×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

افزونه جلالی را نصب کنید.  .::.  اخبار منتشر شده : 4 خبر

فروشگاه اینترنتی اعضای بدن - فروشگاه اینترنتی اعضای بدن!؛ پلیس فتا وارد عمل شد -

رئیس پلیس فتای تهران می‌گوید کارآگاهان این نهاد، آگهی‌های مربوط به خرید و فروش عضو در فضای مجازی را رصد می‌کنند و جلوی دلالی، کلاهبرداری و اقدامات مجرمانه در این عرصه را خواهند گرفت.

سرهنگ تورج کاظمی، رئیس پلیس فتای تهران اعلام کرده که آگهی‌های خرید و فروش ارگان‌های بدن در اینترنت، تلگرام و واتس آپ را زیرنظر دارد و به شکایت‌ها و گزارش‌های شهروندان نیز به فوریت رسیدگی خواهد کرد.

کاظمی به خبرگزاری ایسنا گفته که کارآگاهان پلیس فتا، اطلاعات و مستندات را جمع آوری کرده و پرونده را پس از تکمیل به مقام قضایی ارائه می‌دهند تا دستگاه قضایی با این موارد برخورد کند.

آگهی‌ها در فضای مجازی برای خرید و فروش اندام‌های بدن چشمگیر شده‌اند. سرهنگ کاظمی می‌گوید پلیس فتا با دستور قضایی جلوی  اقدام‌های مجرمانه و کلاهبرداری را خواهد گرفت.

رئیس پلیس فتا به متقاضیان پیوند عضو توصیه کرده که حتما از طریق مراجع رسمی و بیمارستان‌ها اقدام کنند تا به دام افراد سودجود و کلاهبردار نیفتند.

بازپرس ویژه مبارزه با جرایم رایانه‌ای و فن‌آوری اطلاعات، پلیس فتا را با صدور دستوری قضایی موظف کرده برای جلوگیری از اشاعه شبکه‌های قاچاق و خرید و فروش خارج از مقررات وزارت بهداشت اعضای بدن، نرم‌افزارهای تلگرام، واتس‌اپ و سایت‌ها را مورد بررسی قرار دهد و در صورت مشاهده فعالیت‌هایی به ویژه در زمینه خرید و فروش کلیه، سایت یا شبکه مجازی مربوطه را مسدود کند.

بازاریابی ارگان

تا چند سال قبل، آگهی‌ فروش کلیه یا کبد به صورت کاغذی و دست‌نویس بر در و دیوارها دیده می‌شد. اینک سایت‌هایی ظهور کرده‌اند که بازار عرضه و تقاضا را هماهنگ می‌کنند. اکثر این سایت‌ها مدعی‌اند که دلالی نمی‌کنند اما پول می‌گیرند تا آگهی بدهند که گروه خونی و سن و جنسیت بیمار چیست و عرضه‌کننده با چه قیمتی قصد فروش ارگان را دارد.

بیشترین مورد پیوند عضو در ایران به کلیه مربوط است. مهر ۹۶ رئیس سابق مرکز مدیریت پیوند عضو وزارت بهداشت اعلام کرد که از سال ۱۳۴۷ تا کنون ۴۴هزار و ۴۹۷ مورد پیوند کلیه در ایران انجام شده است.

حسن هاشمی، وزیر بهداشت پیش‌تر از فروش کلیه انتقاد کرده و گفته است: «زشت است عده‌ای کلیه‌فروشی کنند و عده‌ای هم آن را بخرند در حالی که می‌توانیم اهدای عضو انجام دهیم.»

وزیر بهداشت در حالی خواستار رعایت جنبه اخلاقی و فرهنگی مسئله شده که باندهای قاچاق انسان نیز به داد و ستد اعضای بدن روی آورده‌اند.

یحیی کمالی‌پور، نایب رئیس کمیسیون قضایی و حقوقی مجلس دهم می‌گوید اتباع غیرمجاز ممکن است سرنوشت شومی هنگام ورود و خروج در ایران داشته باشند.

او اعلام کرده که اکثر قاچاقچیان کودکان کار و افراد دیگر را به دلایلی از جمله سوء‌استفاده‌های کاری، از کشورهای حاشیه خلیج فارس و کشورهای فقیر به ایران وارد می‌کنند، ولی پس از دستیابی به اهداف خود با قتل فرد که می‌تواند یک کودک هم باشد اقدام به قاچاق اعضاء بدن می‌کنند.

برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.