چهارشنبه, 5 اردیبهشت 1403 Wednesday, 24 April , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 41432 تعداد نوشته های امروز : 13 تعداد دیدگاهها : 2372×
  • شعار سال

    شعار سال 1403

  • معرفی ۹ گزینه نهایی انتخاب شهردار رشت
    22 شهریور 1397 - 19:39
    شناسه : 137750
    0

    ماراتن انتخاب شهردار رشت به فینال خود نزدیک می شود و به نظر می رسد ٩ کاندیدا در مرحله نهایی انتخاب توسط یازده عضو شورا قرار دارند. در میان این ٩ کاندیدا دو نفر از اعضای فعلی شورای شهر رشت عزم خود را برای رسیدن به کرسی شهرداری جزم کرده اند.

    پ
    پ

    شورا رشت2 - معرفی ۹ گزینه نهایی انتخاب شهردار رشت -

    ماراتن انتخاب شهردار رشت به فینال خود نزدیک می شود و به نظر می رسد ٩ کاندیدا در مرحله نهایی انتخاب توسط یازده عضو شورا قرار دارند.

    در میان این ٩ کاندیدا دو نفر از اعضای فعلی شورای شهر رشت عزم خود را برای رسیدن به کرسی شهرداری جزم کرده اند.

    ۱-حامد عبدالهی:

    عبدالهی پس از ورود به بدنه شهرداری، به سبب انگیزه جوانی و توانمندی که از خود ارائه داد در مدت کوتاهی و شاید در کنار حمایت جعفرزاده، نماینده رشت، از کارشناسی سازمان زیباسازی به مدیرعاملی این سازمان ارتقا یافت و این سازمان در روزهای مدیریت او، کارنامه مثبتی داشت و سپس به عنوان شهردار منطقه پنج منصوب شد.

    وی در شهرداری منطقه ۵ نیز با نگاه متمرکز به انتخابات شورای شهر رشت، پایه های مردمی خود را تقویت کرد و علی رغم کش و قوس شدید در بحث تایید صلاحیت در نهایت توانست رای قابل توجهی را به خود اختصاص دهد. حامد عبدالهی با وجود تفاوت در جناح سیاسی با حجت جذب شاید تنها کاندیدای شهرداری است که دو رای قطعی در سبد آرای خود دارد.

    ۲-رضا رسولی:

    رضا رسولی که با فیزیکی دانشجو پسند و با شعار تخصص گرایی پا به عرصه شورای شهر رشت نهاد در دوره نخست حضور خود با ارائه چهره ای فرهنگ دوست و تلفیق این کاراکتر با حضور حمایتی خود در حوزه ورزش توانست رای دوره بعد خود را تثبیت کند.

    وی نیز علی رغم درگیری شدید خود در زمینه تایید صلاحیت آرای خوبی را نصیب خود کرد. در انتخابات هیات رییسه اخیر شورای شهر رشت رسولی با افشاگری علیه برخی اعضا و تغییر رای در ساعات پایانی نشان داد رویکردی مستقل و غیرسیاسی در تصمیم گیری های شورای شهر دارد.

    ۳-مسعود کاظمی:

    عضو خوش پوش سابق شورای شهر رشت، رئیس سال پایانی شورای چهارم و شهردار فعلی لاهیجان همواره از خود چهره ای فراجناحی و رفیق دوست ارائه کرده است.

    وی که پله های ترقی در مدیریت شهری را با تکیه بر خدمات رسانی به کارمندان و همکاران خود در شهرداری به سرعت طی کرد علی رغم عدم تلاش آشکار برای کسب کرسی شهرداری از وضعیت نسبی مطلوبی برای کسب آرای لازم برخوردار است.

    ۴-بهزاد نیک فهم:

    استاد و عضو هیأت علمی دانشگاه و معاون فعلی دانشگاه آزاد صومعه سراست. نیک فهم یکی از عمرانی ترین و فرهنگی ترین کاندیداهای فعلی شهرداری رشت است.

    در سوابق عمرانی و عملیاتی او علاوه بر طراحی، مدیریت، مشاوره و اجرای بسیاری از پروژه ها در سطح گیلان و سایر استانهای کشور، ساخت و اجرای پیاده راه رشت، بهسازی سبزه میدان و بازآفرینی بقعه و محوطه خواهر امام این شهر به چشم می خورد.

    نیک فهم که در سالهای دور معاون سازمان میراث فرهنگی و گردشگری بوده در کارنامه خود مرمت بیش از ۴٠ اثر تاریخی را ثبت شده دارد. این دانش آموخته معماری، علاوه بر فعالیت گسترده عمرانی در حوزه هنر و علی الخصوص عکاسی که از علایق شخصی وی است در جشنواره ها و رخدادهای فرهنگی، پرچم گیلان و رشت را برافراشته نگاه داشته است. جوانی، سلامت مالی، تخصص و منش فرهنگی او در عرصه های مختلف مدیریتی از شاخصهایی است که او را در میان کاندیداهای دیگر پررنگ و پرشانس جلوه داده است.

