×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

افزونه جلالی را نصب کنید.  .::.  اخبار منتشر شده : 0 خبر

photo 2018 09 12 11 07 20 498x498 - دو استاندار، دو رئیس جمهور؛ یک نماینده و یک علت برای مخالفت! -

گیل نگاه نوشت: مصطفی سالاری با اشاره به برخی از انتقادها و مخالفت‌ها در انتصابات مدیران سیاسی گفت: «به جای موضع گیری های سیاسی در فکر خدمت به مردم باشیم نه اینکه تمام تلاشمان تحمیل دوستان و نیروهای خود به دولت باشد.

وی تاکید کرد : در مناصب سیاسی از کسی که همراه دولت نیست به هیچ وجه استفاده نمی کنم.

استاندار گیلان با انتقاد از اینکه عده ای به دنبال مانع تراشی برای انجام امور دولتی هستند،افزود:این افراد چون گروه موافق شان در مناصب دولتی نیست، به دنبال بهانه گیری و چوب لای چرخ گذاشتن هستند.

وی با بیان اینکه خدمت به مردم چه منتقد و چه حامی دولت وظیفه ماست و ما امانت دار مردم هستیم و باید مشکلات را کاهش دهیم، گفت:بعضی ها ده بار می روند وزارتخانه که قرارداد دو بخشدار جوان را لغو کنند.

سالاری ادامه داد : بعضی‌ها بارها به وزارتخانه مراجعه می‌کنند تا قرارداد بخشداران جوان را لغو کنند اما کاش این پیگیری را در پیشبرد امور و تأمین منافع مردم صورت دهند.

دکتر سالاری با بیان اینکه حق استفاده از عناوین مقدس را برای کارکرد حزبی و جناحی نداریم گفت:متاسفانه عده ای تمام تمرکزشان دخالت در اموری است که جزء وظایف ذاتی آنها نیست.

وی افزود: امام حسین(ع) از جان خود برای امت اسلام داد اما عده ای که مدیون مردم هستند وقت خود را متوقف کردن چند جوان میگذارند که بگویند ما تذکر دادیم و متوقف کردیم.

وی با اشاره به این که به جای حاشیه‌پردازی و تلاش برای متوقف کردن جوانان باید به دنبال خدمتگذاری به مردم و جذب اعتبارات لازم به استان باشیم گفت: همین افرادی که در امور دولتی دخالت میکنند اگر بتوانند قدمی برای حل مشکلات مردم بر دارند، دولت از آن ها حمایت می کند.

وی با بیان اینکه نباید کار عوام گرایانه کنیم،افزود: ما باید صادقانه به مردم خدمت کنیم و با هر تغییر و تصمیمی که به نفع مردم است با عناوینی مثل افراطی گری و ایجاد هیاهو مقابله نکنیم.

استاندار گیلان با بیان اشتغال اولویت دولت است گفت:انشالله بتوانیم با همدلی و تعامل با همدیگر  و خدمت گزاری صادقانه مشکلات مردم را کاهش دهیم زیرا مردم رفتار ما را قضاوت می کنند.»

به نظر این سخنان صریح و قاطع استاندار گیلان در واکنش به مصاحبه اخیر جبار کوچکی نژاد نماینده رشت در مجلس است که به انتقاد از انتصابات استاندار گیلان بویژه استفاده از نیروهای حامی دولت و انتصاب چهار بخشدار جوان پرداخته بود.

در بخش هایی از مصاحبه کوچکی نژاد با سایت رویداد گیلان آمده است:

«استاندار دوباره همان حرف های تکراری و غیر اصولی را تکرار می کنند که ما کسانی را که در ستاد دیگر آقایان بودند را به کار نمی گیریم.

آقای استاندار باید تغییر رویه دهد. به اعتقاد من لجبازی کردن با واقعیت های استانی به خود وی آسیب میرساند ما به وزیر کشور هم گفتیم انشاالله که وزیر کشور هم عاقلانه رفتار کند واگر این ماجرا ادامه پیدا کند ما از اهرم و حتی قدرتی که در اختیار نمایندگان است استفاده میکنیم .

