌باشد، افزود: این خدمات در چهار حوزه […]

پ
پ

پروین قادر رئیس اداره بهزیستی لاهیجان (1)

اختصاصی/رئیس اداره بهزیستی شهرستان لاهیجان عملکرد پنج ماه نخست سال 1395بهزیستی شهرستان را تشریح کرد.

پروین قادر رئیس اداره بهزیستی شهرستان لاهیجان در گفت و گو با خبرنگار بامردم با اشاره به اینکه بهزیستی لاهیجان با 61 پرسنل مشغول ارائه خدمات به اقشار مختلف مردم برای بهتر زیستن می‌باشد، افزود: این خدمات در چهار حوزه پیشگیری، توانبخشی، اجتماعی و مشارکت و اشتغال انجام می‌شود.
وی اظهار کرد: در حوزه پیشگیری از جمله اقدامات انجام شده می‌توان به برنامه‌های آمبلیوپی ( پیشگیری از تنبلی چشم )، غربالگری شنوایی نوزادان و شیر خواران در دو بیمارستان 22 آبان و شفا، آگاه‌سازی پیشگیری از معلولیت ها با ارائه ی آموزش های مختلف در مناطق پر خطر و حاشیه شهر، بررسی مشکلات ژنتیک جهت جلوگیری از معلولیت، پیشگیری از آسیب های اجتماعی با هدف پیشگیری از آسیب ها و ارتقاء سطح سلامت روان جامعه، پیشگیری از اعتیاد اجتماع محور با برگزاری کلاسهای آموزشی اشاره کرد.
قادر افزود: در این حوزه چهار کمپ ( مرکز اقامتی میان مدت )، پنج مرکز سرپائی وابسته به مواد، هفت مرکز مشاوره، یک مرکز ژنتیک و یک گروه NGO ( همیاران سلامت همای سعادت لاهیج ) فعالیت می نمایند.
رئیس اداره بهزیستی شهرستان لاهیجان با اشاره به اقدامات مثبت انجام شده در حوزه اجتماعی گفت: وظایف این حوزه رسیدگی به امور بانوان بی سرپرست و خود سرپرست، کودکان و نوجوانان فاقد سرپرست و آسیب دیده اجتماعی و آموزش کودکان عادی تا سطح پیش دبستانی می‌باشد.
وی با اعلام اینکه در این حوزه پنج گروه همیار ( آشپزی- آرایشگری- قالیبافی-سرویس مدارس و …) شامل 25 نفر از زنان سرپرست خانوار مشغول به کار هستند، گفت: یک مرکز شبانه روزی ( خانه کودک و نوجوان نصیر یک و دو) نیز به 20 کودک و نوجوان خدمات ارائه مي‌دهد.
قادر ادامه داد: همچنین یک کلینیک مددکاری، یک موسسه خیریه و سه مجتمع خدمات بهزیستی به 357 مددجو زیر نظر بهزیستی در این حوزه خدمات ارائه می کنند.
وی عنوان کرد: در این حوزه هزینه دانشجویی، کمک موردی، درمان، اشتغال و … به جامعه هدف ارائه می شود.
رئیس اداره بهزیستی لاهیجان با اشاره به اجرای طرح بانکداری پیوندی ( طرح مالی خرد) اظهار کرد: این طرح با هدف کاهش فقر و بازتوانی زنان و جوانان روستائی شکل گرفت که در حال حاضر 21 گروه با 315 عضو در بخش مرکزی و رودبنه در حال فعالیت می‌باشند.
قادر در رابطه با فعالیت‌های اورژانس اجتماعی در شهرستان گفت: این اورژانس با هدف ارائه خدمات فوری و تخصص به افرادی که به علت شرایط و مشکلات حاد خانوادگی، اجتماعی و … دچار آسیب و یا در معرض آسیب هستند خدمات تخصصی رایگان ارائه می کند.
وی افزود: این مرکز دارای سه واحد مداخله در بحران ، خط تلفن 123 و تیم سیار می باشد که واحد مداخله در خانواده به منظور کاهش طلاق در دادگستری لاهیجان مستقر می‌باشد.
رئیس اداره بهزیستی لاهیجان ادامه داد: اورژانس اجتماعی در زمینه‌های همسر آزاری، کودک آزاری، اقدام به خشونت خانگی، بی سرپرستی و …. خدمات مددکاری ، روانشناس ، تیمی ، آموزشی و … ارائه می‌نماید.
قادر در رابطه با عملکرد و نظارت بهزیستی شهرستان در امور کودکان و نوجوانان عنوان کرد: بهزیستی لاهیجان بر 26 مهد شهری و 21 مهد روستایی نظارت دارد.
رئیس اداره بهزیستی لاهیجان در رابطه با عملکرد بهزیستی شهرستان در حوزه توانبخشی تشریح کرد: در این حوزه خدمات پزشکی، آموزشی، حرفه آموزی و اجتماعی جهت بازتوانی و ارتقاء سطح کارآیی معلولین به منظور دست‌یابی توانخواهان به یک زندگی مستقل در جامعه عرضه می‌شود.
قادر با بیان اینکه اینکه مراکز آموزشی حرفه آموزی و تولیدی تحت نظارت این حوزه شش مرکز است، گفت: این مراکز شامل مرکز کودکان مبتلا به اتیسم، مرکز حرفه‌آموزی دختران ذهنی بالای 14 سال، مرکز حرفه آموزی پسران ذهنی بالای 14 سال، کارگاه حمایت شده تولید بیماران روانی، مرکز روزانه سالمندان، مرکز ویزیت در منزل سالمندان که جمعا به 265 معلول و سالمند آموزش می‌دهند و یک مرکز شبانه روزی سالمندان که 60 سالمند در آنجا نگهداری می گردند، می‌باشد.
وی افزود: در حوزه توانبخشی خدمات به معلولین روستائی از طریق برنامه توانبخشی مبتنی بر جامعه ( CBR )، کمک هزینه‌ دانشجویی، دانش آموزی، درمان، کاشت حلزون، پرستاری، ارتز و پروتز ، ایاب و ذهاب، تعمیرات، مناسب سازی، پلاک ویژه خودرو، معافیت سربازی، تحویل وسایل کمک توانبخشی و …. ارائه می شود.
رئیس اداره بهزیستی لاهیجان عنوان کرد: در این حوزه شش مجتمع خدمات بهزیستی و سه گروه NGO مشغول فعالیت هستند که به دو هزار و 200 نفر از معلولین خدمات ارائه می نمایند.

