جمعه, 31 فروردین 1403 Friday, 19 April , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 41360 تعداد نوشته های امروز : 3 تعداد دیدگاهها : 2369×
  • شعار سال

    شعار سال 1403

  • بازدید بیش از یک میلیون نفر از موزه ها و بناهای تاریخی گیلان
    11 شهریور 1395 - 14:28
    شناسه : 13888
    0

    مدیرکل میراث فرهنگی،صنایع دستی و گردشگری گیلان گفت: آنچه که به وضوح در کارنامه عملکردی دستگاه های اجرایی استان در دولت یازدهم دیده می شود توسعه و رونق اقتصادی است. به گزارش «بامردم»، رضا علیزاده در تشریح عملکرد خدمات این اداره کل طی فعالیت دولت تدبیر و امید اظهار کرد: آنچه که به وضوح در […]

    پ
    پ

    رضا-علیزاده،-مدیرکل-میراث-فرهنگی،صنایع-دستی-و-گردشگری-گیلان

    مدیرکل میراث فرهنگی،صنایع دستی و گردشگری گیلان گفت: آنچه که به وضوح در کارنامه عملکردی دستگاه های اجرایی استان در دولت یازدهم دیده می شود توسعه و رونق اقتصادی است.

    به گزارش «بامردم»، رضا علیزاده در تشریح عملکرد خدمات این اداره کل طی فعالیت دولت تدبیر و امید اظهار کرد: آنچه که به وضوح در کارنامه عملکردی دستگاه های اجرایی استان در دولت یازدهم دیده می شود توسعه و رونق اقتصادی است.

    وی با بیان اینکه دولت تدبیر و امید پایه های گردشگری را بعنوان صنعتی جوان مستحکم نموده، به بیان برخی از مراحل تکامل و تسریع در فعالیت های اداره کل میراث فرهنگی استان گیلان از سال۹۲ الی۹۴ پرداخت.

    علیزاده از افزایش انگیزه سفر به گیلان خبر داد و گفت: آمار بازدید کنندگان موزه ها و بناهای تاریخی تحت نظارت این اداره کل در سه سال اخیر رقمی معادل یک میلیون و سی و سه هزار و چهارصد نفر بوده است.

    وی تصریح کرد: طی سه سال اخیر مجوزهای لازم برای هتل، هتل آپارتمان، مجتمع های اقامتی، مهمانپذیرها و واحدهای بین راهی صادر و از مرز۷۰ طرح گذر نمود.

    این مسئول درخصوص تسهیلات اعطایی بخش گردشگری طی سه سال۹۲ ، ۹۳ و ۹۴ اذعان کرد: طی این مدت ۱۰۶ طرح مرتبط به بانکهای عامل معرفی گردید که پیش بینی می شود با فعالیت این طرح ها زمینه اشتغال قریب به ۱۲۵۰نفر فراهم شود.

    مدیرکل میراث فرهنگی،صنایع دستی و گردشگری گیلان افزود: درسال۹۲ ۴۷واحد اقامتی و پذیرایی، در سال۹۳ ۹۶واحد اقامتی و پذیرایی و در سال ۹۴ قریب ۲۸۰واحد اقامتی و پذیرایی به بهره برداری رسیده است.

    علیزاده درخصوص فعالیت های زیرساختی در حوزه های مرتبط با صنعت گردشگری به انجام عملیات زیرساخت منطقه نمونه گردشگری حیران و اجرای آسفالت بخشی از محور دسترسی به این منطقه نمونه اشاره نمود و خاطرنشان کرد: محوطه سازی معابر بین کمپهای حویق، عملیات محصور نمودن طرح شنای ساحل سیمبرخاله رضوانشهر، تکمیل عملیات تامین روشنایی محوطه طرح ساحلی سیمبرخاله پره سر ، احداث ۴۵ متر خط ۲۰ کیلو وات و نصب یک دستگاه ترانس ۲۵ کیلو آمپر جهت برق دار نمودن فاز دو در سیاهکل ، ساخت سرویس بهداشتی مسجد امام علی ارده جان واقع در رضوانشهر و تکمیل بخشی از سرویس بهداشتی جیرنده رودبار بخشی از اقداماتی است که در دولت یازدهم اجرایی شد.

    احداث کمپینگ در دو نقطه از رشت ، احداث راه دسترسی به روستای امامزاده ابراهیم ، انجام عملیات سیستم روشنایی ساحل چمخاله و عملیات تکمیل آلاچیق ها و محوطه سازی بین آنها در ساحل چمخاله بخش دیگری از خدمات اداره کل میراث فرهنگی،صنایع دستی و گردشگری گیلان در دولت یازدهم بود که علیزاده به آن اشاره کرد.

    علیزاده از تعامل با بخش خصوصی و سرمایه گذاران این بخش در گیلان خبر داد و خاطرنشان کرد: توسعه پایدار در همه بخش ها به ویژه گردشگری موجبات سربلندی دولت تدبیر و امید در استان گیلان را فراهم آورده است.

    وی اذعان نمود: صدور پروانه تولید انفرادی و کارگاه های صنایع دستی نیز با رشد فزاینده ای مواجه بوده، بدین سان که در سال۹۲ بیش از ۵۰ پروانه، در سال۹۳ قریب به۸۰ پروانه و در سال۹۴ حدود۹۰پروانه صادر گردید و افتخار رشد ۸۰ درصدی نسبت به سال ۹۱ را به خود اختصاص داده است .

    علیزاده ظرفیت کنونی صنعتگران و هنرمندان بیمه شده صنایع دستی را در حال حاضر ۳۸۴۰ نفر خواند و بیان داشت: رفع مشکلات هنرمندان صنایع دستی در حوزه بیمه ای اولویت کاری مدیریت و کارکنان اداره کل میراث فرهنگی،صنایع دستی و گردشگری گیلان است.

    این مسئول با اشاره به رشد فزاینده در ظرفیت تاسیسات اقامتی و پذیرایی فعال گیلان اظهار داشت: ظرفیت این نوع از واحدها در سال۹۲تا ۹۴ به ترتیب ۱۱۴۵، ۱۲۳۰ و ۱۵۰۹ بوده است که این رقم رشد ۳۲ درصدی را نسبت به سال ۱۳۹۱ نشان میدهد.

    افزایش اعتبارات هزینه ای در سه سال اخیر در دو بخش ملی و استانی از دیگر دستاوردهای اداره کل میراث فرهنگی،صنایع دستی و گردشگری گیلان بود که علیزاده به بیان آن پرداخت و ارقام ۳۷۸۱۵میلیون ریال در سال۹۲، ۵۶۹۱۹میلیون ریال در سال ۹۳ و ۷۱۳۸۷میلیون ریال در سال۹۴ را بعنوان اعتبارات هزینه ای ملی و استانی اعلام نمود.

    مدیرکل میراث فرهنگی،صنایع دستی و گردشگری گیلان تعدد جشنواره ها، نمایشگاه ها و نیز اجرای کارگاه های آموزشی در سه حوزه گردشگری،میراث فرهنگی و گردشگری را از دیگر اقدامات صورت گرفته طی سه سال اخیر خواند و یادآور شد: توجه به اطلاع رسانی و معرفی جاذبه ها با شیوه ای خلاقانه به مرحله اجرا رسیده است.

    موج

    ثبت دیدگاه

    • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
    • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
    • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.