×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

افزونه جلالی را نصب کنید.  .::.  اخبار منتشر شده : 5 خبر

photo 2018 08 29 20 52 32 - ابلاغ دستور لغو ممنوعیت صادرات چای داخلی -

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی استانداری گیلان؛ مصطفی سالاری در حاشیه برگزاری جلسه شورای برنامه ریزی استان که با حضور دکتر نوبخت برگزار شد در تشریح جزئیات این خبر گفت: با پیگیری های نمایندگان گیلان در مجلس شورای اسلامی و فعالان صنعت چای، اعمال ممنوعیت صادرات چای داخلی که مدتی قبل از سوی وزارت صنعت،معدن و تجارت لغو شده بود با استمرار پیگیری ها اخیرا این دستور به وزارت اقتصاد ابلاغ شد.

استاندار گیلان افزود: چای یکی از محصولات استراتژیک استان و منبع درآمد حدود ۶۰ هزار خانوار چایکار شمال کشور به ویژه گیلان محسوب می شود.

سالاری با تاکید بر سیاست‌های حمایتی دولت تدبیر و امید در احیای باغ‌های تخریب شده چای و بازگرداندن آن به چرخه تولید تصریح کرد: صادرات چای یک فرصت برای تولید داخلی بوده و نباید اجازه داد که بازارهای هدف چای صادراتی با تصمیم های غیراصولی به راحتی از دست برود.

نماینده عالی دولت در گیلان با بیان اینکه چای بخش مهمی از اقتصاد و فرهنگ مردم گیلان زمین را در بر می‌گیرد تاکید کرد: باید گام‌های اساسی‌ و اصولی‌تری در حوزه چای برداشته  که در نهایت منتج به تامین منافع بحق کشاورزان شود.

وی خاطرنشان کرد: به دلیل ارزش چای در سبد خرید خانوار و تفاوت آن با برنج و گندم نیازمند بررسی‌های دیگری برای افزایش صادرات و کاهش میزان واردات هستیم که باید در کمیته‌ای ویژه پیگیری ‌شود.

استاندار گیلان در پایان خواستار اتخاذ تمهیدات و ارائه تسهیلات بیشتر به زراعی، بهره‌گیری از فناوری‌های نوین برای افزایش بهره‌وری باغ های چای و افزایش کیفیت برگ سبز این محصول به منظور افزایش کیفیت چای استحصالی شد و بر لزوم برندسازی و بازاریابی مناسب تر و در نتیجه افزایش بهای چای داخلی تاکید کرد.

گفتنی است، وزارت صنعت، معدن و تجارت ۲۷ مرداد صادرات چند کالای کشاورزی از جمله چای را از اول شهریور ممنوع اعلام کرده بود.

برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.