×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

افزونه جلالی را نصب کنید.  .::.  اخبار منتشر شده : 4 خبر

n83020729 72525334 - طرح کاداستر در 10هزارو 300هکتار اراضی لاهیجان انجام شد - با مردم

جلال ملاجعفری روز یکشنبه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا افزود:طرح ملی کاداستر که امسال برای اولین بار به صورت الگویی در اراضی زراعی و باغی لاهیجان به اجرا درآمده تاکنون در سطح ۱۰هزار و ۳۰۰ هکتار اراضی شهرستان در ۳۵روستا شامل عملیات نقشه برداری در سطح هفت هزارهکتار در ۲۳روستا در حوزه بخش مرکزی و سه هزار و ۳۰۰هکتار از اراضی ۱۲ روستای در بخش رودبنه انجام شده است.
وی خاطرنشان کرد: این طرح الگویی ۱۸۶روستای شهرستان لاهیجان با مساحت حدود ۴۳هزار هکتار را تحت پوشش قرار خواهد داد.
وی ادامه داد: با توجه به اینکه در مرحله برداشت محصول برنج قرار داریم موقتا این طرح تعطیل شده است و پس از پایان برداشت برنج بلافاصله کار از سر گرفته خواهدشد.
به گفته وی در این طرح تهیه نقشه های بزرگ مقیاس با استفاده از عکسبرداری هوایی، تصاویر ماهواره ای و نقشه برداری زمینی و بعد جمع آوری اطلاعات مالکیتی و توصیفی از اراضی موردنظر است.
وی اظهارداشت: طرح مکانیزاسیون شهرستان نیز امسال در دو هزار و ۸۰۰هکتار اراضی شالیزاری در ۱۴روستا با اعتبار ملی بیش از ۱۷میلیارد تومان اجرا شده است که حدود سه هزار و۸۰۰نفر بهره بردار و۲۰۰نفر عوامل اجرایی و کارشناس اعم از مشاور و پیمانکار در اجرای آن نقش داشته اند.
مدیرجهادکشاورزی شهرستان لاهیجان اجرای پروژه اجرای انتقال آب با لوله در شش روستا با طول چهارکیلومتر و با اعتبار ملی بالغ بر ۵۰۰میلیون تومان، بتونی کردن انهار و شبکه های فرعی (طرح لاینینگ ) به طول سه و دودهم کیلومتر در سه روستا با اعتبارات بالغ بر ۷۰۰میلیون تومان را از جمله طرح های تامین آب در بخش کشاورزی این شهرستان ذکر کرد .
وی تصریح کرد: احداث و برقی کردن ایستگاه پمپاژ در هفت روستا با اعتبارات استانی حدود ۲۵۵میلیون تومان و لایروبی آب بندان ها با اعتبارات استانی بالغ بر ۴۵میلیون تومان نیز در سال جاری در این شهرستان اجرا شده است.
ملاجعفری یادآورشد: یکی از طرح های مهم اجرای طرح های توسعه بانک های نشاء در راستای کاهش هزینه ها و تولید و پرورش نشاء سالم است که تاکنون هشت طرح بانک نشاء در شهرستان برای کشاورزان منطقه فعال شده است.
وی اظهارداشت: در حوزه مکانیزاسیون نیز موافقت های خوبی کسب شده که از حدود سه میلیارد و ۶۵۰میلیون تومان سهم اعتبارات شهرستان با تلاش همکاران و بانک های عامل ، تولید کنندگان و کارشناسان به هفت میلیارد و ۷۳۰میلیون تومان افزایش یافته و به تعداد ۳۰۸نفر از متقاضیان تسهیلات برای خرید ادوات کشاورزی پرداخت شده است.
به گفته وی جذب این میزان اعتبارات باعث شده است که لاهیجان هم رتبه اول در بین ۱۶شهرستان گیلان را به خود اختصاص دهد و هم ضریب مکانیزاسیون از ضریب یک و ۴۳صدم شهرستان به یک و ۵۵صدم ارتقاء یابد.
وی خاطرنشان کرد: اجرای طرح افزایش ضریب خوداتکایی برنج در ۲۳هزار و ۸۱۶هکتار از اراضی در حوزه زراعت و مکانیزاسیون و حفظ نباتات شهرستان اجرا شد که در سال ۹۶میزان تولید شلتوک شهرستان ۱۱۱هزار تن و برنج سفیدبه میزان ۷۱هزار تن بدست آمد.
مدیرجهاد کشاورزی شهرستان لاهیجان یاداور شد: سال گذشته عملیات کشت دوم در سطح ۳۲۵۰هکتار اراضی کشاورزی لاهیجان به اجرا درآمد و همچنین طرح های مشترکی ملی با همکاری محققان موسسه تحقیقات برنج کشور در دو پروژه ملی محدودیت ارقام در دو رقم جدید برنج و برآورد نیاز آبی در این شهرستان اجرا شد.
شهرستان لاهیجان با دو بخش مرکزی و رودبنه در ۴۰ کیلومتری شرق مرکز استان (رشت) قرار دارد.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.