چهارشنبه, ۲۹ فروردین , ۱۴۰۳ Wednesday, 17 April , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 41343 تعداد نوشته های امروز : 12 تعداد دیدگاهها : 2369×
  • شعار سال

    شعار سال 1403

  • با انسجام و اتحاد داخلی با تهدیدها مقابله کنیم/ پیش از راه اندازی هرگونه خدمت در بستر فن آوری اطلاعات “امنیت” مورد توجه قرار گیرد
    19 شهریور 1397 - 18:46
    شناسه : 137514
    0

    مدیرکل فناوری اطلاعات استانداری گیلان: با توجه به گسترش روز افزون شبکه های رایانه ای و قابلیت اتصال این شبکه ها در سطوح مختلف، پرداختن به پدافند غیرعامل و امنیت این شبکه ها یک ضرورت است.

    پ
    پ

    IMG 0670 0 - با انسجام و اتحاد داخلی با تهدیدها مقابله کنیم/ پیش از راه اندازی هرگونه خدمت در بستر فن آوری اطلاعات "امنیت" مورد توجه قرار گیرد -

    به گزارش پایگاه اطلاع رسانی استانداری گیلان؛ اولین جلسه کارگروه تخصصی ارتباطات و فناوری اطلاعات شورای پدافند غیرعامل استان گیلان در سالن شهید انصاری استانداری گیلان برگزار شد.

    در ابتدای این جلسه دبیر شورای پدافند غیرعامل استان گیلان سالجاری را سال تهدیدات و فرصت ها خواند و گفت: در دوره کنونی کشور شرایط ویژه ای را سپری می کند زیرا از یک طرف وارد چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی می شویم و از طرف دیگر شاهد تمرکزی از تهدیدها و البته فرصت ها پیش روی انقلاب هستیم.

    امیر محمدپور با اشاره به منویات رهبر معظم انقلاب اسلامی افزود : باید با یک انسجام و اتحاد داخلی با این تهدیدات مقابله نماییم.

    دبیر شورای پدافند غیرعامل استان به استراتژی دشمن اشاره و تصریح کرد: در استراتژی جدید دشمن، اقتصاد به عنوان بستر و مردم به عنوان محور تهدیدها انتخاب شده اند و ابزار این جنگ نیز شبکه های اجتماعی هستند.

    دبیر شورای پدافند غیرعامل گیلان تصریح کرد: امروز در حوزه سایبری با پدیده ای خاص روبرو هستیم و آن فارسی زبانان ضدانقلاب هستند؛ افرادی که در فضای سایبری حضور دارند و فارسی می نویسند اما بخش اعظم آنها در داخل کشور نیستند.

    وی با بیان اینکه دشمنان و مزدوران با بهره گیری از ابزارهای فنی سایبری سعی در تداوم بخشیدن به عملیات روانی دارند اظهار داشت: حملات سایبری دارای مراحلی است که آن‌ها را به ۷ دسته تقسیم می‌کنند و در هر مرحله باید دفاع متناسب با آن صورت بگیرد تا بتوانیم دفاع فعال سایبری را انجام داده باشیم، بازشناسی، مسلح شدن، دشمن ابزار، ارسال، به کار انداختن، ابزار، استقرار، کنترل و فرماندهی زیرساخت‌های کنترل، انجام مأموریت از مراحل حملات سایبری محسوب می شود.

    سرپرست اداره کل پدافند غیرعامل استانداری گیلان با اشاره به تشریح وظایف کارگروه سایبری، خاطرنشان کرد: احصاء و اولویت بندی تهدیدات دشمن و آسیب پذیری های استان در حیطه فضای سایبری و فناوری اطلاعات و ارتباطات و تدوین سناریوهای بحران و ارائه راهکار برای مقابله ، شناسایی و پیشنهاد طبقه بندی و اولویت بندی مراکز و سامانه های مهم استان در حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات به کارگروه تخصصی دفاعی، امنیتی و انتظامی، اجرای تمرینات و رزمایش های دوره ای برای حفظ و ارتقاء آمادگی های لازم برای مقابله با تهدیدات و اقدامات نظامی دشمن در حوزه فاوا، ایجاد هماهنگی بین سازمان های مختلف این حوزه در سطح استان برای مقابله با تهدیدات و شرایط اضطراری در حوزه فناوری اطلاعات، سازماندهی و ارتقاء توانمندی تیم های واکنش سریع مقابله با عملیات سایبرید دشمن در سازمان های مختلف از وظایف این کارگروه می باشد.

    در ادامه این جلسه مدیرکل فناوری اطلاعات و شبکه دولت استانداری گیلان با اشاره به اهمیت کارگروه سایبری بیان کرد: این کارگروه باعث گستردگی ارتباطات و تسریع در فرآیند عملیات ها درون سازمان ها شده اند لیکن می توان با استفاده از پتانسیل این کارگروه در جهت رفع تهدیدات اقدام کرد.

    سعید زاهدی با رشد روزافزون شبکه های رایانه ای افزود: با توجه به گسترش روز افزون شبکه های رایانه ای و قابلیت اتصال این شبکه ها در سطوح مختلف، آسیب پذیری ها و تهدیدها در این حوزه نیز گسترش یافته و ابعاد بین المللی پیدا کرده اند، لذا پرداختن به پدافند غیرعامل و امنیت شبکه های رایانه از ضرورت این حوزه است و پیش از راه اندازی هرگونه خدماتی در بستر فن آوری اطلاعات باید امنیت آن مد نظر قرار گیرد.

    مدیرکل فناوری اطلاعات استانداری گیلان با تاکید بر مقوله آموزش های لازم در زمینه سایبری خاطرنشان کرد: باید آموزش ها بصورت هماهنگ و برنامه ریزی شده صورت گیرد و نتایج آنها رصد شود.

    وی بر لزوم آموزش در سطوح مختلف مدیران، کارکنان و آحاد مردم تاکید کرد و استفاده از ظرفیت همه دستگاه ها اعم از صدا و سیما ، آموزش و پرورش ، پلیس فتا و دانشگاه ها را یک اصل مهم خواند .

    زاهدی تصریح کرد: در راستای بهبود روند آموزش نیروی انسانی و توانمندسازی آنان باید هسته علمی آموزش سایبری تشکیل شود تا آموزش و محتوای آن یکپارچه و هماهنگ باشد .

    در پایان این نشست حکم صادره از سوی دکتر سالاری استاندار گیلان مبنی بر انتصاب سعید زاهدی بعنوان رئیس کارگروه تخصصی ارتباطات و فناوری اطلاعات شورای پدافند غیرعامل استان گیلان توسط امیر محمدپور به وی اهدا شد.

    IMG 0659 - با انسجام و اتحاد داخلی با تهدیدها مقابله کنیم/ پیش از راه اندازی هرگونه خدمت در بستر فن آوری اطلاعات "امنیت" مورد توجه قرار گیرد -

    IMG 0669 - با انسجام و اتحاد داخلی با تهدیدها مقابله کنیم/ پیش از راه اندازی هرگونه خدمت در بستر فن آوری اطلاعات "امنیت" مورد توجه قرار گیرد -

    IMG 0676 - با انسجام و اتحاد داخلی با تهدیدها مقابله کنیم/ پیش از راه اندازی هرگونه خدمت در بستر فن آوری اطلاعات "امنیت" مورد توجه قرار گیرد -

    blank

    ثبت دیدگاه

    • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
    • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
    • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.