دوشنبه, ۲۰ فروردین , ۱۴۰۳ Monday, 8 April , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 41235 تعداد نوشته های امروز : 3 تعداد دیدگاهها : 2365×
  • شعار سال

    شعار سال 1403

  • منطقه آزاد انزلی در بهره گیری از توان بخش خصوصی الگوی مناسبی برای کشور است
    02 شهریور 1397 - 16:01
    شناسه : 136081
    0

    معاون وزیر راه اقدامات انجام شده از سوی سازمان منطقه آزاد انزلی طی سال‌های اخیر را بسیار مثبت ارزیابی کرد و گفت: عدم بهره گیری از منابع مالی دولتی در احداث پروژه های زیرساختی این منطقه اقدامی ارزشمند است که می تواند به عنوان الگو در سطح کشور مورد استفاده قرار گیرد. مهرداد تقی زاده […]

    پ
    پ

    20180823230152407 - منطقه آزاد انزلی در بهره گیری از توان بخش خصوصی الگوی مناسبی برای کشور است -

    معاون وزیر راه اقدامات انجام شده از سوی سازمان منطقه آزاد انزلی طی سال‌های اخیر را بسیار مثبت ارزیابی کرد و گفت: عدم بهره گیری از منابع مالی دولتی در احداث پروژه های زیرساختی این منطقه اقدامی ارزشمند است که می تواند به عنوان الگو در سطح کشور مورد استفاده قرار گیرد.
    مهرداد تقی زاده پس از بازدید از توانمندی ها و زیرساختهای منطقه آزاد انزلی، اقدامات انجام شده از سوی سازمان منطقه آزاد انزلی طی سال‌های اخیر را بسیار مثبت ارزیابی نمود. وی بیان اینکه عدم بهره گیری از منابع و بودجه دولتی در احداث پروژه های زیرساختی منطقه آزاد انزلی بسیار ارزشمند است، افزود: استفاده از توانمندیهای بخش خصوصی داخلی و خارجی نکته مهمی است که می تواند به عنوان الگو در سطح کشور مورد بهره برداری قرار گیرد.
    معاون حمل و نقل وزیر راه و شهرسازی با تصريح بر اینکه استفاده از سرمایه گذاری بخش خصوصی در احداث بخش های مختلف بندر کاسپین از جمله اسکله ها، انبار و سیلو، سردخانه بهترین و جذاب ترین اقدامات در حال اجرا از سوی سازمان منطقه آزاد انزلی است، اضافه کرد: عملکرد این سازمان در بخش های توریستی و گردشگری قابل توجه بوده و این منطقه یکی از مناطق آزاد موفق کشور است که در ستاد لجستیک کشور که در وزارت راه با حضور نمایندگان نهادهای مختلف فعال است بررسی جایگاه لجستیکی این منطقه به سمت جایگاه مناسب و موثر در دستور کار قرار می گیرد.
    تقی زاده فعال سازی کریدور بین المللی جدید ایجاد شده از سوی منطقه آزاد انزلی در مسیر ایران و چین را بسیار مهم اعلام کرد و گفت: می توان این مسیر را به داخل کشور و از طریق مرز بازرگان به اروپا ادامه داد. وی توجه به نیازهای کاهش هزینه، زمان و امنیت کالا با حضور شرکت های بیمه ای را به منظور اقتصادی کردن کریدوها برای بازرگانان مهم ارزیابی کرد و اظهار داشت: بعد از راه اندازی کریدور جدید اروم چی، اکتائو، انزلی، بخش قزاقستان تا انزلی را جزو کریدور شمال_جنوب قرار داده ایم.
    معاون حمل و نقل وزیر راه و شهرسازی بهره گیری از سرمايه گذاری، بازرگانانی که در مسیر کشورهای دریای خزر تجارت می کنند در این منطقه را مهم قلمداد کرد و افزود: منطقه آزاد انزلی در توسعه مناسبات تجاری ایران با کشورهای همسایه دریای خزر نقش مهمی ایفا خواهد کرد.
    رضا مسرور رییس هیات مدیره و مدیرعامل سازمان منطقه آزاد انزلی نیز با بیان اینکه طرح های توسعه ای این سازمان بر محور توسعه ترانزیت و تجارت با کشورهای حاشیه خزر و تبدیل شدن به پایگاه دادو ستد منطقه خزر استوار است اظهار داشت: محور و هسته اصلی کسب و کار این منطقه، ترانزیت و کسب و کار با کشورهای حاشیه خزر به ویژه روسیه است.
    وی با اشاره به اینکه با تشکیل کنسرسیوم مشترک با اتاق بازرگانی چین و کشتیرانی دریای خزر نسبت به فعالسازی کریدور جدید چین، آکتائو انزلی اقدام کردیم اضافه کرد: این مسیر از نظر زمان و هزینه برای حمل و نقل کالا از کشور چین به ویژه کالاهایی که از مرکز و غرب چین به ایران و اروپا و کشورهای همسایه منتقل می شود مقرون به صرفه تر است. مسرور با تصریح بر اینکه بندرکاسپین با رویکرد صادراتی با مشارکت این سازمان و سرمایه گذاری بخش خصوصی احداث شده، گفت: ١٢٠ هزار تن سیلو و ۹۰ هزار تن مخازن سوخت، چندین انبار و سردخانه نیز با سرمایه گذاری بخش خصوصی در پسکرانه بندر کاسپین در حال احداث است.
    مدیرعامل منطقه آزاد انزلی به اقدامات این سازمان در مسیر تکمیل حلقه های مختلف توسعه ای مجتمع بندری کاسپین اشاره کرد و افزود: فعالیت شهرک صنعتی شماره ۲ منطقه با میزان اشتغالزایی ۲۰۰۰ هزار نفر در کنار احداث شهرک صنعتی شماره ۳ و پارک لجستیک که در طرح جامع منطقه مورد تصویب هیات دولت قرار گرفته را از جمله مهمترین برنامه ها و اقدامات این سازمان جهت توسعه صادرات،تولید و اشتغال در پسکرانه بندر است.
    مسرور در ادامه اقدامات و برنامه های سازمان در توسعه و تکمیل زیرساخت ها حمل و نقلی، صنعتی؛ گردشگری و فعال سازی کریدورهای بین المللی عبوری از منطقه به ویژه راه اندازی مسیر گردشگری دریایی در خزر با بهره برداری از اسکله مارینا منطقه آزاد انزلی و برنامه های توسعه ای کشورهای منطقه در توسعه ظرفیت های بندری در خزر را تشریح کرد. بازید از بندرکاسپین، طرح های توسعه ای و زیرساختی،فاز تجارت و گردشگری و بزرگترین آکواریوم ایران انزلی از دیگر برنامه های سفر معاون وزیر راه و شهرسازی به منطقه آزاد انزلی بود

    ثبت دیدگاه

    • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
    • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
    • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.