×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

افزونه جلالی را نصب کنید.  .::.  اخبار منتشر شده : 17 خبر

تالاب امیرکلایه 2 - جزئیات آتش سوزی شب گذشته در تالاب امیرکلایه لاهیجان / یک هکتار از تالاب سوخت - امیرکلایه

آتش سوزی که از شمال شرقی تالاب امیرکلایه در منطقه سحرخیز محله شروع شده بود پس از ۴ ساعت تلاش فراوان توسط نیروهای حفاظت محیط زیست لاهیجان با کمک بخشدار رودبنه،اهالی روستاهای مجاور تالاب و آتش نشانی ایستگاه شرکت تعاونی دهیاران بخش رودبنه ،در کمتر از ۴ ساعت مهار شد.

در این آتش سوزی حدود یک هکتار از علفزارها و نیزار تالاب طعمه حریق شد.

تالاب زیستگاهی مناسب برای گیاهان و جانوارن گوناگون است. یکی از گیاهان زیبایی که در این تالاب رشد می کند “پسته ی دریایی” است که در زبان محلی های این منطقه به آن ثعله به اقلی می گویند، محصول این گیاه لاله تالابی است. این گونه گیاهی با کلاهک سبز رنگ و دانه‌های کوچک به رنگ سبز دارای خاصیت‌های دارویی و درمانی است و در طب سنتی مورداستفاده قرار می‌گیرد.

اما این تنها گیاه زیبایی نیست که در این منطقه می رویند گل‌های نیلوفر آبی سفیدی هستند که در این تالاب رشد می کنند و جذابیت منحصر به فردی را به وجود می آورند.

در فصل زمستان‌ این تالاب محل گذر هزاران پرنده مهاجر و همچنین زیستگاه ۱۱ گونه از انواع ماهیان است. دسترسی به این تالاب در حال حاضر از طریق جاده کنار گذر چمخاله به کیاشهر امکان پذیر است.

تالاب طبیعی امیرکلایه به دلیل قرار گرفتن در روستای امیرکلایه به همین نام در این استان خوانده می شود. این آبگیر در ۴۶ کیلومتری شمال شهرستان لاهیجان و شهرهای لنگرود و بندر کیاشهر در استان گیلان واقع شده است. در سال ۱۳۵۴ این اکوسیستم در کنوانسیون رامسر به دلیل جاذبه ها و ویژگی هایی مهمی که دارد، با نام تالاب امیرکلایه در فهرست تالاب‌های بین‌المللی قرارگرفته است. تالاب امیر کلایه در استان گیلان به این دلیل که یک محیط طبیعی برای زندگی جانداران آبزی و همچنین پناهگاهی برای حیات وحش است و تحت نظارت سازمان محیط زیست ایران قرار دارد.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.