پنج‌شنبه, 6 اردیبهشت 1403 Thursday, 25 April , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 41448 تعداد نوشته های امروز : 15 تعداد دیدگاهها : 2372×
  • شعار سال

    شعار سال 1403

  • عملکرد دولت یازدهم به نفع منافع ملی است /از توان 50 درصد جمعیت کشور در توسعه غفلت کرده ایم
    12 شهریور 1395 - 13:57
    شناسه : 13935
    0

    معاون سیاسی دبیرکل و عضو شورای مرکزی حزب اتحاد ملت ایران اسلامی گفت: براساس ارزیابی های انجام شده، عملکرد دولت یازدهم مثبت و به نفع کشور ، مردم ، منافع ملی و حاکمیت است. به گزارش «بامردم»، آذر منصوری پنجشنبه شب در همایش استانی حزب اتحاد ملت ایران اسلامی در رشت افزود: خروج پرونده ایران […]

    پ
    پ

    معاون سیاسی دبیرکل و عضو شورای مرکزی حزب اتحاد ملت ایران اسلامی گفت: براساس ارزیابی های انجام شده، عملکرد دولت یازدهم مثبت و به نفع کشور ، مردم ، منافع ملی و حاکمیت است.

    به گزارش «بامردم»، آذر منصوری پنجشنبه شب در همایش استانی حزب اتحاد ملت ایران اسلامی در رشت افزود: خروج پرونده ایران از شورای امنیت و تحقق برجام، توفیق چشمگیر و بالاترین نمره ای است که می توان به عملکرد دولت یازدهم داد.
    وی با بیان اینکه بدترین اتفاق در حوزه سیاست خارجی در دولت گذشته روی داده بود، اظهار کرد: با ارجاع پرونده جمهوری اسلامی ایران به شورای امنیت، قطعنامه های پیاپی علیه کشورمان و تحریم های بی سابقه و ظالمانه ای اعمال شد که بیشترین فشار بر اقشار فرودست جامعه وارد کرد.
    منصوری اضافه کرد: از سوی دیگر عده ای از فرصت تحریم ها، رانت و فساد سازمان یافته ای ایجاد کردند.
    وی یادآور شد: پیش از این بسیاری از دوستان ما بر این عقیده بودند که با ارجاع پرونده ایران به شورای امنیت، کاری نمی توان پیش برد و حضور یا عدم حضور ما فرقی ندارد اما دولت یازدهم، غیرممکن ترین اتفاقات را ممکن کرد.
    وی بیان کرد: اگر می خواهیم نقش راهبردی دشمنان را در منطقه و دنیا کمرنگ کنیم، بایستی دستگاه دیپلماسی دولت نقش تعیین کننده ای در این رابطه داشته باشد.
    منصوری گفت: اگر با رویکرد دولت گذشته قرار بود تفاهم هسته ای به سرانجام برسد، با پایین ترین سطح ممکن، به این مهم دست می یافت اما دولت یازدهم و هنر تیم هسته ای بود که توانست با حداکثر امتیازات برای کشور، به این توافق دست یابد.
    وی گفت: رویکرد تعامل سازنده دولت تدبیر و امید، خطر افراط گرایی را دور کرد و امنیت نسبی اطمینان بخش تری را در کشور ایجاد کرد که این، غنیمت بزرگی برای ایران است.

    ** دولت در تمامی بخش ها موفقیت نسبی داشته است
    منصوری با اشاره به انتخابات پیش روی ریاست جمهوری و شوراها در سال 96 گفت: فرصت باقی مانده تا انتخابات بسیار تعیین کننده است.
    وی خاطرنشان کرد: مقایسه موضوعاتی که طی سه سال دولت تدبیر و امید اتفاق افتاده با گذشته، نشاندهنده موفقیت های نسبی دولت در همه بخش ها و در عین حال موفقیت های چشمگیر در برخی حوزه هاست.

    ** تورم تک رقمی از مهمترین دستاوردهای بخش اقتصادی دولت است
    منصوری مهار و کاهش تورم بالای 40 درصد و رساندن آن به تورم تک رقمی را کار بسیار بزرگی دانست و گفت: تورمی که در دولت گذشته به بیش از 40 درصد رسیده بود، اکنون با روی کارآمدن دولت تدبیر و امید، تک رقمی شده که انجام این کار، آسان نبوده است.
    وی ادامه داد: همچنین در زمان روی کار آمدن دولت تدبیر و امید رشد اقتصادی منفی را داشتیم، در شاخص فلاکت رتبه اول بودیم، تراز تجاری به پایین ترین سطح تنزل پیدا کرده بود، کشوری که در زمینه گندم به خودکفایی رسیده بود، به اندازه 18 روز ذخیره گندم داشت.
    منصوری با بیان اینکه امروز نرخ تورم تک رقمی و رشد اقتصادی و تراز تجاری مثبت شده، گفت: اکنون شاخص فلاکت 10 رتبه کاهش یافته که این موفقیت چشمگیری در زمینه اقتصاد است.
    وی گفت: بالاترین نمره دولت در زمینه اقتصاد، کنترل نرخ تورم است که تک رقمی کردن آن، کار آسانی نیست.

