×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

افزونه جلالی را نصب کنید.  .::.  اخبار منتشر شده : 0 خبر

بد افزار موبایل ویروس - چگونه جاسوس‌های موبایلمان را شناسایی کنیم؟ -

حمله جاسوس ها به موبایل های کاربران بسیار خطرناک به نظر می رسد اما آیا می توان روشی برای حذف جاسوسی ها در نظر گرفت؟

این که چگونه بفهمیم کامپیوتر ما تحت جاسوسی و کنترل است را می توان از طریق نشانه های ظاهری ( سخت افزاری ) و نرم افزاری تشخیص داد. در ادامه به برخی از این موارد اشاره می کنیم:
خاموش شدن گوشی

اگر از موبایل خود استفاده زیادی نظیر بازی کردن به صورت مداوم را ندارید، می توانید تا حد زیادی مطمئن باشید که گوشی تحت کنترل است و بخش های مختلف آن مانیتورینگ میشود. البته به یاد داشته باشید که دلایل زود تمام شدن شارژ گوشی متنوع است.اگر شارژ شدن دستگاه شما بیش از حد معمول همیشگی طول می کشد، جای نگرانی وجود دارد.

باتری نظیر وسایل دیگر عمر مفید مشخصی دارد که به وسیله عوامل مختلفی کاهش می یابد. اما اگر باتری شما به صورت نامعمول و بعد از دوره کوتاهی غیرقابل استفاده شود، احتمال جاسوسی دستگاه شما وجود دارد.
اپلیکیشن های مشکوک

راه دیگر که می تواند از جهت نرم افزاری نشانه های جاسوسی را آشکار کند، برنامه ها و اپ های ضدجاسوسی است. نمونه ای از این اپ ها ، Anti Spy Mobile می باشد. گوشی های آیفون معمولا از اندرویدی ایمن تر هستند ( اگر Jailbreak یا قفل شکنی نشده باشند) بنابراین اگر گوشی شما آیفون است می توانید از ایمنی بیشتر آن مطمئن باشید؛ چرا که نصب برنامه های جاسوسی مستلزم تماس فیزیکی با دستگاه است.
گرم شدن دائمی گوشی

گاهی گوشی بدون هیچ دلیلی بیش از حد گرم میشود. در صورتی که با موبایل خود بازی نمی کنید یا به طور مداوم با برنامه خاصی کار نکرده اید، احتمالا هدف جاسوسی قرار گرفته اید.دقت کنید که گرم شدن نسبی دستگاه بر اثر شارژ شدن طبیعی است.
دریافت تماس ها با پارازیت های متعدد

در صورتی که در طول تماس پارازیت یا نویز می شنوید که قبلا بی سابقه بوده است و شرایط محیطی و فیزیکی نظیر آنتن در آن دخالت ندارد ، می توانید از این که موبایل شما تحت جاسوسی است مطئمن شوید.
بررسی مصرف دیتا توسط گوشی

در گوشی های هوشمند می توان مصرف اینترنت را تحت عنوان phone’s network usage بررسی کرد. نرم افزارهای جاسوسی که برای اعمال جاسوسی در دستگاه ها نصب میشوند فعالیت خود را به واسطه ارسال و دریافت دیتا انجام میدهند که در واقع همان مصرف اینترنت است. در صورتی که تغییرات چشمگیری را در مصرف اینترنت گوشی خود مشاهده می کنید، احتمال شنود شدن دستگاه شما و جاسوسی اطلاعات آن نیز وجود دارد.
دریافت پیام های غیرمعمول

در صورتی که پیام های نامرتبط و نامفهومی را دریافت می کنید که پیش از این بی سابقه بوده است، مثلا پیام هایی که حاوی تعداد زیادی کاراکتر و عدد باشد، احتمالا شما تحت کنترل قرار گرفته اید. این پیام ها مشابه کدهایی هستند که جهت ردیابی موقعیت افراد ارسال میشوند.

منبع: کالاسودا

برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.