قادر در ادامه در رابطه با فعالیت های انجام شده توسط بهزیستی لاهیجان در حوزه مشارکت و اشتغال عنوان کرد: در این حوزه ساخت مسکن مددجویان و معلولین، پرداخت کمک هزینه ازدواج، صدور و تمدید پروانه فعالیت مراکز تحت نظارت، جذب مشارکت های مردمی، گسترش برنامه‌های اشتغال زائی و خوداشتغالی پیگیری می‌شود .
وی با بیان اینکه در سال 1395 چهار واحد مسکونی به مددجویان و توانخواهان تحویل داده شده، اظهار کرد: 10 واحد مسکونی در حال ساخت می‌باشند و برای 20 واحد مسکونی پروانه صادر شده که منتظر دریافت وام بانکی جهت شروع به ساخت می‌باشیم .
رئیس اداره بهزیستی لاهیجان افزود: در پنج ماهه اول سال 1395 تعداد 39 نفر متقاضی وام خوداشتغالی و اشتغال خانگی به بانک‌های عامل معرفی شده اند که در حال حاضر 17 نفر موفق به دریافت وام شدند.
قادر گفت: لازم به ذکر می باشد که 6236 خانوار تحت حمایت بهزیستی می باشند که 1310 خانوار خدمات مستمر از بهزیستی دریافت می نمایند .

رئیس اداره بهزیستی لاهیجان  در پایان خاطرنشان کرد: به دليل کمبود بودجه دولتي جهت ساخت مسکن مددجويان و تهيه جهيزيه براي مددجويان و معلولين تحت حمايت بهزيستي نياز به کمک خيرين داريم.

ثبت دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.