برخی جریانات افراطی هستند که استاندار را تحت فشار قرار می دهند و بنده معتقدم جریانات اصلاح طلبان و اصولگرایان دو جریان شناخته شده نظام هستند که نظام نیز این جناح ها را به رسمیت میشناسد ولی افراطی گری کسانی که بر علیه نظام و انقلاب حرکت میکنند ،آنهایی که در فتنه ۸۸ بر علیه نظام سنگ پرانی کردند ،کسانی که در فتنه سالهای گذشته کمک کردند و آنهایی که در شب نشینی های خود بر علیه ارکان نظام حرف میزنند و آن دسته ای که به شکی با بیرون و ضد انقلاب ها ارتباط دارند این افراد نه اصلاح طلب هستند و نه اصولگرا ، معتقدم که با این نوع از تفکرات باید با شدت برخورد شود.

اینکه فردی انتصاب شود که هیچ رابطه حقوقی با دولت نداشته باشد !مثلا بخش دار شود!معاون فرماندار شود! رئیس آموزش و پرورش و رئیس شبکه بهداشت زیر دست کسی باشد که یک روز کار مدیریتی نکرده باشند و به صرف اینکه در ستاد فلان شخص دو شعار داده باشد ،این آسیب است برای استان ،اینگونه انتصابات واقعا انتصابات غیر قانونی هستند .ما تاکید کردیم و گزارش دادیم و باز هم تاکید می کنیم که جلوی اینگونه کار های غیر قانونی باید گرفته شود.»

مصاحبه نماینده رشت و پاسخ استاندار، فعالین سیاسی و رسانه ای استان را به یاد مباحثه مشابه کوچکی نژاد و مرحوم روح الله قهرمانی استاندار اسبق گیلان می اندازد که در آذر ۱۳۸۹ سر و صدای زیادی در فضای رسانه ای و افکار عمومی ایجاد کرد:

تشابه کامل ادبیات و دلیل مخالفت نماینده رشت با دو استاندار دولت های دهم و دوازدهم گیلان، تکرار عجیب اما واقعی تاریخ است!

کوچکی نژاد در ۲۲ آذر ۱۳۸۹ در مصاحبه ای با خبرگزاری فارس گفته بود: «استاندار گیلان به جای آرام کردن فضای جامعه و تقویت نیروهای ارزشی به دنبال حذف نیروهای اصولگرا در عرصه اجرایی و اجتماعی استان است.

وی با تاکید بر اینکه وزیر کشور باید پاسخگوی تعلل خود درباره وضعیت گیلان باشد، تصریح کرد: به وزیر کشور هشدار می‌دهیم که اگر قدرت تصمیم‌گیری ندارد بهتر است قبل از برکناری از طرف مجلس استعفا کند.

وی با بیان اینکه روند حذف نیروهای ارزشی و اصولگرا در گیلان شدت گرفته است، خاطرنشان کرد: این شدت به حدی است که حتی به اعضای اصلی ستاد احمدی‌نژاد نیز رحم نمی‌کنند و اخیرا سه نفر از اعضای شاخص این ستاد در مدیریت اجرایی استانداری گیلان حذف شدند که همه آنها از خانواده‌های شهدا و ایثارگر بودند.

کوچکی‌نژاد با اشاره به اینکه مسئولان وزارت کشور پاسخگوی این امر نیستند، افزود: پاسخ این نوع اعمال غیرقانونی در گیلان در مجلس داده می‌شود.

وی با بیان اینکه امروز سران فتنه در استان در حال نفوذ به بدنه اجرایی گیلان هستند، تصریح کرد: نیروهای اصولگرا و وفادار یکی پس از دیگری حذف می‌شوند و به طور یقین مسئولان کشور باید پاسخگوی هر عکس‌العملی از طرف نیروهای ارزشی استان باشند.

نماینده مردم رشت در مجلس تاکید کرد: در صورتی که جلوی کارهای غیرقانونی و خودمحوری در گیلان گرفته نشود استاندار باید آماده پاسخگویی به هر‌گونه مشکلات داخلی استان باشد.

