×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

افزونه جلالی را نصب کنید.  .::.  اخبار منتشر شده : 16 خبر

خیار شور - هرگز خیار شور فله ای نخورید! - خیار شور

به گزارش برنا؛ خیارشور را اغلب ما درکنار غذا و یا در ساندویچ هایمان می خوریم و کمترکسی پیدا می شود که خیارشور دوست نداشته باشد. بعضی وقتها درست کردن خیارشور زمان بر است و ممکن است زمان کافی برای درست کردن آن نداشته باشیم. از طرفی هم خریدن خیارشورهای صنعتی به صرفه نیست و ترجیح می دهیم خیارشور فله ای بخریم. اما تاین اشتباه بزرگی است و لازم است توصیه کنیم که به هیچ وجه خیار شور فله ای نخورید!

کمالی کارشناس صنایع غذایی دانشگاه علوم پزشکی یزد درباره خیارشورهای فله ای گفت: متاسفانه برخی از تولیدکنندگان اصول بهداشتی را در تهیه خیار شور تخمیری رعایت نمی‌کنند به عنوان مثال خیارها را بدون شستشو و همراه گل و لای و انواع آلودگی در ظرف می‌ریزند یا از ظرف کاملا غیر بهداشتی و بعضا ظروفی که قبلا حاوی مواد شیمیایی و خطرناک بوده است بدون هیچگونه شستشو یا از دبه‌هایی که از مواد بازیافتی تهیه شده است استفاده می‌کنند یا از نمک‌های فاقد پروانه ساخت استفاده می‌کنند و یا اینکه کارگران در فرآیند تولید، اصول بهداشت فردی را رعایت نمی‌کنند.

وی توصیه کرد: هنگام خرید خیار شور ، از خیارشورهای دارای پروانه ساخت یا خیارشورهای تخمیری که دارای مجوز بهداشتی هستند استفاده کنید.

کمالی عنوان کرد: خیار شورهای تخمیری باید دارای برچسبی باشند که حاوی مشخصات کالا شامل مجوز بهداشتی، تاریخ تولید، تاریخ انقضاء و آدرس باشند

این کارشناس صنایع غذایی در ادامه متذکر شد: افراد توجه داشته باشند موقع خرید خیار شور به ظروف مورد استقاده توجه کرده که از مواد درجه یک ساخته شده باشد. دبه‌های درجه دو معمولا کدر و غیر سفید رنگ هستند.

وی همچنین توصیه کرد: در زمان خرید توجه شود فروشنده در شرایطی بهداشتی خیار شور را عرضه نماید و در صورتی که محصول کپک‌زده است یا با دست اقدام به تخلیه آن می‌کنند از خریداری خودداری کنید.

وی اظهار کرد: از آنجایی که خیار شور درصد نمک بالایی دارند نباید به مقدار زیاد و به طور مداوم مصرف شوند زیرا مصرف زیاد نمک خطر ابتلا به افزایش فشار خون را زیاد می کند.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.