پنج‌شنبه, 6 اردیبهشت 1403 Wednesday, 24 April , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 41433 تعداد نوشته های امروز : 0 تعداد دیدگاهها : 2372×
  • شعار سال

    شعار سال 1403

  • جشنواره گردشگری غذا در صومعه‌سرا برگزار می‌شود
    11 شهریور 1395 - 12:37
    شناسه : 13877
    0

    دبیر برگزاری جشنواره گردشگری غذا گفت: این جشنواره در تاریخ 25 شهریور ماه جاری از ساعت 15 در بوستان ابریشم صومعه‌سرا برگزار می‌شود. به گزارش «بامردم»، مریم نیک‌نام در گفت‌وگو با خبرنگار ایسنا، منطقه گیلان، از برگزاری جشنواره گردشگری غذا در شهر ابریشم، صومعه‌سرا خبر داد و اظهار کرد: معرفی، احیاء و ترویج مصرف انواع […]

    پ
    پ

    دبیر برگزاری جشنواره گردشگری غذا گفت: این جشنواره در تاریخ 25 شهریور ماه جاری از ساعت 15 در بوستان ابریشم صومعه‌سرا برگزار می‌شود.

    به گزارش «بامردم»، مریم نیک‌نام در گفت‌وگو با خبرنگار ایسنا، منطقه گیلان، از برگزاری جشنواره گردشگری غذا در شهر ابریشم، صومعه‌سرا خبر داد و اظهار کرد: معرفی، احیاء و ترویج مصرف انواع غذاهای محلی از اهداف برگزاری این جشنواره است.

    وی معرفی ظرفیت‌های بالقوه شهرستان را با بهره‌گیری از برنامه‌هایی با حال و هوای بومی- محلی را از دیگر هدف برگزاری این جشنواره برشمرد و افزود: صومعه‌سرا علی‌رغم برخورداری از منابع طبیعی، تاریخی و مذهبی در بخش گردشگری مورد کم‌توجهی قرار گرفته است. این جشنواره گامی در راستای جذب و ماندگاری مسافران و شناساندن ظرفیت‌ها، فرهنگ و آیین این شهرستان است.

    نیک‌نام با اشاره بر اینکه این جشنواره شامل سه بخش غذاهای بومی- محلی، دسر و شیرینی‌جات و معرفی سوغات و صنایع‌دستی است، خاطرنشان کرد: این جشنواره ضمن زنده نگه‌داشتن فرهنگ‌ و سنت‌های بومی- محلی موجب انتقال آن به نسل جوان می‌شود.

    وی با بیان اینکه این جشنواره توسط کارگروه گردشگری کانون توسعه شهرستان با حمایت دکتراسماعیل‌پور فرماندار صومعه‌سرا برگزار می‌شود، گفت: زمان برگزاری این جشنواره 25شهریور ماه جاری ساعت 15 در بوستان ابریشم است.

    نیک‌نام با یادآوری اینکه شرکت در این جشنواره برای عموم آزاد است، متذکر شد: در همه بخش‌ها بانوان خانه‌دار، قنادان، رستوران‌داران و آشپزخانه‌داران شهرستان می‌توانند شرکت کنند. با توجه به اینکه ابعاد این جشنواره شهرستانی است ولی انعکاس آن استانی خواهد بود.

    دبیر برگزاری جشنواره گردشگری غذا در پایان برگزاری بازی‌های محلی، لافندبازی.قِش‌ بازی، کشتی گیله‌مردی، تئاتر فولکلور، مراسمات سنتی، موسقی پاپ و سنتی، برپایی نمایشگاه عکس گردشگری صومعه‌سرا، مسابقه عکاسی از جشنواره گردشگری غذا، مسابقه نقاسی، کاردستی و گریم کودکان را از برنامه‌های جانبی این جشنواره دانست و اظهار کرد: در جهت شناساندن و معرفی پتانسیل‌ها و ظرفیت‌های این شهرستان راهنمایان گردشگری به توزیع بروشور خواهند پرداخت. علاقه‌مندان می‌توانند جهت کسب اطلاعات بیشتر و شرایط ثبت‌نام و شرکت در این جشنواره با شماره 09112828482شورای مرکزی کانون توسعه صومعه‌سرا تماس گیرند.

    ثبت دیدگاه

    • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
    • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
    • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.