وی با اشاره به اینکه نیروهای حزب‌الله و مذهبی گیلان در اوج حاکمیت اصلاح‌طلبان مانند امروز تا این حد مظلوم نبودند، بیان داشت: امروز بیشتر نیروهایی که به فتنه سال ۸۸ در گیلان کمک کرده بودند از حرکت خلاف قانون و حذف نیروهای ارزشی توسط استاندار حمایت می‌کنند و هزاران دلیل و مورد در این زمینه در استان وجود دارد که برای رئیس جمهور ارائه می‌شود.»

این اظهارات کوچکی نژاد،چهار روز بعد با پاسخ تند و صریح روح الله قهرمانی استاندار وقت گیلان مواجه شد؛ موضوعی که برخی معتقدند عاملی شد برای جدیت کوچکی نژاد برای تلاش همه جانبه جهت کنار زدن قهرمانی از استانداری گیلان در دولت احمدی نژاد؛ اتفاقی که سه ماه بعد از این مجادله رخ داد! (در همین رابطه بخوانید: نگاهی به مخالفت جبار کوچکی نژاد با استاندار دولت احمدی نژاد: آتشی که با مرگ هم خاموش نشد)

به گزارش خبرگزاری ایرنا،« قهرمانی در جریان نخستین همایش شوراهای امر به معروف و نهی از منکر استانداری گیلان با اشاره به تغییری که در حوزه ستادی استانداری گیلان انجام شده گفت : متأسفانه زمانیکه با رعایت احترام ، عزت و اکرام برخی تغییرات را که به نفع و صرفه نظام و استان تبدیل به احسن است بطور قانونی انجام می دهیم یک نفر به مقامات عالی رتبه ی نظام می نویسد که ارزش و الگوی اصولگرایی در حال فروریختن است .

مهندس روح ا… قهرمانی چابک با بیان اینکه متأسفانه عده ای پشت دیوار طیب و طاهر اصولگرایی سنگر گرفته اند گفت : چرا باید مردم حرفهای ما را بپذیرند زمانیکه می بینند ما به دنبال کارهای دوستان ، خاندان خویش هستیم برخی از اصولگرایی به عنوان ابزار استفاده و آن را هزینه خود می نمایند حال آنکه امام حسین (ع) همه خاندان خود را هزینه ارزشها کرد اما فلان نماینده که جایگاه خود را مدیون رای مردم است چون بعد از گماردن دهها نفر از نزدیکانشان در ادارات جلویش می ایستیم آنوقت اصولگرایی را در خطر می بیند چرا که منافع شخصی و گروهی را مساوی اصولگرایی می پندارد .

نماینده عالی دولت در گیلان با بیان اینکه امر به معروف و نهی از منکر فقط مربوط به برخی کارهای ظاهری نیست گفت : امر به معروف و نهی از منکر فقط مربوط به تذکر دادن به افراد بدحجاب و برخورد ب ا اراذل و اوباش نیست ، ما باید جسارت و شهامت لازم را داشته باشیم جلوی سوء استفاده ها را هم بگیریم .

وی افزود : زمانیکه امام حسین (ع) الگو و پشتوانه ی ما است باید عافیت طلبی را کنار بگذاریم و این متاع عزیز عمر را به قیمت ارزان نفروشیم .

استاندار گیلان ادامه داد : زدن ریشه دروغ ، خودخواهی و انحصار طلبی سیری ناپذیر دیگران امر به معروف و نهی از منکر است .

وی خطاب به مسئولان ادارات نیز گفت : باید سنگینی بار ناملایمات را به دوش بگیریم و برای مردم کار کنیم کارکردن برای مردم خود معروف بزرگی است .»

علاوه بر تکرار تاریخی هر دو ماجرا که در ایام ماه محرم رخ داد، ادبیات مشابه قهرمانی و سالاری در پاسخ به کوچکی نژاد هم در نوع خود جالب است؛ شاید به دلیل همین ادبیات، نگاه مدیریتی و کلیدواژه های برجسته در سخنان مرحوم قهرمانی است که همیشه از او به عنوان یکی از محبوب ترین مسوولان و مدیران در خاطر گیلانیان یاد می شود؛ رویکردی که حالا پس از گذشت هشت سال از دوران استانداری قهرمانی، توسط مصطفی سالاری تکرار می شود.

برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.