×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

افزونه جلالی را نصب کنید.  .::.  اخبار منتشر شده : 4 خبر

کمیته برنامه‌ریزی شهرستان رشت 15 - معرفی مبلغ ۶۰ هزار و ۴۰۶ میلیارد ریال طرح با پیش بینی ایجاد ۴۷ هزار فرصت شغلی به دستگاه های اجرایی -

سید محمد احمدی روز چهارشنبه در گفت وگو با ایرنا در توضیح چگونگی بررسی طرح های اشتغال فراگیر استان اظهار داشت: از مجموع ۱۵۸ میلیارد ریال طرح ارسالی کارگروه فنی استان به شبکه بانکی در حوزه اشتغال فراگیر، تعداد ۱۴۷ میلیارد ریال مورد تایید قرار گرفته که از این میزان، مبلغ ۱۰۷ میلیارد ریال مربوط به سازمان صنعت، معدن و تجارت، ۲۵ میلیارد ریال مربوط به میراث فرهنگی و ۱۴ میلیارد ریال مربوط به طرح های جهاد کشاورزی است.
وی تعهدات پرداختی بانک های عامل در حوزه تسهیلات اشتغال فراگیر را شامل ۱۸ طرح به مبلغ ۹۳ میلیارد ریال مربوط به بانک ملی، ۲۶ طرح به مبلغ ۲۲ میلیارد ریال بانک کشاورزی، ۲ طرح به ارزش ۱۶ میلیارد ریال بانک رفاه، سه طرح به مبلغ ۴۹ میلیارد ریال بانک ملت، هفت طرح به مبلغ سه میلیارد ریال بانک توسعه تعاون، ۲ طرح به مبلغ ۲ میلیارد ریال بانک صادرات، سه طرح به مبلغ یک میلیارد ریال بانک سپه و در نهایت یک طرح به مبلغ ۳۶ میلیارد ریال مربوط به بانک تجارت ذکر کرد.
معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استاندار گیلان با اشاره به فرایند اعطای تسهیلات اشتغال از طریق سامانه کارا اظهار داشت: تاکنون ۱۸ هزار و ۶۳۳ متقاضی تسهیلات روستایی در سامانه کارا ثبت نام کرده اند که از این تعداد، بیش از ۵۰ درصد طرح ها مربوط به جهاد کشاورزی ، ۲۳ درصد مربوط به میراث فرهنگی و ۲۰ درصد مربوط به طرح های صنعت ، معدن و تجارت و سایر دستگاه هاست.
وی ادامه داد: از مجموع متقاضیان تسهیلات اشتغال روستایی، مبلغ ۶۰ هزار و ۴۰۶ میلیارد ریال طرح با پیش بینی ایجاد ۴۷ هزار فرصت شغلی به دستگاه های اجرایی معرفی شده که از این تعداد، ۱۸ هزار میلیارد ریال به جهاد کشاورزی، بیش از ۱۰ هزار میلیارد ریال به میراث فرهنگی و در نهایت هشت هزار و ۴۰۰ میلیارد ریال به سازمان صنعت، معدن و تجارت اختصاص یافته است.
معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار گیلان اضافه کرد: بیشترین طرح های در دست بررسی در دستگاه های اجرایی در حوزه اشتغال روستایی به ترتیب شامل سازمان جهاد کشاورزی، صنعت، معدن و تجارت با به ترتیب یک هزار و ۵۰۰ و یک هزار طرح و مبلغ هشت هزار و ۱۰۹ میلیارد ریال می باشد.
وی به تعداد طرح های ارسالی به دستگاه های اجرایی نیز اشاره و خاطرنشان کرد: از مجموع پنج هزار و ۴۷۱ طرح ارسالی در حوزه اشتغال روستایی، چهار هزار و ۳۸۲ طرح جهاد کشاورزی استان با مبلغ چهار هزار میلیارد ریال معادل ۴۸ درصد و پیش بینی ایجاد هشت هزار و ۲۳۵ فرصت شغلی مورد تایید است.
به گفته احمدی، همچنین میراث فرهنگی سه هزار و ۱۴۴ طرح با مبلغ چهار هزار و ۶۰۰ میلیارد معادل ۲۷ درصد و پیش بینی ایجاد چهار هزار و ۵۹۲ فرصت شغلی، سازمان صنعت، معدن و تجارت گیلان با یک هزار و ۹۴۵ طرح با مبلغ ۲ هزار و ۶۲۲ میلیارد ریال معادل ۱۹ درصد و پیش بینی اشتغالزایی بیش از چهار هزار و ۲۰۰ نفر مورد تایید قرار گرفته اند.
وی یادآور شد: از محل اعتبارات اشتغال روستایی از مجموع شش هزار و ۷۸۲ میلیارد ریال که در کارگروه و کمیته های فنی استان مورد تایید قرار گرفت، مبلغ یک هزار و ۴۶۷ میلیارد ریال مصوبه بانکی دریافت کرده که از این تعداد طرح های مصوب شده توسط بانک های عامل، یک هزار و ۱۴۵ طرح به مبلغ ۷۸۷ میلیارد ریال معادل ۵۳ درصد و اشتغالزایی یک هزار و ۶۸۰ نفر مربوط به جهاد کشاورزی است.