    ۵-علی اکبر اوسط مقدم:

    مدیر فرهنگی با سابقه که اصالتی شفتی دارد و هم اکنون مدیر کل نوسازی مدارس استان گیلان است. همواره در مقاطع انتخاب شهردار به عنوان یک گزینه مطرح بوده است. وی به سبب نزدیکی به الیاس حضرتی و سوابق و کارنامه مدیریتی خود همواره از گزینه های مطلوب اعضای میانسال شورای شهر رشت برای سکانداری شهرداری بوده است.

    ۶-رضا ساغری :

    مدیر با سابقه رشتی که شاید نزدیکترین گزینه سیاسی به جبهه اصولگرایان است. او اکنون عضو هیات مدیره اداره آب و فاضلاب استان گیلان است.

    ساغری که از خانواده شهداست در کارنامه خود یک دوره شهرداری رشت را نیز دارد و تحول ترافیکی و احداث تقاطع های غیرهمسطح از همان .دوران آغاز شد.

    وی با اخذ مدرک دکترا در طول این سالها و مدیریت در جایگاه ها و مناصب مختلف ساغری ای متفاوت از دوران قبلی شهرداری خود ارائه کرده است.

    ۷-علیرضا سحرخیز:

    وکیل نام آشنای رشتی که جوان ترین کاندیدا در میان کاندیداهای شهرداری است. سحرخیز تنها کاندیدای اصلاح طلب شهرداری است که اصالتا و ماهیتا اصلاح طلب محسوب می گردد. سوابق علیرضا سحرخیز ، هر چند خالی از امور شهرسازی و عمرانی است اما پر از نقاط قابل توجه حقوقی، مدیریتی، فرهنگی و سیاسی می باشد.

    اینکه نام سحرخیز در جایی که اصلاح طلبان شورا حضور پررنگی نداشته اند طرح و مورد اقبال قرار گرفته است نشانه لابی و توان قدرتمند او در جذب آرای مخالف است.

    ۸-مسعود موسوی:

    استاد دانشگاه و کاندیدای شورای شهر رشت است که موفق به کسب آرای لازم برای حضور در شورا نشد.

    در کارنامه وی سوابق دانشگاهی نمود بیشتری دارد. موسوی چهره ای جوان، آرام و متخصص است که پیش از این برای شهرداری انزلی نیز کاندیدا شده بود. وی هر چند در رای گیری غیر رسمی اولیه در میان اعضای شورا رای بیشتری از بقیه نصیب خود نمود اما به نظر می رسد مدافع سرسخت و جدی در میان اعضای شورا نداشته باشد.

    ۹-محمد پورناصرانی:

    معاون معماری شهرداری رشت، با سابقه مدیریت شهرداری مناطق ۱، ۳ و ۴ رشت از خانواده کارمندان شهرداری است که به دلیل توان در مردمداری و شیوه های مختلف برجسته مدیریتی در مدت کوتاهی از کارمندی وارد عرصه مدیریتی ارشد شهرداری رشت شد.

    وی در مقطعی ازشانس های اصلی سکانداری شهرداری رشت بود اما به نظر می رسد امروز از شانس زیادی برای کسب این کرسی برخوردار نیست.

    نکات مهم:

    ۱-از نکات جالب توجه در معرفی این گزینه ها عدم حضور چهره هایی چون سید امیرحسین علوی، علی بهارمست، رضا جمشیدی، سید محمدعلی ثابت قدم، فاطمه مقیمی و چند چهره شاخص دیگر است که پیش از این زمزمه هایی مبنی بر حضورشان در جمع کاندیداها به گوش می رسید.

    ۲-همچنین تصمیم گیری پشت درهای کاملا بسته از شورایی که بارها بر طبل شفافیت کوبیده است از دیگر نکات عجیب در روند انتخاب شهردار است.

    ۳-اینکه هنوز مشخص نیست چه متر و معیاری برای انتخاب شهردار آینده رشت در نظر گرفته شده است و هر یک از کاندیداها چه نمره ای از شاخصه های مدنظر کسب کرده اند؟

    ۴-پیش از این شنیده هایی در خصوص حضور چهره هایی از خارج استان به گوش می رسید. آیا احتمال دارد که در آینده این افراد و یا گزینه های دیگری به لیست ۹ نفره اضافه شوند؟

    ۵-هنوز به طور قطعی نمی توان این گزینه ها را به عنوان گزینه های نهایی شهرداری رشت معرفی کرد و باید منتظر تایید ازسوی اعضای شورا ماند اما گفته می شود این ۹ نفر حاصل خرد جمعی اعضای شورا بوده اند.

    • منبع خبر : اختصاصی حرف تازه

    ثبت دیدگاه

    • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
    • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
    • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.