×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

افزونه جلالی را نصب کنید.  .::.  اخبار منتشر شده : 16 خبر

112215 - مرکز رشد فناوری سلامت گیلان، قادر به ساخت تجهیزات پزشکی است -

دکتر مصطفی گل شکن در گفت و گو با ایسنا- منطقه گیلان،از اعلام آمادگی مرکز رشد فناوری سلامت دانشگاه علوم پزشکی گیلان برای ساخت تجهیزات پزشکی خبر داد و اظهار کرد: با توجه به تحریم‌های وضع شده اخیر و احتمال کمبود کیت‌های تشخیصی آزمایشگاهی، کیت‌های آنالیزی، تجهیزات پزشکی و … این مرکز آمادگی ارائه خدمات و ساخت تجهیزات مورد نیاز مراکز آموزشی، پژوهشی، بهداشتی و درمانی را دارد.

وی با بیان این‌که تجهیزات پزشکی موجود غالبا وارداتی، کمیاب و با قیمت بالا عرضه می‌شود، گفت: این در حالی است که هم اکنون مرکز رشد فناوری سلامت دانشگاه، قادر به ارائه خدمات ساخت این تجهیزات است.

گل‌شکن ادامه داد: تجهیزات مورد نظر قابل رقابت با نمونه‌های خارجی بوده و با قیمت کمتر در اختیار مصرف کننده قرار خواهد گرفت.

رئیس مرکز رشد فناوری سلامت دانشگاه با اشاره به این که مواد اولیه تجهیزات پزشکی در ایران تهیه می‌شود، تصریح کرد: نمونه ایرانی این محصول با مشکلاتی چون کمبود عرضه در بازار، شرایط سخت حمل و نقل، نگهداری، ترخیص و طولانی شدن فرایند حمل و نقل تا ترخیص مواجه نخواهد بود و مقرون به صرفه است.

گل شکن یادآور شد: با توجه به ارزیابی میدانی انجام شده، متخصصین کاربرد تولید داخل را آسان تلقی نموده و استفاده از آن را توصیه می‌کنند.

به گزارش ایسنا؛ مجتمع فناوری پیشرفته پزشکی گیلان با هدف تجمیع شرکت‌های دانش بنیان، هدایت و رهبری آنها جهت اهداف سازمانی در راستای سیاست‌های وزارت متبوع افتتاح شده است. در مجتمع فن‌آوری‌های پیشرفته، مراکز تحقیقاتی در حوزه‌های فناوری سلامت، ستادها و کارگروه‌های فعال در حوزه‌های فن آوری نیز دایر است.

مجتمع فناوری‌های پیشرفته دانشگاه علوم پزشکی گیلان با نظارت و حمایت همه جانبه مسئولان دانشگاه علوم پزشکی گیلان و تخصیص ۳میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال، با حضور معاون تحقیقات فناوری وزارت بهداشت، در مهر ماه سال ۱۳۹۶ آغاز به کار کرد.

برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.