معاون استاندار گیلان ادامه داد: تعداد یک هزار و ۲۶۰ طرح به مبلغ ۳۹۴ میلیارد ریال معادل ۲۷ درصد با پیش بینی یک هزار و ۴۴۳ فرصت شغلی مربوط به میراث فرهنگی و همچنین ۴۱۷ طرح به مبلغ ۲۳۸ میلیارد ریال معادل ۱۶ درصد با اشتغالزایی ۵۸۴ نفر مربوط به سازمان صنعت، معدن و تجارت است.
وی افزود: بر این اساس به طور میانگین از مجموع طرح های مصوب کمیته های فنی در حوزه اشتغال روستایی تاکنون ۲۲ درصد طرح ها در بانک ها مصوب و ۷۸ درصد طرح ها در دست بررسی هستند.
احمدی با تصریح اینکه طبق آخرین آمار تاکنون بالغ بر ۹۳۶ میلیارد ریال پرداختی قطعی توسط بانک های عامل استان انجام شده، گفت: از این میزان مبلغ ۵۷۲ میلیارد ریال به طرح های جهاد کشاورزی، ۲۲۴ میلیارد ریال به طرح های گردشگری و ۱۱۲ میلیارد ریال به طرح های سازمان صنعت ، معدن و تجارت مربوط است.
وی اضافه کرد: از میزان طرح های مصوب پرداختی در شبکه بانکی در حوزه اشتغال روستایی در چهار بانک عامل تاکنون ۷۹۸ طرح به مبلغ ۴۰۴ میلیارد ریال مربوط به بانک کشاورزی، ۳۴۸ طرح به مبلغ ۱۱۹ میلیارد ریال مربوط به پست بانک، ۴۹۷ طرح مربوط به صندوق کارآفرینی امید به مبلغ ۱۰۷ میلیارد ریال و ۶۲۷ طرح به ارزش ۲۳۵ میلیارد ریال مربوط به بانک توسعه تعاون می باشد.
معاون استاندار گیلان افزود: از مجموع یک هزار و ۴۶۷ میلیارد ریال طرح مصوب اشتغال روستایی در بانک های عامل، شهرستان رشت با ۲۸۵ میلیاردریال رتبه اول، تالش با ۱۴۵ میلیارد ریال رتبه دوم و لاهیجان با ۱۳۷ میلیارد ریال رتبه سوم را دارند.
به گفته احمدی ، براساس مصوبات پرداختی بانک های عامل تاکنون؛ شهرستان تالش با پرداخت ۱۲۶ میلیارد ریال دارای رتبه اول، آستانه اشرفیه با ۱۰۷ میلیارد ریال رتبه دوم و لاهیجان با ۹۵ میلیارد ریال رتبه سوم را به خود اختصاص داده اند.
وی در بخش دیگری از سخنانش در این گفت وگو، به وضعیت استان در اعطای تسهیلات در حوزه اشتغال فراگیر اشاره و خاطرنشان کرد: در بحث اشتغال فراگیر که به طور موازی با تسهیلات روستایی در حال اجراست؛ تعداد ۲ هزار و ۵۳۸ نفر متقاضی در سامانه کارا ثبت نام کرده اند که از این تعداد، بالغ بر ۵۰ درصد مربوط به سازمان صنعت، معدن و تجارت، ۱۲ درصد میراث فرهنگی و ۲۳ درصد متقاضیان مربوط به جهاد کشاورزی و سایر دستگاه هاست.
احمدی ادامه داد: برهمین اساس از این تعداد ثبت نام شدگان بالغ بر ۹ هزار میلیارد ریال به سازمان صنعت، معدن و تجارت، سه هزار و ۴۰۰ میلیارد ریال میراث فرهنگی و سه هزار و ۱۴۸ میلیارد ریال به جهاد کشاورزی اختصاص دارد که در مجموع، مبلغ ۱۶ هزار و ۷۵۹ میلیارد ریال میزان ثبت نام تسهیلات اشتغال فراگیر با اشتغالزایی ۱۶ هزار و ۸۱۵ نفر است.
به گفته معاون استاندار گیلان، از تعداد طرح های ارسالی به دستگاه های اجرایی ۵۷۹ طرح به ارزش اقتصادی ۲ هزار و ۲۷۸ میلیارد ریال با پیش بینی سه هزار فرصت شغلی مربوط به سازمان صنعت، معدن و تجارت، ۱۴۸ طرح به ارزش اقتصادی ۹۱۰ میلیارد ریال با پیش بینی ایجاد یک هزار و ۱۲۰ فرصت شغلی مربوط به میراث فرهنگی و ۱۱۶ طرح به ارزش اقتصادی ۸۷۷ میلیارد ریال با پیش بینی ایجاد ۸۶۳ فرصت شغلی مربوط به جهاد کشاورزی مورد تایید قرار گرفته است.
وی با بیان اینکه تاکنون ۵۷۷ طرح اشتغال فراگیر به مبلغ ۲ هزار و ۸۳۶ میلیارد ریال توسط دستگاه های اجرایی تایید و به کمیته فنی ارجاع شده، افزود: از این تعداد ۳۹۱ طرح به مبلغ یک هزار و ۶۴۹ میلیارد ریال معادل ۵۵ درصد مربوط به صنعت، معدن و تجارت، ۱۰۳ طرح به مبلغ ۷۶۲ میلیارد ریال معادل ۲۵ درصد با اشتغالزایی ۷۲۹ نفر مربوط به میراث فرهنگی و ۸۳ طرح به مبلغ ۳۸۰ میلیارد ریال معادل ۱۲ درصد با پیش بینی فرصت شغلی ۴۳۷ نفر مربوط به جهاد کشاورزی در کارگروه فنی استان مورد تایید قرار گرفت.

برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.