×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

افزونه جلالی را نصب کنید.  .::.  اخبار منتشر شده : 4 خبر

145579 orig - استاندار گیلان خواستار پوشش حداکثری ارتباطات در تمامی نقاط استان است - استاندار گیلان

به گزارش روابط عمومی اداره کل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان گیلان، مهندس خضردوست، عضو هیات مدیره شرکت ارتباطات زیرساخت در جلسه شورای مدیران ICT گیلان که در اداره کل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان و با حضور مهندس توکلی مدیرکل ICT استان، دکتر هاشمی معاون فناوری اطلاعات، نظرپور مدیرکل امور هماهنگی استان‌ها، صمدی مدیرکل دفتر حقوقی، عیسی زاده دبیر هیات مدیره و مدیرکل دفتر مدیرعامل شرکت ارتباطات زیرساخت و مدیران حوزه ICT استان، برگزار شد، رشد و توسعه حوزه ارتباطات و فناوری اطلاعات در کشور را یکی از ضروریات رشد اقتصادی کشور برشمرد.

وی با تأکید بر تحریم‌های ظالمانه رئیس‌جمهور آمریکا علیه مردم ایران اظهار داشت: باید با اتحاد و همدلی مدیران و مسئولان براین مهم غلبه کرده و این بهترین راه مقابله با آسیب و تهدیدات احتمالی خواهد بود که اگر غیرازاین باشد آسیب‌پذیری بسیار زیاد خواهد بود.

وی افزود: اگر با برنامه‌ریزی دقیق و حساب‌شده گام برداریم درآمدی که در حوزه ICT می‌توان کسب نمود از درآمد فروش نفت نیز بیشتر خواهد بود.

مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان گیلان در ابتدا ضمن عرض خیرمقدم به میهمانان و حاضرین در جلسه هدف از برگزاری این جلسه را بررسی مسائل مربوط به حوزه زیرساخت استان اعلام و به مواردی از مشکلات و اقدامات انجام‌شده از سوی این اداره کل اشاره کرد.

توکلی از حوزه زیرساخت در کشور به‌عنوان ستون فقرات نام برد و افزود: این حوزه دارای اهمیت بالایی در کشور می‌باشد که یکی از ارکان توسعه و رشد بوده و اگر در یک شبکه ارتباطی، مشترک نهایی حذف شود، چیزی که باقی می‌ماند تنها زیرساخت بوده و این تعریف اصلی زیرساخت است.

وی در ادامه از تشکیل کمیته‌های گوناگونی به‌عنوان کمیته‌های راهبری در حوزه‌های مختلف در استان به دستور استاندار محترم اشاره و گفت: یکی از این کمیته‌ها، کمیته ارتباطات و فناوری اطلاعات می‌باشد که هرکدام از مدیران کل به‌عنوان دبیر و یا رئیس یکی از این کمیته‌ها بوده و در کنار کمیته‌هایی که درگذشته وجود داشته به‌صورت تخصصی در حوزه‌های توسعه‌ای برای استان تعریف‌شده است.

فرزاد توکلی یکی از برنامه‌های مهم طرح‌شده در کمیته ارتباطات توسط استاندار گیلان را توسعه زیرساخت‌های ارتباطی استان اعلام و گفت: استاندار گیلان خواستار پوشش حداکثری ارتباطات در تمامی نقاط استان می‌باشند.

وی در ادامه به آسیب‌ها و موانع موجود در حوزه زیرساخت استان اشاره و پیشنهاد‌هایی برای رفع مشکلات در این خصوص ازجمله احصای مخاطرات حوزه شبکه زیرساخت و شناسایی نقاط دارای چالش و بااهمیت، اولویت‌بندی استان بر اساس نقاط حادثه‌پذیر و طرح آن در شورای تأمین استان و ارائه راهکار مناسب در این موارد را ارائه نمودند.

در ادامه معاون فناوری اطلاعات شرکت ارتباطات زیرساخت، یکی از مهم‌ترین شاخص‌های جمع‌آوری اطلاعات و برنامه‌ریزی مناسب در حوزه ارتباطات را الکترونیکی نمودن پرداخت‌ها دانست و افزود: باید با بهره‌گیری از این اطلاعات به سمتی برویم که فرآیندها متناسب با هر خدمتی طراحی و بازمهندسی گردد و سازمان فناوری اطلاعات شهرداری‌ها می‌توانند نقش به سزایی در این مهم داشته باشند.

هاشمی، شفاف‌سازی را یکی از اهمیت‌های دولت الکترونیک برشمردند و گفت: شفاف‌سازی یکی از مطالبات به‌حق از سوی مردم بوده که وزارت ارتباطات اقدامات شایسته‌ای را در این خصوص انجام داده است و اگر به خدمات بانکداری الکترونیک در کشور نگاه کنیم، برخی از خدمات ارائه‌شده در ایران از بعضی از کشورهای پیشرفته نیز جلوتر می‌باشد.

وی دفاتر پیشخوان خدمات دولت را به‌عنوان بستری مناسب برای تحقق دولت الکترونیک برشمرد.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.