جمعه, 31 فروردین 1403 Friday, 19 April , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 41360 تعداد نوشته های امروز : 3 تعداد دیدگاهها : 2369×
  • شعار سال

    شعار سال 1403

  • جشنواره جوکول در پیاده راه فرهنگی رشت برگزار می شود
    29 مرداد 1397 - 0:54
    شناسه : 135545
    0

    رئیس سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری رشت از برگزاری سومین جشنواره جوکول در پیاده راه فرهنگی رشت خبر داد و گفت: این جشنواره برای سومین سال پیاپی به همت این سازمان برگزار می شود.

    پ
    پ

    جوکول در پیاده راه فرهنگی رشت - جشنواره جوکول در پیاده راه فرهنگی رشت برگزار می شود - با مردم

    علیرضا حسنی با اشاره به استقبال شهروندان رشتی از دوره های گذشته ی این جشنواره گفت: با توجه به این موضوع، سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری رشت تصمیم گرفت تا امسال این جشنواره را همزمان با آغاز فصل برداشت محصول برنج در فضایی شاد و مفرح با هدف حفظ و احیای آداب، سنن و رسوم بومی استان گیلان و نیز انتقال این داشته‌های فرهنگی به نسل جوان جامعه برگزار نماید.

    وی با تاکید بر اینکه جشنواره ی جوکول در راستای برنامه برندسازی های شهر رشت به عنوان “شهر جشنواره‌ها” در رشت اجرا می شود گفت آیین افتتاحیه این جشنواره ساعت هفت عصر روز دوشنبه ۲۹ مردادماه است و تا روز چهارشنبه ۳۱ مرداد ماه امسال نیز در پیاده راه فرهنگی رشت ادامه خواهد یافت.

    وی تصریح کرد: این جشنواره در چند بخش ارائه ی محصولات فرآوری شده ی جوکول و عرضه ی جوکول به عنوان “خوشه های سبز برنج” همراه با نمایش ادوات سنتی همچون پادنگ و آبدنگ و نیز اجرای برنامه های شاد و مفرح برگزار می شود.

    علیرضا حسنی در پایان خاطر نشان کرد: امیدواریم با اجر ای این برنامه ها ضمن ایجا فضایی شاد و شاداب در شهر و نمایش آیینها، آداب و سنن مربوط به گیلان و رشت، این شهر را به قطب گردشگری استان تبدیل کنیم و روزهایی خاطره انگیز برای شهروندان و مسافران و گردشگران رقم بزنیم.

    رئیس سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری رشت همچنین تاکید نمود: در اجرای این جشنواره برنامه هایی همچون موسیقی محلی، آیینهای سنتی، عرضه ی محصولات و صنایع دستی و برنامه های شاد تدارک دیده شده است.

    ثبت دیدگاه

    • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
    • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
    • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.