پنج‌شنبه, 6 اردیبهشت 1403 Thursday, 25 April , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 41433 تعداد نوشته های امروز : 0 تعداد دیدگاهها : 2372×
  • شعار سال

    شعار سال 1403

  • شهرستان لاهیجان در اجرای طرح تجهیز و نوسازی اراضی شالیزاری پیشرو است
    09 شهریور 1395 - 18:47
    شناسه : 13750
    0

    رییس اداره جهادکشاورزی لاهیجان گفت: این شهرستان در اجرای طرح تجهیز و نوسازی اراضی کشاورزی مصوب سفر هیات دولت در گیلان پیشرو است و اجرای این طرح زیربنایی در بخش برنج با جدیت ادامه دارد. حسن پور محمدی افزود: طرح تجهیز و نوسازی اراضی شالیزاری یکی از طرح های مهم و زیربنایی در زراعت برنج […]

    پ
    پ

    حسن پور محمدی (4)

    رییس اداره جهادکشاورزی لاهیجان گفت: این شهرستان در اجرای طرح تجهیز و نوسازی اراضی کشاورزی مصوب سفر هیات دولت در گیلان پیشرو است و اجرای این طرح زیربنایی در بخش برنج با جدیت ادامه دارد.

    حسن پور محمدی افزود: طرح تجهیز و نوسازی اراضی شالیزاری یکی از طرح های مهم و زیربنایی در زراعت برنج در گیلان از جمله در لاهیجان و از مصوبات سفر دولت تدبیر و امید محسوب می شود.
    وی اظهارداشت:از سال 1373تا پایان سال 93 به مدت 20 سال حدود هفت هزار و 500 هکتار از اراضی شالیزاری شهرستان لاهیجان تحت پوشش این طرح قرار گرفتند و درسال زراعی گذشته و امسال نیز بیش از دو هزار و 800 هکتار از اراضی شالیزاری در 22 روستای این شهرستان تجهیز و نوسازی شدند.
    وی هدف از اجرای این طرح را توسعه بخش مکانیزاسیون و بکارگیری ماشین آلات کاشت ، داشت و برداشت جهت کاهش هزینه های تولید، افزایش حاصلخیزی خاک و اجرای مدیریت صحیح مزرعه و ایجاد بستر مناسب برای کشت دوم و بهبود درآمد اقتصادی خانوار روستایی ذکر کرد .
    پورمحمدی اهداف دیگر طرح تجهیز و نوسازی اراضی شالیزاری را در راستای اقتصاد مقاومتی دانست و خاطرنشان کرد: با توجه به مشکل کم آبی در طول دوره رشد برنج درسال های اخیر، اجرای این طرح می تواند در مدیریت صحیح استفاده از آب زراعی نقش مهمی داشته باشد.
    وی ادامه داد: اجرای این طرح در اراضی کشاورزی می تواند به تبدیل کشاورزی سنتی به مدرن ، رسیدن به توسعه پایدار کشاورزی ، استفاده بهینه از نهاده های کشاورزی از جمله کود و سم و تولید محصولات سالم کمک کند.
    وی یادآورشد: شهرستان لاهیجان در سال گذشته رتبه اول استانی در اجرای طرح تجهیز و نوسازی را بدست آورد و در اجرای سیاست ها و مصوبات سفر هیات دولت تدبیر و امید به گیلان ، این شهرستان اجرای طرح تجهزی و نوسازی اراضی را با جدیت در دستور کار خود دارد .
    رییس جهادکشاورزی لاهیجان گفت: این شهرستان با سطح حدود 23 هزار و 816 هکتار اراضی شالیزاری بیش از 10درصد سطح زیرکشت اراضی برنج گیلان را به خود اختصاص داده است که این میزان تولید سالانه غذای بیش از یک میلیون و 500 هزار نفر را تامین می کند.

    انتهای پیام /

    ثبت دیدگاه

    • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
    • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
    • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.