    ** دولت تدبیر و امید توفیق نسبی در تقویت نهادهای مدنی داشته است
    منصوری به دستاوردهای دولت تدبیر و امید در زمینه مسائل اجتماعی نیز اشاره و بیان کرد: دولت توفیق نسبی در ایجاد نهادهای مدنی داشته است.
    وی ادامه داد: معاون رئیس جمهوری در امور زنان و خانواده، شجاعانه و با استفاده از نظرات کارشناسی و علمی، در این زمینه ورود کرد.
    وی طرح تحول سلامت را نیز یکی دیگر از موفقیت های دولت در طرح های رفاه اجتماعی دانست و گفت: این طرح یکی از برنامه های موفق دولت است.

    **برخورد با کنسرت ها نشان از سیاست زدگی حوزه فرهنگ است
    منصوری با بیان اینکه فرهنگ در کشور ما بشدت سیاست زده است، اظهار کرد: برخورد با کنسرت ها ناشی از سیاست زدگی این حوزه است.
    وی بیان کرد: کسانی که در دولت گذشته با همه اتفاقاتی که روی می داد، فریاد وا اسلاما سر نمی دادند ، امروز با برگزاری کنسرتی که تمام مراحل قانونی را طی کرده، احساس می کنند اسلام به خطر افتاده است.
    منصوری برگزاری کنسرت ها را نیاز جامعه دانست و تصریح کرد: رئیس جمهوری، ورود شجاعانه ای در این حوزه داشت چراکه اگر نتوانیم نیاز جامعه را برطرف کنیم، موسیقی زیرزمینی بوجود می آید.
    وی خاطرنشان کرد: با وجود محدودیت های بخش فرهنگی، اتفاق های مثبتی در عرصه سینما، نشر، و توجه دولت به حقوق شهروندی و گردش اطلاعات آزاد اتفاق افتاده که ما از تامین آزادی مخالفان دفاع می کنیم.

    ** عملکرد دولت یازدهم به نفع منافع ملی است
    منصوری در ارزیابی عملکرد دولت تدبیر و امید بیان کرد: براساس ارزیابی های انجام شده، عملکرد دولت یازدهم مثبت و به نفع کشور ، مردم ، منافع ملی و حاکمیت است.
    وی ادامه داد: دولتی که برای رضایت مردم تلاش می کند، موجب تقویت منافع ملی می شود که این امر نیز حاکمیت را تقویت می کند.
    وی اظهار کرد: دولت تدبیر و امید فرصت مناسبی است که آشتی و وحدت ملی در کشور را تقویت کند.
    منصوری با یادآوری اینکه مخالفان دولت طی سه سال گذشته تلاش کردند فضا به سمت رادیکالیسم پیش برود، اظهار کرد: این وضعیت از طرف دولت، بدرستی مدیریت شد و جاهایی که باید از حقوق مردم دفاع می کرد، بدرستی دفاع کرد.

    ** یکی از قابل دفاع ترین انتخابات ها در دوران دولت تدبیر و امید برگزار شد
    منصوری افزود: یکی از قابل دفاع ترین انتخابات ها هم در زمینه موضوع صلاحیت ها در حیطه مسئولیت دولت و هم برگزاری انتخابات در دولت تدبیر و امید برگزار شد که زمینه اعتماد مردم را فراهم کرد.
    وی خاطرنشان کرد: دولت تدبیر و امید در حوزه انتخابات نمره قابل قبولی گرفته است.
    منصوری در بخش دیگری از سخنان، بر ضرورت داشتن برنامه برای مدیریت کشور تاکید و اضافه کرد: باید برای چالش های سیاسی کشور، برنامه داشته باشیم و نگاه مان به شرایط واقع بینانه باشد تا با کمک و اعتماد مردم، گام های بعدی را برای پیشرفت و آبادانی کشور برداریم.

    ** از توان 50 درصد جمعیت کشور در توسعه غفلت کرده ایم
    منصوری با اشاره به نقش و اهمیت بانوان در توسعه جامعه گفت: احزاب باید برنامه جدی برای مشارکت بانوان داشته باشند.
    وی تصریح کرد: توسعه و پیشرفت جامعه شکل نمی گیرد مگر اینکه آحاد جامعه در آن مشارکت داشته باشند.
    وی اضافه کرد: ما در برای توسعه چالش جدی داریم چرا که باوجود توفیقات بدست آمده از توان 50 درصد جمعیت کشور یعنی بانوان، غفلت کرده ایم.
    همایش استانی حزب اتحاد ملت ایران اسلامی، پنجشنبه شب با حضور آذر منصوری معاون سیاسی دبیرکل و عضو شورای مرکزی حزب اتحاد ملت در سالن همایش های خانه مهر بازنشستگان کشوری در رشت برگزار شد.

    انتهای پیام /*

    ثبت دیدگاه

    • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
    • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
    • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.