شنبه, 1 اردیبهشت 1403 Saturday, 20 April , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 41368 تعداد نوشته های امروز : 3 تعداد دیدگاهها : 2369×
  • شعار سال

    شعار سال 1403

  • مردم حق دارند بدانند کشور در چه وضعیتی است/روحانی مصلحت اندیشی‌های غیرضروری را کنار بگذارد
    20 مرداد 1397 - 16:26
    شناسه : 134720
    0

    علی صوفی می گوید سوال از رئیس‌جمهوری در صحن علنی مجلس نیاز به پاسخ‌های شفاف و صریح دارد و حسن روحانی در مقام پاسخگویی باید به موانع و مشکلات موجود کشور که خارج از حیطه دولت است بپردازد .

    پ
    پ

    صوفی - مردم حق دارند بدانند کشور در چه وضعیتی است/روحانی مصلحت اندیشی‌های غیرضروری را کنار بگذارد -

    علی صوفی در گفتگو با ندای گیلان در خصوص طرح سوال از رئیس جمهور با بیان اینکه اگر رئیس‌جمهوری سیاستی را در بهبود مناسبات و همفکری با مردم در پیش می‌گرفت، این فرصت به رقبا داده نمی‌شد که بخواهند ایشان را به مجلس کشانده و طرح سوال کنند اظهار داشت: طیف مقابل و مخالف ایشان از خلأ به وجود آمده بین مردم و رئیس‌جمهوری برای بهره‌برداری خود استفاده کردند.

    استاندار اسبق گیلان افزود:با توجه به شرایط غیرعادی که به خصوص در عرصه اقتصادی و بین‌المللی با آن رو‌به‌رو هستیم، ظهور و بروز این آشفتگی را در عرصه اجتماعی کشور هم می‌توان مشاهده کرد.

    وی با بیان اینکه در چنین شرایطی حضور آقای روحانی در رسانه‌ها به ویژه در صداوسیما باید بیش از پیش باشد بیان داشت: نه تنها رئیس‌جمهوری بلکه مسئولان سایر قوا، مسئولان امنیتی و اقتصادی کشور هم با مردم سخن بگویند؛ البته سخنان و مواضع ایشان و طرح موضوعات با مردم باید پررنگ‌تر باشد.

    این فعال سیاسی اصلاح طلب با اشاره به اینکه متاسفانه شاهدیم که ارتباط بین مسئولان و مردم، نسبت به گذشته کمرنگ‌تر شده است تاکید کرد:مردم حق دارند بدانند در چه شرایطی بسر می‌برند. حق دارند بدانند کشور در چه وضعیتی است. حق دارند بدانند برای رفع مشکلات موجود، چه تمهیداتی در نظر گرفته شده است و مسئولان چگونه می‌اندیشند و چه راهکارهایی دارند. مردم حق دارند بدانند مسئولان برای بازگشت اعتماد به جامعه چه برنامه‌هایی دارند و تصمیمات اعتمادساز آنها به چه شکل است؟

    صوفی با اشاره به اینکه  نکته اساسی، آسیب دیدن اعتماد عمومی به مسئولان است تصریح کرد: مردم احساس نا امیدی، یأس و سرخوردگی می‌کنند. در چنین وضعیتی شاهدیم که ارتباط ضعیف با مردم، آنها را عاصی کرده و جامعه احساس می‌کند به خواست و نظر و مطالبات‌شان بی‌توجهی می‌شود.

    استاندار اسبق گیلان با بیان اینکه جامعه احساس می‌کند که احترام او درنظر گرفته نمی‌شود، احساس می‌کند به رأیی که به روحانی داده‌ هم توجه نمی‌شود افزود: در چنین فضایی، زمینه مناسبی برای مخالفان دولت(به‌ویژه منتقدان و مخالفان روحانی در پارلمان) به وجود آمده تا از حق قانونی خود یعنی سوال از رئیس‌جمهوری استفاده کنند و به خیال خود روحانی را به نوعی استیضاح کنند و به پاسخگویی وادارند. حال که چنین موقعیتی برای رئیس‌جمهوری به وجود آمده است، ایشان با طرح مسائل و مشکلات کشور و گفت‌وگوی صریح و شفاف با مردم می‌تواند از این فرصت استفاده کند و مسائل را بازگو نماید.

    این فعال سیاسی اصلاح طلب با بیان اینکه شاید در شرایط عادی چنین انگیزه‌ای برای سخن گفتن وجود نمی‌داشت، اما رئیس‌جمهوری در فرصت به وجود آمده می‌تواند برخی مصلحت‌اندیشی‌های غیرضروری را کنار بگذارد خاطرنشان کرد: اکنون فرصت تحفظ برخی مسائل نیست، زیرا سوال از رئیس‌جمهوری در صحن علنی مجلس نیاز به پاسخ‌های شفاف و صریح دارد و حسن روحانی در مقام پاسخگویی باید به موانع و مشکلات موجود کشور که خارج از حیطه دولت است بپردازد و با مردم در میان بگذارد.

    وزیر کار دولت اصلاحات  با تاکید بر اینکه روحانی با تغییرات اخیر کابینه که می‌تواند نقطه امید و شروعی دوباره باشد اشاره کند افزود:با توجه به تشکیل «شورای عالی هماهنگی اقتصادی» که سران قوا هم در آن حضور دارند، دولت می‌تواند بسیاری از موانع را کنار بگذارد که قبلا برای غلبه بر آنها زمان زیادی لازم بوده است.

    صوفی بیان داشت:اکنون قوای دیگر هم پای کار همراهی با دولت آمده‌اند که روحانی می‌تواند این مسائل را شفاف‌تر با مردم مطرح کند. رئیس‌جمهوری باید سیاست‌های جدید بانک مرکزی را تبیین کرده و به جامعه اطمینان خاطر دهد که جنبه‌های روانی جنگ روانی و اقتصادی دشمن قابل مهار است و دولت برای همه اینها برنامه و راهکار دارد و برنامه‌های آرام‌سازی فضای اقتصادی کشور را بیان کند و سیاست‌ها و راهکارهای مقابله با تحریم‌ها و برنامه‌های ضد ایرانی آمریکا را شرح دهد و باعث یأس و ناامیدی مخالفان نظام و براندازان شود.

    استاندار اسبق گیلان در پایان گفتگو خاطرنشان کرد:رئیس‌جمهوری باید همدلی، وفاق و اتحاد را در بین جریان‌های سیاسی کشور و عموم مردم ایجاد کند و صف متحدی را در داخل و خارج در برابر توطئه‌ها و خصومت‌های دشمنان ایران تشکیل دهد.

    ثبت دیدگاه

    • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
    • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
    • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.