چهارشنبه, ۲۹ فروردین , ۱۴۰۳ Wednesday, 17 April , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 41348 تعداد نوشته های امروز : 0 تعداد دیدگاهها : 2369×
  • شعار سال

    شعار سال 1403

  • آستارا سهم بسزایی در معادلات اقتصادی و تحولات تجاری جهان خواهد داشت
    11 شهریور 1397 - 23:32
    شناسه : 137089
    0

    فرماندار شهرستان مرزی بندر آستارا گفت: این شهر مرزی با توجه به ظرفیت‌های بالای خود افق جدیدی در توسعه تجارت جهانی گشوده است.

    پ
    پ

    photo 2018 09 02 16 40 30 768x576 - آستارا سهم بسزایی در معادلات اقتصادی و تحولات تجاری جهان خواهد داشت -

    یونس رنجکش در دیدار باطالح محمد زیاد اف مدیر بنادر کشور جمهوری آذربایجان و هیات همراه ضمن خیر مقدم به هیات آذری افزود: برخورداری آستارا از ظرفیت های ترانزیت بندری و جاده ای و ریلی موجب شده است تا در آینده سهم بسزایی در معادلات اقتصادی و تحولات تجارت جهانی داشته باشد.
    وی اضافه کرد: راه‌اندازی بارانداز ریلی آستارا – آستارا و اتصال آن به شبکه ریلی کشور موجب تکمیل شدن کریدور شمال جنوب می شود که از این طریق شاهد توسعه و رونق روابط تجاری و اقتصادی کشور ها از طریق خط ریلی خواهیم بود.
    وی با برشمردن جاذبه های مختلف گردشگری و تجاری در آستارا و تردد بالای گردشگران در این شهرستان اظهار کرد:این شهرستان از تمام ظرفیت های لازم برای توسعه و رونق اقتصادی برخوردار است.
    وی به سرمایه‌گذاری مشترک دو کشور جمهوری اسلامی ایران و جمهوری آذربایجان بر روی راه آهن آستارا – آستارا اشاره و آن را موقعیت ممتازی برای دو کشور همسایه عنوان کرد.
    وی یادآور شد:با برنامه ریزی هایی که برای اتصال بندر و منطقه ویژه آستارا به بارانداز ریلی این شهرستان در حال انجام است این پروژه می‌تواند نقش مهمی در تسهیل و سرعت بخشیدن به تبادلات کالا و همچنین سرمایه‌گذاری‌های جدید در منطقه داشته باشد.
    فرماندار آستارا یادآور شد: در کنار نقش بندر و گمرک زمینی آستارا در صادرات و واردات کالا تنها از طریق خط آهن از ابتدای سال جاری تاکنون شاهد ورود حدود یک هزار واگن کالای وارداتی و همچنین صادرات حدود ۸۰۰ واگن انواع کالا از این طریق به بیرون از مرزهای کشور بودیم .
    وی افزود: دو کشور ایران و آذربایجان روابط بسیار خوبی در زمینه های مختلف با یکدیگر دارند و سرمایه‌گذاری‌های مشترک در حوزه ساخت و راه آهن موجب تقویت و تحکیم روابط نیز شده است.
    در این دیدار طالح محمد زیاد اف مدیر بنادرکشور جمهوری آذربایجان هم ضمن تشکر از میزبانی فرماندار آستارا اضافه کرد: بندر آستارا بسیار زیبا و دارای موقعیت های خوبی در زمینه فعالیت‌های تجاری و اقتصادی است.
    وی اضافه کرد: ایران کشوری بزرگ است و استان گیلان و شهرستان آستارا دارای ظرفیت ها و جاذبه های خوبی از نظر گردشگری و تجاری هستند .
    در این دیدار که مدیران سازمان بنادر و دریانوردی جمهوری اسلامی ایران و استان گیلان حضور داشتند توضیحاتی در خصوص اهمیت بندر آستارا و برنامه‌های این سازمان در خصوص توسعه فعالیت های بندری نیز ارائه شد.
    هیات آذری به همراه فرماندار و مدیران سازمان بنادر و دریانوردی کشورمان پس ازبازدید پروژه های راه آهن و بندر و منطقه ویژه اقتصادی آستارا این شهرستان را به مقصد بندر انزلی و رشت برای دیدار با استاندار گیلان ترک کردند.

    blank

    ثبت دیدگاه

    • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
    • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
    • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.